Äläs nyt. Nimim. Lopettanut ehkä ilmaisi itseään hieman kärkkäästi, mutta luulen hänen osuneen asian ytimeen.
Ymmärrän kyllä ärtymyksesi, sillä itsellänikin on suuria vaikeuksia pitää yllä “suojausta” pelejä vastaan. Kun pelaaminen on ollut elämäntapa vuosikausia, ei tapojen muuttaminen hetkessä ole todellakaan mikään helppo nakki.
Olen monta kertaa tuntenut itseni huippumotivoituneeksi ja ollut ehdottoman varma siitä että loptean pelaamisen kokonaan, ja seuraavana päivänä kävellyt impulsiivisesti pelipöytään hetkeäkään miettimättä. Noina hetkinä kun pelihimon vallassa on menossa pelaamaan pitäisi jotenkin pystyä ravistelemaan itsensä hereille ja tajuta miten pahaa virhettä on tekemässä.
Siitä on jo aikaa, kun muistan nähneeni edellisen kerran sinun GeorgeBest kirjoittelevan tänne. Oliko tässä välissä pelaamatonta aikaa vai oletko ollut kentällä koko välin?
Erittäin hyvä että vastasit. Liberte-nimimerkki osui tuossa oikeaan. Kommenttini oli ehkä turhan kärkäs, ja olisin varmasti itsekin ottanut sen hyökkäyksenä sinun asemassasi. Tuo viestini ei kuitenkaan ollut hyökkäys sinua vastaan, eikä minulla ole edes mitään oikeutta eikä halua hyökätä näissä jutuissa ketään vastaan. Varsinkaan “omia” vastaan. Olemme samassa paatissa, jonka toivomme päätyvän kuivalle maalle pysyvästi tässä elämässä.
Minun ajatusmaailmani on peleistä ja peliongelmasta puhuttaessa aika radikaali. Jaan ihmiset joko ongelmaisiin tai ongelmattomiin. En oikein usko että joku voi olla vain osittain peliongelmainen, osittain alkoholisti tai osittain vaikka narkomaani. Pelaamisemme johtuu tietyistä aivotoiminnoista, harhakuvista ja harhaluuloista. Nautimme pelaamisesta, mutta samalla pelaaminen vie meidät suoraan helvettiin. Niin kaksiteräinen miekka kun vaan voi olla. Se on nähty ja todistettu (sinä ja minä + muut).
Sorry iso-rofa. Ei todellakaan ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi. Toivottavasti voidaan jatkaa keskustelua täällä entiseen malliin.
9 päivää pelaamatta. Odotan jo kauhulla, koska repsahdan. Yleensä pystyn olla max. 2 viikkoa pelaamatta, mutta sitten menee koko pelaamattoman ajan edestä.
12 pelaamaton päivä. pikku hiljaa alkaa helpottaa vitutus viime repsahtamisesta. asiat on taas kunnossa, mutta nyt täytyy olla vain tarkkana etten repsahta taas!
Tänään pelasin kiskalla loppurahat, mut vaan noin 5e. Lisäks ostin ässäarvan. Ei paha, mut pitäiskö olla ihan nollatoleranssi. Onko toi jo merkki tulevasta sortumisesta?
Minulla iski tämä peliriippuvuus vasta kunnolla myöhemmällä iällä siinä 90-luvun loppupuolella. Vuoden 2006 alussa tuli pitkä breikki, joka kesti melkein puolitoista vuotta, mutta kesä 2007 kaikki menee taas päin h*****ttiä. Ajattele, kaikki pelivelat oli jo maksettu pois, raha oli säästössä ja kaikki muutenkin hyvin. No, siitä seurasi puolen vuoden peliputki, joka loppui sitten onneksi. Huomenna tulee taas 17 viikkoa pelaamatonta aikaa täyteen ja hyvin menee. Onneksi ei tullut kauheasti velkaa, luottokortti 1000 miinukselle ja säästöistä valtaosa, mutta sekin oli jo tarpeeksi paha. Pahinta oli kuitenkin se pettemys.
Ylläpidän nollatoleranssia. Välillä tulee mieleen, että voisin vaikka lotottaa, tai pelata kenoa tms., mutta järki onneksi on astunut ajoissa “peliin”, enkä ole senttiäkään laittanut mihinkään.
Olen tässä lukenut paljon viestejä läpi ja surulliseltä kaikki kuulosta vaikka löytyykin noita valopilkkuja eli niitä jotka ovat onnistuneet lopettamaan. Joka tapauksessa TSEMPPIÄ kaikille.
Nettipokerissa freerollit, ilmaiset bonukset, first depositors bonukset ym. vie varmasti taas takaisin pohjalle. Ainoa vaihtoehto on tukkia KAIKKI mahdolliset tavat siirtää rahaa nettiksinoihin.
5 viikkoa takana “totaalikieltäytymistä” rahapeleistä. Ei ole todellakaan helppoa. Mielialat ja käyttäytyminen vaihtelee ja usein näen unia pelaamisesta ja heräilen öisin. Pääsiäisenä sukuloimassa ja “joutenollessa” kaikenlaiset pelaamiseen liittyvät möröt kummitteli mielessä. En uskaltanut avautua tai edes vihjata ongelmastani läheisilleni vieläkään. Laitoin käytökseni väsymyksen ja työstressin piikkiin.
Kummipojan kanssa mustan maijan pelaaminenkin meinasi nostaa tuskanhien pintaan. Ei helvetti sentään miten sairaaksi oman mielensä onkaan voinut saada antamalla pelihimolle vallan. Tulihan tuota pelaamista harjoiteltua 15 vuotta, joten ei tämä polte päivässä eikä muutamassa viikossa katoa. Huoltoasemalla olin vanhasta muistista tunkemassa vaihtohiluja tuplapottiin mutta onnkesi tajusin mitä olin tekemässä…
Nollatoleranssi ainoa vaihtoehto! Ei ole helppoa mutta se on jokaisen ongelmapelaajan ja peliriippuvaisen tajuttava! Ei arpoja, lottoa ei mitään!
Kun nyt vain saisin kerättyä rohkeutta ja kerrottua läheisilleni mitä viimeisten 2 vuoden aikana minulle on tapahtunut.
Tärkeintä on että olen päättänyt onnistua!
Tsemppiä itse kullekin! Tehkää päätös nollatoleranssista ja pysykää siinä!!!
joo elikkäs kaks viikkoo tänää tuli täytee…mulla oli myös pääsiäisenä tosi vaikeeta, meinas pää räjähtää ku teki nii mieli mennä pelaan…on se ihme homma ku noi pelit alkaa pyöriin unissa, mut kaippa se on ihan normaalia ainakin näin alkuvaiheesa.on muute paljo vapaampi olo kahen pelaamattoman viikon jälkee, suosittelen kaikil!
pelaamaton päivä. Teki niin mieli siirtää parikymppiä jos nettipokerissa onnistais mut sain jotenkin hillittyä itseni. Nyt entistä hankalampaa aloittaa pelamattomuus kun piti mennä kokeilemaan nettipokeria ihan vaan mielenkiinnosta kun olen texasia kaverien kanssa pelaillut ihan ilman mitään panosta ja mielestäni pärjännyt hyvin. Täytyy vaan todeta ettei tuo pokerikaan sovi minulle.
Pyöreät 100 päivää pelaamatta. Nyt jo helpompaa kun alussa, mutta turhaan huolettomuuteen ei todellakaan ole syytä. Kannattaa jättää kaikki pelit kerralla, eikä lähteä siihen itsepetokseen, että jos nyt tuota voisin kuitenkin.
Voisiko joku muuten selittää, että miksi jokaisessa kaupassa pitää olla rahan vaihtaja koneiden vierellä, josta saa vaihdettua 20 euron setelit kolikoiksi sekä täyspoteissa jopa 50 euron seteleitä kolikoiksi. Ja sitten vielä RAY kehtaa mainostaa, että “pieni hetki, se riittää” teemalla noita pelejään. Todella sairasta mielestäni…
Aattelinpa kirjotella taas että koitan alkaa uutta taukoo, vaikka kiinnostaa varmaan tosi paljon. Mut kirjottelempa kuitenkin jos sais vähän lisäpotkuu päätökseen, kun vois myöhemmin kirjotella tähän ketjuun vähän pitemmän ajan kun on ollut pelailematta rahapelei.
Mut eiku tsemppii kaikille muillekin addiktionsa kanssa tappeleville
15 päivää nyt. Kaksi kertaa tuona aikana pienet pelailut, mutta rahaa mennyt vain noin 10e + yksi ostettu ässäarpa. Ei ihan nollaa siis vielä, mutta olen aika tyytyväinen. Olen pelannut netin ilmaisia pelejä ja se kai jeesannut.