Raittiita päiviä takana 46.
Guten Abend, Fräulein!
Mitäpä kuuluu?
Iltoja,
Hiljaiseloa. Raittiita päiviä takana 78. Entä itsellesi?
Hyvin menee mutta menköön
Aika kummallista, en ole päiväkausiin ajatellutkaan mitään juomiseen liittyvää, viikonlopun työreissukin , yksin hotellissa ilman alkoholia. Mää oikeen ittekin ihmettelen.
No nyt tuli kyllä viimeisestä kännäilystä ( 2 päivän ns.pikkujoulujuhlimiset) kuukausi, vasta.
Hyvillä mielillä kuitenkin.
Kuukausi on jo ihan hyvä aika raittiutta. Ja siitä se sitten etenee helpommin. Mulle tuli pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa mieleen, että olisi kiva ottaa viiniä. Veikkaan, että se on tuo pimeys ja starttaava pikkujoulukausi. Jonkinlainen synkkyys valtaa mielen tässä kaamoksessa ja elämään kaipaa hauskaa ja piristystä. Ravintolat, pimeys, pakkanen, talvi, taksimatka ja krapula ne vasta karmea setti ovatkin. Kotisohva voitti.
Mulla nyt n. viis ja puoli viikkoa takana ja edelleen tuntuu ihan hyvältä.Viikonlopun pikkujoulutkin menivät ihan kivutta, kukaan ei ihmetellyt kun vissyä join - enkä ollut ainoa. Kiva.
Tämän tilanteen tekee erilaiseksi nyt se, että en ole vihainen, en tunne katkeruutta , en ajattele ketään kohtaan vihamielisiä ajatuksia siitä, että en saa juoda. Ei itketä nähdä kuohuviinipulloja. Tunnen kyllä myötätuntoa itseäni kohtaan, joskus vähän vihlaisee ja hetkittäin tulee himo konjakkiryyppyyn tai oluttuoppiin.
Mutta tärkeintä, että vihamielisyys, katkeruus puuttuu.
Nyt alan jollain tavalla ymmärtää niitä kanssakulkijoita, jotka sanovat, että enää ei tarvitse juoda.
Muuten moni asia askarruttaa, masentaa, vituttaa - mutta uskon, että ilman viinaa ne on helpompi kestää.
Ainakin tänään saan olla juomatta.
1.12 tapahtui täysin turha repsahtaminen. Minulla oli tuloillaan pikkujoulut valtiomme pääkaupungissa. Päätin hoitaa menoni yksityisautolla ja välttää näin myös mahdolliset kiusaukset. Mieheni tiesi suunnitelmastani, mutta ryhtyikin ehdottelemaan, että hänpä menee minua baariin odottelemaan. Suunnitelmasta ärsyyntyneenä päätin perua osaltani pikkujoulut, ja niin teinkin. No suunnitelma ei toiminut, sillä kohta tulee ukko kotiin oluiden kera ja korkkaa silmieni edessä. No enkös sitten minäkin. Emme ole käytännössä koskaan juoneet kotona, joten koko kuvio oli täysin vinksahtanut. Vetäisin kotona kalsarikännit. Seuraavan päivän oksentelin ja mies naureskeli. Ärsyynnyin niin, etten pystynyt puhumaan hänelle viikon normaalisti i vittuilematta. Tälläkin hetkellä yritän lähinnä sietää häntä.
Olin juuri mainostanut, että parin päivän päästä tulee 3 kk raittiutta täyteen. Eipä tullut. No, nyt on meneillään 15. raitis päivä ja uusi yritys. Mies eläköön elämäänsä, en informoi häntä enää menoistani tai raittiudestani. Etsikööt muuta seuraa!