Itse pelaan kanssa paljon mmo pelejä, kuten wowia. Vakavaa addiktiota minulla ei kuitenkaan ole. Tämä on ulkoilun ansiota. Harrastan frisbeegolfia ja käyn joka päivä ulkona pariksi tunniksi esim. lähden kävelemään kauppaan ja takaisin kun kauppaan on 2km. Lisäksi Frisbeegolfia pelataan yleensä kavereiden kanssa jolloin saan myös sosiaalisia kontakteja. Nyt lomalla pelaan n. 5h wowia päivässä, koulun alkaessa sen 2-3h. Pelata saa kun pitää sen vain hauskanpitona eikä “työnä”!
Olen 17-vuotias poika, ja pelaan wowia. Olen huomannut, että wow aiheuttaa muitakin ongelmia kuin koukkuun jäämisen. Ennen wowin aloittamista olin harras uskovainen, ja kuuntelin lähinnä ramonesia ja välillä ehkä vähän rokkiakin (lähinnä lordia) pieninä annoksina. Nyt kun olen pelannut wowia yli 1,5v, olen ateisti ja black metal on minun mielestäni kevyttä musiikkia. Pahimmillaan palvonkin sielunvihollista samalla kun kuuntelen Last Days Of Humanityä ja pelaan wowia. Em. bändi onkin hyvä esimerkki siitä miten wow vaikuttaa ihmisen mielenterveyteen. Ainoa musiikkityyli josta saan enää lohtua surkastuneeseen elämääni, on brutal black- ja death metal sekä goregrind. Näin ollen voin siis sanoa että wow aiheuttaa samankaltaista vahinkoa lapsille ja vähän vanhemmillekkin, kuin esim harry potter joka saa ihmiset palvomaan saatanaan ja uskomaan henkiin ja nauramaan jumalalle ja jeesukselle. Amiksen ekan vuoden lopetin toisen kuukauden jälkeen, kun ei napannut enää. Olen sosiaalisesti rajoittunut, ja epäilen että minulla on skitsofrenia. Armeijapaperit pitäisi täyttää, mutta ei huvita kun on wowi. Viikonloput pelaan läpeensä, yölläkään ei nukuta. Arkisin nukun yössä noin 4h, ja nyt kesälomalla ollessani olen joka aamu herännyt 1-2h aikaisemmin kuin olisi tarvis, vain jotta ehtisin pelaamaan wowia ennen kuin pitää lähteä töihin. Wowin takia minun piti myös ostaa uusi näyttö (LG 20" widescreen, verkkokauppa, ~270€) että ei silmiä särkisi niin pahasti. Kahvia meni ennen 1 kuppi päivässä, nyt vähintään 1½ pannullista. Tupakanpolton ja juomisen onnistuin lopettamaan wowin avulla. Ennen wowia olin ala-asteen 4-6luokat koukussa counter-strikeen, sitä ennen 2-4 luokalla heroes-pelisarjaan. Sitä ennen nintendo 8-bittiseen ja segaan. 6-8luokan pelasin diablo2:sta. Sain joululahjaksi diablo2 lisäosan, ja 7-luokan kesäloma menikin sitten kotona. Kävin koko kesänä kerran ulkona, viemässä roskat. Kaverit tulivat useaan otteeseen kysymään ulos, mutta sanoin ettei kerkiä kun pitää pelata. Minulla oli sälekaihtimet kiinni 24/7 ja päivänvaloa näin vain vessassa käydessäni. Juon kokista nykyään väh 1.5l päivässä, eikä useinkaan edes riitä. Minulla ei ole koskaan aiemmin ollut hampaissa reikiä, mutta nyt niitä on ainakin kolme. Saattaa olla enemmänkin. Ja täällä parille ihmiselle olisi vielä tällaiset terveiset: Tuo teidän käyttämänne sana “bittihelvetti” ihmetyttää minua. Eivätkös kaikki kunnon ihmiset halua helvettiin? Tästä voisin siis päätellä että pahimmat wow-addiktit ovatkin elämänsä sankareita, ja te joita asia vaivaa, olette oman sekä toisten ihmisten elämien epäonnistujia, joka taas johtaa seuraavaan päätelmään: EPIC FAIL
-Realm: Dragonblight @ woweurope
Kiitos kaikille jotka jaksoitte lukea, kaikille jotka nauroivat tai edes hymyilivät tätä lukiessaan, tuskastuivat tähän tekstiin ensimmäisen välimerkin jälkeen, kaikille jotka vuodattivat surunkyyneliä tätä lukiessaan ja ebaumsworldille sekä 4chanin /b/:lle. <3
EPIC WIN… tiäks mitä? HAISTA PASKA! Koska just tollaset uskovaiset paskat tulee selittää siitä mite pahaa on uskoo johonki mikä ei oo susta OIKEIN!!! Sitäpaitsi… en tiä kovin montaa jonku vitun Harry Potterii seuranneen 11 vuotiaan palvovan Saatanaa… sitä paitsi… Satanismi tuo vapauden… toisin kuin sun “jumalas”…
WoW ei oikeesti tee mitää tollasta ellei oo heikko… siis henkisesti… Tosin WoWissa on hyvin kiinnostavia asioita… kuten uskomukset ja henget jne… Tosin ei kyl death metal mitää kovi raskasta mitä mä tiän…
Ja muutenki kaikki nauraa sun paska “jumallalles”…
I have spoken…
Dimmu Borgir… Epic fail.
Viesteistäs päättelen että ikää on noin 14 vuotta, musiikkimakuun kuuluu soad, cob, cof ja borgir. Sulle kerronkin, mikään noista bändeistä ei ole metallia. Menevät kaikki hard rockin puolelle. Ja mitä minun jumaliini tulee, niin asiahan ei sinulle itseasiassa kuulu. Ja kyllä, olen ateisti. Jos et osannut edellisestäni lukea sarkasmia, ironiaa sekä vittuilua, olet tuomittu elämään oman sokeutesi kanssa.
Kiitos kun vastasit viestiini.
Kiitos kun suutuit.
<3:lla : /b/
:o :shock: :? 8) :lol:
:oops:
:x :evil: :twisted: :roll:
:arrow: :idea: :?: :!:
Tää oli jo paha ![]()
Haha, kunnon teini angsti tää epicwin. Parin vuoden päästä hävettää kun luet tota. ![]()
Aloitin wowin pelaamisen joskus pari vuotta sitten. Jäin koukkuun ja pelasin monta hahmoa max tasolle (60). Päivässä kului pelaamiseen 5-12h, eli elämä muuttui täydellisesti. Koulu ei jaksanu enää kiinnostaa ja syvennyin wowin suunnattomaan pelimaailmaan yhä enemmän. Kolusin kaikki 5 miehen luolastot läpi kymmeniä kertoja kunnes sain parhaat kamat, sitte yömyöhään hakkasin vastapuolen pelaajia kun ei nukkuminen jaksanu kiinnostaa.
Sitte liityin serverin parhaaseen kiltaan joka raidas pelin vaikeimpia luolastoja. Hahmo kehittyi koko ajan ja sain kunnioitusta muilta. Wow vei elämäni 1,5 vuodeksi. Loppujen lopuksi se on VAIN virtuaalimaailma, älkää antako sen viedä koko elämäänne jos pelaatte sitä.
Kyllähän siinä sai arvostusta muilta pelaajilta ja oma kiinnostus vaan lisääntyi ja sitä pelaamista janosi koko ajan. Lisäosan julkaisun jälkeen pelasin vielä(kin) enemmän ja killan kanssa haluttiin olla maailman parhaimpien joukossa. No sitä me tavallaan oltiin, ei ihan maailman parhaita, mutta parhaiden kiltojen joukossa. Oltiin aina ensimmäisten kiltojen joukossa kaatamassa vaikeimpia mörköjä uusista raid instoista jne.
Lopulta saatiin tapettua se tähänastisen wowin vaikein mörkö ja sain pelin parhaat kamat. Mutta sitte ajattelin että ‘onko tässä hei mitään järkeä?’ Kaikki oli saavutettu eikä oikeastaan mitään jaksanu enää tehdä Lopetin wowin pelaamisen seinään. Ilmoitin killalle että en aio enää pelata. Möin wow-accountin eBay:ssä 400 eurolla. Näin jälkeen ajateltuna sitä miettii että miksi helvetissä sitä tuli pelattua?
Uskokaa kun sanon tämän: Voitte pelata wowia, mutta jos haluatte raidata ja olla parhaiden joukossa, olkaa valmiina myymään ELÄMÄNNE sen vuoksi.
- R.I.P Last Resort
Kyllä toi WoWi koukuttaa pahasti jos ei ole muuta sisältöä elämässä, ainakin itselläni se oli mahtava tapa täyttää päivät kun ei opiskelu sun muu joutava ajanhaaskaus kiinostanut. Alkuaan olin WoWia vastaan ja intin kaikille että se on ihan paska peli karkki grafiikoineen jne, koska tiesin että jäisin siihen koukkuun ja pahasti. Jossain vaiheessa veli osti pelin ja vedin oman hahmon lvl 40 veljen tilillä… Oli sit pakko ostaa oma account… Siinä kauan menny ku oli lvl 60 saavutettu, ku kertä yöt oli pelattu joka päivä. Jonkin 6kk päästä sitten alko rahat loppuu ja piti alkaa opiskeleen silleen oikeestikkin, ni päätin myydä koko perhanan accountin, olihan se silloin ihan kunnollisella gearilla varustettukkin. Viikon päästä veli oli päivittäny TBC:hen (lisälevy) ja vetäny lvl 70, eikun kauppaan ja taas oltiin vielä pahemmin koukussa. Lvl 70 ei kauan kestäny kun tiesi miten xpattiin, pääsin vielä sitten ihan kunnon raidaus kiltaankin, yöt siinä taas meni. Pelasin varmaa 5tuntia päivässä keskimäärin, aina niin paljon ku mahdollista. Keväällä sit piti päästä matkoille ni myin accountini taas! xD Sen jälkeen vaan pelannu private servereillä… Tulipas jaariteltua, mutta mulla on hyvä vinkki jos haluaa irti wowista!
[size=150]Pelaa Private WoW Serverillä missä kaiken saa heti! Tiputtaa pohjan koko pelistä! Ku saat parhaat kamat ja lvl 70 (tai jopa enemmän) päivässä (tai jopa parissa minuutissa) ei se “oikeen” wowin tunteja vievä viilaminen enää kauheesti houkuta![/size]
EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI! EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI! EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI! EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI! EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI! EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI! EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI! EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI! EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI! EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI! EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI! EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI! EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI! EI KOUKUta, JOHOT IRTI KONEEST REPIKÄÄPI! - Itse pelannut 4w
![]()
BANANA BUTT PLUG, YOU ARE MY LOVE SLUT!
DIMMU U SUCK!
I have spoken… well i did it yesterday! ![]()
on se kyll pikkusen säälittävää et henki ja terveys menee tonne nettii
tuskin kaikki addiktit iha tietosesti pelaa 247 toisi ku epicwin ![]()
ja ne joilla o wowissaki 100 g ni mulla ei oo ku pari egee taskun pohjalla mut taianpa lähtee kauppaa ![]()
ja jos haluu wow pelata ni kandee koklata “fun” private servuja
x60 exp ja 40 drop koska oikeesti vievät pohjan pelilt ja välttyy addiktiolta, ja jos pelaa kaverin luona ni menkää vak pyöräl tai kävelle
ei tuu hounoo kuntoo addiktion seurauksena, ja ny puhun kokemuksesta ![]()
ja itse en tarvinnut tupakka ja viinaa tai pelejä ym keski arvon laskemiseks nimittäi 7.1 ja ny alkaa karsee kirimine ![]()
kiitti. olen miettinyt jo kuukausia tämän pelin ostoa ja lisäosaa
mutta kun mä luin nää kaikki niin nyt tiedän että mun ei kannata ostaa tätä peliä kiitti. ![]()
Epic Win: Harry Pottereissahan vietetään joulua ja kaikkea, mihin s**tananpalvontaan se muka houkuttaa? Ja kirjoissa on vielä se klassinen taistelu hyvän ja pahan välillä, eikä sitä pahaa mitenkään ihannoida. Tsiisus. ![]()
EPICWIN oot sä iha tyh mä vttu wow ei aiuheuta addiktiota sä oot vaa luulo sairas!!!
DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
mä pelaan wow väh6 tuntii päiväs enkä oo koukus ni kyl mä tiedän"!
![]()
vuoden ajan mielessä on ollut kokeilla wowia,mutta taidanpa nyt näiden viestien takia odottaa vielä ainakin vuoden,turha riskeerata viimeistä peruskoulu vuotta wowin takia
sillä hyvinkin voisin jäädä siihen koukkuun ja lopettaa kokeisiin lukemisen ja saada huonot päättöarvosanat ja jäädä vaille jatko-opiskelu paikkaa.
Ja vaikka lopuksi päätyisinkin ostamaan kyseisen pelin pyrkisin viimeiseen asti pitämään sen pelaamisen kohtuuden rajoissa. 0-4 h arkisin ja vkl varmaan sen 0-6h mutta ei yhtään enempää. ja eihän sitä ole pakko joka päivä pelata. ja täytyy myös muistaa se oikea elämä ![]()
Hei mä säälin sua…
Toi ei oo enää terveellistä.
Luin just nämä kaikki jutut. meni 1,5 h ja onnistuin aika hyvin viivyttämään lenkille lähtöä
. Itekki just tänä kesänä alotin wowaamisen ja pelaan vain sillon kun ei ole parempaa tekemistä.Tosin en ole muutamaan viikkoon pelannu kun loppu peliaika… Eikä ole ees häirinny koulunkäyntiä
(toivottavasti huomasit sarkasmin). Mutta nyt pitää kyllä lähteä sinne lenkille. Tsemppiä niille jotka yrittää lopettaa ja niille jotka ei, hyviä pelihetkiä ![]()
kumpi o parempi. vedän vinaa joho menee rahat ja terveys vai pelaan wowii joho menee sosiaalinen elämäni?