Fixattu fajanssi

Yhteenvetona tämän päivän hyvistä löydöksistämme… ovi, reikä, klementiini, satsuma, banaani, banaania syövä koira ja makkara…on taas ainakin 7 hyvää syytä jatkaa elämää ja ennenkaikkea elämää raittiina… :slight_smile:

^ KYL. Ja poonuksena vielä, että keskimäärin terveenä on mukavempaa kuin kippeenä, syyttömänä paljon vapaampaa ja omana ittenään helpompaa ja selvinpäin ei tule rapulaa,

ISUKINPÄIVÄKSIkään…

Sairaus itsessään estää alkoholistia tajuamasta riippuvuuttaan alkoholista. Aikaisemmassa vaiheessa, kun solut vielä sopeutuvat alkoholiin ja toleranssi kasvaa, alkoholisti ei vielä tajua, että hän on sairas eikä kukaan muukaan ole vielä epäillyt, että näin voisi olla. Keskivaiheessa kun solujen toiminta on jo tullut pysyvästi riippuvaiseksi alkoholista toimiakseen, alkoholisti huomaa, että hän tarvitsee alkoholia useammin sekä suurempia määriä, mutta hän ei tiedä miksi. Hän ei tiedä, että hänen solujensa toiminta on muuttunut ja että hänen reaktionsa alkoholiin eroaa dramaattisesti ei alkoholistin reaktioista. Hän tietää ainoastaan, että ilman alkoholia elimistössään hän kärsii. Näin ollen prioriteetti numero yksi on saada alkoholia, jotta elimistö toimii jälleen normaalilla tavalla. Juodessaan enemmän ja useammin alkaa alkoholin myrkylliset vaikutukset haittaamaan aivojen toimintaa aiheuttaen psyykkisiä ongelmia sekä tunne-elämän epätasapainoa. Alkoholisti ei tajua mitä hänelle on tapahtunut. Hän ei näe itseään niinkuin muut näkevät hänet. Addiktio on vallannut hänen elämänsä ja hän toimii addiktionsa ohjaamana.
Kirjasta: Vaikutuksen alaisena

Sellaista se on alkoholistin elämä. Vaan kyllä siitä on mahdollisuus toipua, olenhan minäkin toipunut jo pariin otteeseen. Helppoa se ei ole sekä vaatii paneutumista asiaan, mutta lopputulos kylllä useimmissa tapauksissa on varmasti sen arvoinen. - Tosiaan minun elämäni ei ole raiittiina kärvistelyä, vaan aitoa iloa.

youtu.be/j_7D9xR9gao

Siinä hetsalle ilta tai aamuruno…kato loppuun asti…nää on niin parhaita…oon repeilly koko illan näille!

youtube.com/watch?v=HpmKykMT1JU

Instrumentin viritys luontuu alkoholistilta kyllä alkoholistiseen tapaan.

:laughing: …loistava! :unamused:

https://www.youtube.com/watch?v=WLsPBNxoINY

analyysiä…

https://www.youtube.com/watch?v=-V4llOjug_Q

Palaveerataan!

Tää on niin sielukas kuva, taidan laittaa sen avattarekseni.

Aamulla menin nukkumaan vasta puoli kuuden aikoihin, ei vain nukuttanut sitä aikaisemmin.
Vaikee on tänäänkin mitään vakavaa raittiudesta raapaista, mukavalta vaikuttaa tääkin 13 päivä raittiina.

Rassemblons-Nous

Let us come together

Let us come together
To the same time
Our thousand face
On a screen
To declare
As one voice
We mustn’t submit
We mustn’t disappear

My fate, my blood
Leads me
To the depths
Of darkness
Despite my fear
Of giving it up
I go on
To rise
To the moment
Of truth
We mustn’t submit
We mustn’t disappear

Let us come together
To the same time
Our thousand face
On a screen
To declare
As one voice
Be brave

From the aeroports
To the cathedrals
Men and women
We are equal
On the journey1
To our destinies
Let us join hands

From the dirty prisons
From the nameless towns
From the sacred rooms
To the silver towers
On all sides
At the same time
Let us sound the awakening

In constant battle
Our voices come together
Our steps are heard
In the wings
Without fear nor hatred
These days that come
Let us enter the stage

Let us come together
To the same time
Our thousand face
On a screen
To declare
As one voice

Joo, mä luovutan tästä luovuttamisesta keskustelun jatkamisen kokonaan. Mikäli joku kokee sen oivalluksen hetken jonkinlaisena voittona, niin se on todellakin hänen juttunsa.

Mulle se ei ainakaan ole ollut niitä parhaita kokemuksia sitä oivallusta edeltävä aika nimittäin. Alkoholistilla on kyllä merkillinen kyky pitää kiinni sairaista ajatusrakennelmistaan, joilla puolustella itseään sekä juomistaan. Tappion myöntäminen itselleen on kyllä kammottavaa sekä se että vielä julkisesti vertaistukiryhmässä sen ääneen sanoisi. Minua kyllä tuo tappion myöntäminen on tässä juomisasiassa helpottanut. - En minä ymmärrä miten sitä voi verrata Metsänreunan miehen vertaukseen tapin vetämiseen veneestä irti, että hukutaan tässä nyt sitten kun muuta ei voi. Kyllä mä tässä alkoholismi asiassa olen silloin alkamassa taistelun hukkumista vastaan oikealla tavalla.

:unamused: :laughing: :laughing: :laughing: loistava kuva :unamused: :laughing:

^^ njää anna olla, et sä siitä mihinkään pääse - emmä jaksa näitä kahta ees lukea,
eikä tää oo mikään raamattuseurakaan… sama ois laittaa tollanen potta päähän.

Mutta sitten takaisin elämään. Sun avataris on bostoninterrieri, hieman vaatetuksella sommitelu
lepsu ja mukavantuntuinen rotu, vähän sellanen säikyhkö voi olla myös… se on melkein kuin
ranskanbulldoggi, jotka on kans kerrassaa mainioita. niin on myös mäyrikset ja huskyt ja aika moni.

Palaan taas tähän mua alati ja aina vaan ainiaan kiinnostavaan aiheeseen… Kaipaatko Heli kanukkeihin ?
Kerro miksi kanadalaiset on niin kivoja(, eivätkä sittenkään venäläiset tai jenkit, vaikka niin kauan luulin…)…
Tuliko niistä napapiirin tyypeistä kavereita helposti ja kuin sun lontoo parani sinä aikana ?

Onko mitään torontolaista sanontaa tai elämänfilosofiaa…

Jep,

Kanadalaiset on mahtavaa porukkaa. Rohkeaa sakkia eikä mitään nösvöttelijöitä. Tempperamenttia löytyy kyllä rutkasti meikäläiseen verrattuna. Tontorolaisista en osaa juurikaan kertoa kun elin pääasiassa pöpelikössä kaukana. Siellä pöpelikössä asusteli seudulla suomalaisiakin ja sukujuuriltaan suomalaisia. Huumorintajuista ja rohkeaa porukkaa. Eipä siitä kerrota tämän enempää.

Välillä tuli paikallisten kanssa kommunikoinnissa “pieniä” väärinkäsityksiä. Jäi sit miettimään, et mitenhän tää homma nyt meni ja kun vihdoin oivalsi jutun, sai nauraa itsensä kipeeks. Toivottavasti vastapuolella oli samanlainen reaktio. En mä siellä tällasiin paskantärkeilijä typerysidiootteihin törmännyt niinkuin täällä Suomessa tuppaa törmäilemään. Ihmiset on siellä jotenkin itsevarmempia kuin täällä ja osaavat pitää puolensa. Reviireistään ovat myöskin tarkkoja. - En mä osaa selittää mikä se juttu oikein on? Siellä immeiset on jotenkin aidompia, eikä heidän tarvitse esittää mitään ihme kuvioita, kelpaavat itselleen sellaisenaan vikoineen päivineen.

Ei mullakaan niistä parista tapaamastani kanukista ole mitään heikkoa lausuttavaa. Suomessa ja Israelissa.
Kanukki-sana pitäisi tietenkin vaihtaa tässä yhteydessä korrektiksi ja alkuperäiseksi kanadalainen
tai Kanadan kansalainen, ettei tule taas hirveän isoa mielialan romahdusälähdystä ja potkuitkuraivareita
valvonnan puolelta. Ruman täti-sanan rasistisuus on puhuttanut, eikä tädinraatojen sedittely ole ehkä seksikästä.

Ehdotan, että sukupuolioletettuina-aikoina ihmisestä käytettäisiin sellasta tasapää-sanaa kuin nisäkäs.
Tämä siis käyttöön julkisessa viestinnässä ja olkoon virallinen termi niin kauan
kun joku eläin haastaa ihmisen oikeuteen.

Suomihan on maa, jossa vähemmistön ajamilla kulloisillakin päivänteemoilla mennään ja virallisesti toimitaan.

Kanukeilta, heidän äijiltä ja tädeiltä ottaisin meidän rasistiseen, kylmään ja jumalien hylkäämään juoppojunttilaan:

• olympiajoukkueen, kaikki talvilajit, mutta etupäässä lätkäjengi eli jääkendoryhmä
  • kanadanhanhi, alkuperäinen eikä muuttomatkalla geeninsä pilanneita sekundäärisiä hanhenpalleroita
  • mielenlaatu maailman onnellisimpana kansana, jossa väkivaltaa ei käytetä naapurimaansa tavoin ratkaisuna
  • niiden kevyt poppimusa, joka ei saa ampumaan ketään, muttei liikaa johda rajuun fanittamiseenkaan
  • lumi, sillä Amerikan mantereen lumi on tiheämpää koostumukseltaan ja on myös hiutalehiukkasin isompaa
  • kansalliskoiraksi labradorinnoutaja eli lapukka eli luupää eli leppoisan noutajarotujen yksi edustava karvanaama

tällasia

Kanadaan siis. Toivottavasti voitam… siis voittavat olympialätkässä kultaa. Marja Mäen kukkosilla
tähditetty olumpiasakki voi sitten mennä pihaspelailemaan ABC:n takana olevalla levähdyspaikalle…
Voittivat sunnuntaina niukasti yhdellä säkämaalilla Helsingin turnauksessa Kanadan kolmosdivarin porukan,
joka oli koottu nopeesti viikkoa aikaisemmin yhdestä syjäkylän yliopiston ruokalasta. Olivat köksällä töissä.

Seuraa siteerattuja lausahduksia.

“Kemijärvi-kepu on tämän päivän Valco-Sorsa.”

“Jos meloni ja omena pitävät samankokoista lippalakkia, niin kaikki voivat nähdä, että se ei vain sovi kaikille.”

“Jos kaikki eläisivät kuin Jörn Donner, ratikat eivät kulkisi ajoissa.”

“On yhtä todennäköistä pystyä istuttamaan kookospähkinälle aivot kuin saada EU toimimaan.”

“Todennäköisyys on siis enemmän kuin sixty-fifty.”

“Suomessa saa olla mitä mieltä tahansa, paitsi eri mieltä.”

“Se on sama kuin antaisi juopolle lisää viinaa”

.“Mieluummin pelaan suomalaisia hevosia kuin kanadalaisia jääkiekkoilijoita.”

“Tässä ei ole keskitytty ollenkaan siihen, miten kakku kasvaa.”

“Ruman täti-sanan rasistisuus on puhuttanut, eikä tädinraatojen sedittely ole ehkä seksikästä.”

Seuraa tietokilpailukysymys, KENEN lausumia nämä ovat? :question: :bulb:

"Ruman täti-sanan rasistisuus on puhuttanut, eikä tädinraatojen sedittely ole ehkä seksikästä"

ainoa 1970-nimimerkin.

[b][size=200]Kirjoittaja vadelmamunkki » 27 Loka 2017 19:21

Ja ihan vinkiksi 1970:lle, olen huomioinut paluusi, joten ole otettu.
En kuitenkaan aio antaa sinulle huomiota tätä virkettä enempää.
[/size][/b]

[size=200] :laughing: :laughing: :laughing: [/size]

^ Ei ollut tuo kyllä nyt oikea vastaus esittämääni leikkimieliseen visailukysymykseen edellä. :confused:

PS. Kompa huomattu sentään , joten annan puoli pistettä.

[b][size=200]Kirjoittaja vadelmamunkki

» 27 Loka 2017 19:21 <== :laughing: :open_mouth: :sunglasses: :mrgreen: :arrow_right: :neutral_face:

Ja ihan vinkiksi 1970:lle, olen huomioinut paluusi, joten ole otettu.
En kuitenkaan aio antaa sinulle huomiota tätä virkettä enempää.[/size][/b]

:laughing: ja :laughing:

fuckin´ shit, man this is 2 fun [size=200]<== 1970 !![/size]

^ Kiva kun heikkonäköisempikin täti näkee lukea viestin ihan ilman lukulaseja, korkean iän heikentämillä silmillään. :slight_smile:
Mutta ei se minun visailukysymys erityisesti ollut suunnattu huomioksi kenellekään yhdelle kirjoittajalle, vaan tietenkin kaikille.
Ja vaikka olisikin, päätöksiään voi muuttaa. Ei nämä viestit nyt mikään hallitusohjelma ole

Veikkauksia vaan peliin. Tuttu henkilö on.