Tere
No eilen tuli kaljoiteltua. En tiedä miksi en osannut vastustaa himoa.
Kolme viikkoa tuli selvää elämää on ja sitten taas tämä huono olo alkaa.
Nyt pitää yrittää löytää jotain ideaa ettei tämä taas lähde laukalle.
En tiedä vittumainen olo ja tauti.
Tsemppiä @Lopettelua! Aina sitä ei pääse retkahduksen alkusyille, joskus sitä myös vaan retkahtaa ihan alkoholin ominaisuuksien takia. Kannattaa yrittää hetki analysoida silti, jos sieltä joku sudenkuoppa löytyisi, mitä välttää vastedes.
Sulla on hyvä kolme viikkoa pohjalla, ei ole mitään syytä miksei se voisi tästä taas jatkua. Retkahdukset on oppimiskokemuksia eikä raitistuminen kulje lineaarisesti eteenpäin, vaan se voi välillä olla edes takaisin sahausta. Hyvä, kun tulit tänne kirjoittamaan ja toivottavasti se parantaa oloasi edes jonkin verran! Olet rehellinen eli sillä tavalla kannat vastuun toiminnastasi. Tsemppiä!
Juu kyllä sitä matkan varrella on kaljoteltu vaikka ei olisi pitänyt kymmeniä ja satoja kertoja.
Nyt ei muuta kuin uudet meiningit kehiin ja korkki tiukalle!
Se on ensi viikonloppu selvä ja sillä mennään!
Terve
Eilen piti vielä kaljaa kitata yhdeksän tölkkiä. Nyt on vähän huono olo ja masentaa, mutta äsken otin antabuksen niin tiedän ettei tänään tarvitse jouda ja huomenna on aamulla hyvä olo.
Tuosta parin illan kaljoittelusta ei varmaan tule riippuvuus oireita.
Huomenna parempi päivä.
Nyt pitää vaan taas tajuta että ei tuo alko anna minulle mitään. Vie vaan seuraavan päivän energiat.
Loma on onneksi vasta puolessavälissä niin tässä kerkeää tekemään vaikka mitä.
Teki tuo kolmen viikon kuiva kausi sen muutoksen että nyt sain poikki kesken loman enkä lauantaina. Yleensä olisin juonut joka ilta lauantaihin asti ehkä vielä sunnuntaina kasipäkin. Maanantaina töissä naama turvoksissa kädet täristen.
Taidan vielä perjantaina ottaa antabuksen niin viikonloppu on kuiva satavarmasti.
Tuo mökillä oleminen ilman kaljaa on hankalaa. Siellä se ajatus siitä kaljasta
lähti ja taitaa olla viisain pysyä kotona.
Joo ensi viikonloppu selvänä
Joo o
Krapulassa sohvalla makaan. Mikään ei ole muuttunut mihinkään. Masentaa.
No ei tässä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin laittaa korkki taas kiinni. Mietin tuossa että uskaltaisinko mennä käymään AA ryhmässä. En ole koskaan käynyt, mutta nyt tuntuu että voisi olla paikallaan.
Tänään en juo.
Terve
Minulla on ollut ajatus seuraava. Jos ei vanhat konstit auta, niin aina joku uusi sitten lisäksi mukaan.
Kokeile AAta. Minulle oli päihdekuntoutuksesta ja labratuloksista isoin apu tähän mennessä.
Oma sisäinen motivaatiohan tässä on tärkeätä saada pyysymään yllä.
T. Puuhapete
Minulla meni yli kuukausi selvinpäin onneksi ei kuitenkaan krapulaa vaan työhön liittyvässä illan istujaisessa meni…muutama…
Onneksi kuitenkin nyt taas korkki tiukalla ja sillä mennään…eipä onnistunut minullakaan!
Ei muuta kuin uutta yritystä täälläkin!
Terve taas
Pitää varmaan ottaa taas uusiksi tämä aloitus. Homma luiskahti tuttuun malliin ja nyt on aika uuden yrityksen. Tänään en juo!
Juu samalla tavalla täällä. Taisi mennä lähelle parikin kuukautta alkuun sitten taas retkahdus…
Siitä sitten uudelle yritykselle olisiko mittarissa ollut 46 päivää tuossa muutama päivä sitten ja meni pari päivää tuossa rokkia ja rollia.
Ei muuta kuin uutta yritystä kehiin kyllä se siitä joku kerta.
Jo nuo muutamat kuukaudet on kyllä antanut ihan konkreettisia hyviä asioita ainakin minulle joten eteenpäin.
Terve taas
Nyt taas uutta yritystä. Tällä hetkellä viikko selvinpäin ja olotila kohentunut selvästi. Toivottavasti nyt onnistuu.
Hyvää kevättä plinkkiläiset
Helou, täällä on joukot kannustamassa. Semppiä vaan ![]()
Jos ei vanhat keinot auta jatka uusien kokeilemista. Ihan mikä vaan, kunnes toimii.
T. Puuhapete
Mahtavaa, ettet anna periksi! Joskus aivomme ja varsinkin se alitajunta tarvitsee enemmän aikaa prosessoida niitä syitä, miksi lopettaminen on ainoa järkevä teko. Tsemppiä!
Iltaa
Kymmenes ilta selvinpäin menossa. Yllättävän helposti mennyt tähän asti, mutta hereillä täytyy pysyä.
Olen nyt miettinyt työkaluja kun mieliteko iskee nurkan takaa. Aiemmin olen yrittänyt sinnillä ja se ei ole onnistunut. Seuraavan kerran kun alkaa suu napsamaan niin pitää antaa aikaa ja siirtää ajatuksia muihin touhuihin.
Tämän kymmenen päivän aikana olen käynyt 9 kertaa lenkillä. Lenkkeily kyllä piristää ja uni tulee paremmin.
Täällä tullaan perässä, kuudes päivä selvin päin. Minua on auttanut hirmuisesti se, että olen pitänyt listaa niistä triggereistä, jotka yrittävät houkutella juomaan. Kun houkutin poksahtaa päähän, olen heti istahtanut alas ja kirjoittanut sen toipumisvihkoon ja muistiinpanot näyttävät tyyliin tältä: 1) Sain pitkän viilauksen jälkeen asian X valmiiksi ja heti aivot vinkkasivat, että tätä juhlitaan töiden jälkeen skumpalla. Palkitsemistriggeri, 2) Uupuneena kotiin töiden jälkeen, mikään ei huvita ja samalla on tylsää. Siispä alkoon. Tylsyystriggeri, uupumustriggeri jne. Näyttää ehkä vähän hölmöltä tässä kirjoitettuna, mutta lista auttaa selkeyttämään mitä minun alkoholiriippuvaisissa aivoissani oikein tapahtuu. Kun kirjaan triggerit saan niihin samalla etäisyyttä, ne jäävät paperille, menettävät voimansa tai ainakin osan voimastaan. Voin huokaista helpotuksesta ja sanoa, että sehän oli vaan X, ei sen kummempaa ja se jäi nyt tohon vihkoon eikä minun enää tarvitse reagoida siihen. Kun havaintoja kirjaa pidempään alkaa muistiinpanoista hahmottua kuvio, joka auttaa hahmottamaan missä siinä omassa riippuvuudessa oikein on kyse ja siihen saa lisää etäisyyttä. Kun katson omia triggereitäni silmästä silmään reagoimatta niihin ne menettävät toivon mukaan kuukausien saatossa otteensa minusta.
Ei näytä yhtään hölmöltä, vaan loistava idea, jota aion itsekin alkaa toteuttamaan. Kiitos tästä @Soberista ![]()
Uutta yritystä vaan aina jos ahdistaa. Itsellänikin on ollut monta hienoa raitistumisen alkua jotka lopulta ovat päättyneet katkeriin kyyneliin. Ei lannistuta vaan noustaan uudelleen, jonakin päivänä voi olla että oppi on mennyt perille ja toivottu lopputulos on kaiken jälkeen palkintona. Haluaisin ajatella että jokainen yritys on askel eteenpäin ja sikäli edistystä kohti parempaa tulevaisuutta.
Jokainen selvinpäin oltu pätkä kuitenkin jotenkin vieraannuttaa alkoholista. Aina muutama erillinen ajatus jää siitä ajasta.
Nyt on kolmastoista selvä aamu ja väsyttää ihan normaalisti, mutta ei ole huono olo.
Unen samainen on vielä hankalaa, mutta jospa se siitä helpottaa.
Tänään en juo.
Hyvää torstaita plinkkiläiset🤗
Iltaa
Perjantai ilta on jo pitkällä ja korkki on pysynyt kiinni. Ei suurempia juoma haluja ole edes tullut.
Töiden jälkeen kävely lenkki ja nyt otan sohvalla rennosti.
Odotan jo aamua että saa taas herätä ilman kohmeloa ja masennusta.
Hyvää viikonloppua