Fixattu fajanssi

Talon ikkunaremppa jatkui het aamusta ja vesikin on poikki puoleen päivään. Kahvi ja röökit on loppu myöskin. Malttamattomana odotan koska saan käynnistää pesukoneen sekä muuta jännää arkiaskaretta tehdä. Kahvia on kyl jostain saatava ensten. Raittiina baanalle jee.

Helise moi!

Tänään alkaa alfa tv.ltä uus dokumentaarinen sarja “rautakupärän suojassa” .

…vaikuttaa mielenkiintoiselta…muistaakseni sun kanssa oli joskus jostain samantyypisestä ohjelmasta puhe, eli aattelin että saattais suakin kiinnostaa tämä…kertoo kaiketi Israelin armeijan alokkaista ja koulutuksest armeijassa alusta loppuun…

Ai hitsi nyt mä onnistuin tekeen kultasta tekstiä, joka ei ihan helpolla onnistu, no ei ainaskaan multa.

Mikä on alfa tv?

Jep, mä olenkin joutunut perehtymään näihin armeijoiden erikoisjoukkoihin, koska pojat on niistä tehtyjä juttuja seuranneet ja tietysti tilittäneet mulle kaikenmaailman juttuja karmeista koulutuksista. Venäjällä on kait aika kova koulutus niillä erikoisäijillä. Mä voin vain kuvitella mitä vastaavassa jutussa olis Kiinassa.

Alfa tv on yksi niistä n. kymmenestä uudesta ilmaiskanavasta, jotka tulivat esiin kun hain digiboksiin kanavat uudestaan…

Tukee kyllä sullekin näkyviin kun haet kanavat uusiksi…

Venäjän armeijalla on oma kamppailulaji nimeltä Sambo, jota Arman Alizad kävi kokeilemassa. Samassa ohjelmassa koskettavaa tarinaa Pietarin katulapsista. On hämmentävää, millaista kurjuutta lapset kokevat noinkin lähellä Suomea. 12 vuotiaita narkomaaneja, prostituoituja ja kodittomia lapsia.
ruutu.fi/video/826008

Aikamoinen maa se Äiti Venäjäkin.

Joo, näyttää tuo näkyvän nettitv:nä. Tv-vastaanotinta en käytä enää laisinkaan. Netistä kyl löytyy tuostakin aihepiiristä aivan riittämiin dokkareita, tosin ei soomen kielel.

Ihan piruuttani kysyn, että vaikutanko minä ihmiseltä, joka katsoo tangokuninkaallisia sekä lähetystv:tä?

Olehan vadelmamunkki huoleti, vielä näet päivän kun täällä Suomen maassakin saat päivitellä vastaavaa kurjuutta, eikä se liene kaukana.

:laughing: …no ihan sellainen kuva ei ole tullut…ehkä mieluummin tyypiltä joka katsoo mäk kaivereita ja korkeintaan myötähäpeää tuntien jotain napakymppiä tms… . :laughing:

^^ Onhan meillä toki nytkin ongelmaisia lapsia ja nuoria, mm. päihdeperheissä, mutta ihan Pietarin kaltaiseen tilanteeseen en usko meillä päädyttävän. Lastensuojelulakimme ynnä muut säädökset on meillä kuitenkin hieman kehittyneemmällä ja tiukemmalla tasolla.
Tuolla itärajan toisella puolella katulastenkin auttaminen on lähinnä hyväntekeväisyysjärjestöjen kontolla, eikä tiettävästi mitään lakiin perustuvaa lastensuojelua ole samalla lailla olemassa kuin meillä.

Apua menee täältä Suomestakin sinne: pietarinkatulapset.com/

Sekä mad ventureseja.

Tämä on varmaan sinulle aivan uusi tieto ilmeisesti.

^ Sillä ei ole väliä onko tieto minulle uusi vai vanha, vaan sillä on väliä että apua menee. Syyttömiä ne lapset siellä siihen on, että maa on sellasessa jamassa kuin on.

Vadelmamunkille tiedoksi, että jos perustaisit oman ketjun, jonne voit kerätä linkkejä erilaisiin avustuskohteisiin. Voit vaikka perustaa Venäjälle aivan oman ketjun. Uskon, että linkitettäviä avustuskohteita maailmalta löytyy monen monta. Ja aivan varmasti kohteita löytyy myös kotimaasta kasvavassa määrin.

Metsän miehen kans jäi juttu kesken. Joo, Israelilla on aivan varmasti tuo hommeli maailman huippua. Mut tosiaan minkähänlainen homma se mahtaa Kiinassa olla, sillä tuolla Aasiassa noi hommat on aina olleet tosi julmia. Unohtamatta tietenkään Saudi-Arabian uudistettua, huippuunsa viritettyä armeijaa.

Siis aivan sairasta se touhu Kiinassa monelta osin on… videoita tmv aineistonahan tuolta ei kovin paljoa ole nähtävillä, toisin kun esim venäjältä jossa touhu on kyllä myös aika villiä…jokusen pätkän armeijan koulutuksesta tosin olen tuolta kommunistisesta kiinan armeijasta nähnyt… yksi sellainen oli kun jotain meriväen erikois porukkaa koulutettiin ja porukka laitettiin isoon altaaseen istuun ja päälle pistettiin sellainen teline, joka varmisti porukan altaassa pysymisen… telineen nostettua ylös ne sai jatkaa koulutusta, jotka jäi henkiin… myös tuolta Pohjois-Koreasta loikanneiden juttuja olen lukenut ja melkoista menoa sielläkin.

Aika rajua menoa on kaiketi myös muukalaislegioonassa…israelin armeijakoulutus kaiketi on osiltaan melko samankaltaista kuin tuo muukalaislegioonan koulutus… eli hyvin vaativaa… kiinnostava ohjelma!

Kiitos tiedosta foresterille, laitoin uuden kanavahaun saadakseni tuon mainitun ohjelman näkyviin… mainittakoon muuten, etta maailmassa on vain kaksi todella kovaa armeijaa ja niiden erikois- ja taistelujoukot: Israelin IDF ja Muukalaislegioona. Perinteet on todella pitkiä ja näiden armeijoiden käymät sodat historiallisia. Ja minä tietenkin iippolandiassa ollessani vonkasin reservin helikopterinaista. En kerro mitään, olen melkein-herrasmies, sen ties. Puhui kyl tosihyvää hepreaa. Mut siitä on niin paljon aikaa, että voin muistaa oikeinkin.

Noniin, jatkakaa

Oogiboogie tuli kylään kumppaneineen kuvaan sähköporan käynnistyessä jossain läheisessä asunnossa. Taitaa alakerran tilat olla jo menossa, joten porahommia ei pitkään tarvinne kuunnella. Raittiina myös tänään ja kyllä on nyt alennusmyynteihin päästävä, rahaa ei kyl ole, mut periaatteesta.

Niin ne raittiit päivät kertyy tuohonkin laskuriin. Ilman minkäänlaisia viinantuskia tässä elellään vaikka toiset vetäisivät iloliemiä vieressä. Alkuillasta kyllä voi joissain kokkareissa olla ja pitää hauskaa, mut yleensä siinä käy niin, että loppuillasta tollassiissa kokkareissa onkin sit viihtymisen kanssa tekemistä ja mä sit poistun kyllä muualle. Humalaisten sönkötyksiä ei vain jaksa kuunnella pitkään. Ja seuratkaas sitä porukkaa, sellaset joilla alkoholi ei ole ongelma, poistuu kyllä paikalta ennen sönkötyksen alkamista.

Paha paikka on kotia tulo moisista pirskeistä. Vaikka olis kunnialla selvinnyt vierailusta, saattaa kotiin tullessa juoma maistua erityisen hyvin. Saa näet vetää rauhassa oikein kaksin käsin!

Mut mun tapani on kyllä ollut kotona yksin juopottelu, tai mökillä juopottelu. Mut onneksi on päässyt tuosta elämäntyylistä vapaaksi.

Mun oli aivan pakko kokeilla toimiiko tää juttu, se toimii sittenkin!!!

Kuvan lähde: Siberian Times

Tää on todella jännä juttu. Siperiasta on löytynyt kaksi hyvin säilynyttä luolaleijonan pentua (tiikerileijona) 55 000 tuhannen vuoden takaa. Mikäli mahdollista yrittävät kloonata tämän suurimman koskaan eläneen kissaeläimen. On se uskomaton mesta tuo jäinen Siperia, sieltä löytyy vaikka mitä.

Joo, tällaisten uutisten seuraaminen on paljon parempi tapa aloittaa päivä kun Suomen lehdistön seuraaminen, totta vieköön, mieliala pysyy innostuneena ja virkeänä mikä on raittiuden säilyttämisen kannalta erittäin hyvä asia.