Kaaosteorian vuosi 2026

Jep tunnistan tämänkin. Sitä on ollut hirveän tarkka kaikessa mitä on ravintona suuhunsa laittanut ja tarkkana myöskin rahasta, jos on pitänyt ostaa itselle vaikka jotakin oikeasti tarpeellista, mutta alkoholiin oli aina varaa ja sehän ei ollut myrkkyä vaan lääkettä muun muassa paniikkikohtauksiin. Tämän vuoksi sitä kutsutaan hermomyrkyksi ja tämän vuoksi se addiktoi. Jos nyt voisin poistaa yhden asian maailmasta - se olisi varmaan alkoholi. Uskon, että ihmisten riidanhaluisuus ja ahdistus häviäisi ainakin puoleen.

3 tykkäystä

Todella hienoa, että uskalsit tehdä tämän avunpyynnön. Kukaan ei aidosti pärjää yksin. Oli se sitten jonkun läheisen tuki tai sitten ammattiapu - näiden kahden yhdistelmä on lyömätön - niin se käsi kannattaa ojentaa ja myöntää tarvitsevansa apua.

Muistan joskus yli 10 vuotta sitten, kun itse krapuloissani ja hirveässä ahdistuksessa itkin kotonani ääneen tuskaani ja sanoin eikö kukaan voi minua auttaa? No ei voinut koska ei tiennyt miten huonossa kunnossa olin. Tuolloin rämmin tilanteesta ulos oman sisuni ja bentsojen avulla, mutta tarinahan ei vielä päättynyt siihen vaan jatkui - onnekseni siihen tuli nyt onnellisempi käänne. Toisinkin olisi voinut käydä.

4 tykkäystä

Ihmisen toiminta on kyllä välillä melko järjetöntä ja epäloogista. Juurikin tänä aamuna tuli mieleeni ja hymyilytti, kun alkuviikosta merkkipäivän kunniaksi ostetut ruokaisat salaattiannokset tuoreine sämpylöineen ja pari leivosta, minulle ja puolisolle, meinasi jäädä ostamatta, kun jäin puntaroimaan hintaa…olikohan reilu kolme kymppiä. Melko kallista :thinking: No reilu vuosi sitten kurvasin joka työpäivän jälkeen Alkoon ja silmää räpäyttämättä sama raha ei riittänyt yhden ihmisen eli minun juomaostoksiin… kaikki on niin suhteellista…

5 tykkäystä

Mahtava juttu @Hyvaan_oloon :+1:t3:

Varmasti hyvä päätös kertoa kumppanille, näin raittiuden tavoittelusta tulee kuin yhteinen asia, jota toisenkin on tämän myötä helpompi ymmärtää. Kertominen vaatii varmasti rohkeutta, mutta avautumisen jälkeen voisin kuvitella, että mieltä keventää… :smiling_face:

1 tykkäys