Kyllä niin taas lapsettaa, että tarvii tulla lisään tää upee timantti tähän perään.

Kyllä niin taas lapsettaa, että tarvii tulla lisään tää upee timantti tähän perään.

No minulla nyt on kyllä hieman toisenlaiset pyrkimykset tällä vertaistukipalstalla kuin nuo Metsänreunan miehen mainitsemat seikat tuolla vahvennetulla painetussa osuudessa. Minusta tuollainen vaikuttaa lähinnä kornilta. Mutta jos MM tekee tarinoitaan tuolta pohjalta niin se on hänen asiansa, mutta yleistyksiin ei pidä hänenkään lähteä.
Toinen pointti tuossa tekstissä on tämä MM:n tarve unohtaa välittömästi menneisyys kun raitistuu. Omasta kokemuksestani tiedän sekä lukuisten kuulemieni kokemusten perusteella voin kertoa, että kestävää raittiutta on turha etsiä ilman luurankojen perusteellista poistoa komeroista.
Tulevaisuutta ei voi olla ilman menneisyyttä. Muisti on ihmiselle kehittynyt hengissä pysymistä silmällä pitäen. Muistiin sisältyy oppimista sekä muistin avulla sovelletaan opittua tietoa matkalla tulevaisuuteen.
Tuolla taannoin MM:n on myös kirjoittanut kuinka hän juovana aikana oli aivan harmiton tyyppi, ei käyttäytynyt huonosti eikä ympäristölleen eikä muille ihmisille aiheuttanut minkäänlaista häiriötä eikä harmia. Miksi ihmeessä tämä pitäisi yleistää koskemaan myös muita raittiutta etsiviä henkilöitä tarinan kerronnalla.
AA:n palavereissa kerrotaan omaa tarinaa. Joidenkin mielestä tuo on aivan älytöntä, että samoja askelia sekä perinteitä toistetaan vuosikausia. Pointti on nimenomaan siinä, että tuo ihmisen oma tarina kehittyy tuon kertojan henkisen kasvun myötä vuosien varrella. Kuuntelemalla toisten tarinoita omasta elämästään ja toipumisen tiestä, avautuu niihin omiin asioihin uusia näkökulmia sekä solmut kenties purkautuvat oivallusten kautta.
Mikäli halajaa pitkäkestoisempaa raitista elämää, on syytä jättää henkinen laiskottelu sikseen sekä perehtyä kunnolla asiaan. Ja se tulee tehdä ajan kanssa! Vasta raittiuden alkuvaiheessa, masennuksen sekä järkyttävän syyllisyyden vaivatessa, on turha vielä lähteä tonkimaan menneisyyttään. Opettelee ensin pysymään raittiina sekä antaa ensin pään toipua tuosta järjettömästä juopottelun aiheuttamasta mielen häiriötilasta.
Älä nyt sönkötä. Jos sinä toimit tuolla kuvaamallasi tavalla, niin älä ihmeessä oleta, että myös minä toimisin näin. Perseennuolenta ei kuulu ainakaan minun ominaisuuksiini.
Demokratia? Syntyi Kreikassa 400-300 eaa. Koulusta muista historiasta näin. Joskus tuona ajanjaksona Kreikassa oli hallitsijana heppu, joka piti ihmisten kiduttamisesta. Hänen suosiossaan paistatteli päivää muuan seppä, joka sai loistavan idean kidutuskeinosta, jolla hän varmasti pääsisi hallitsijan suosikkien lähipiiriin sekä kartuttaisi kassaansa. Seppä toteutti visionsa sekä rakensi valtavan pronssisen härän, jonka sieraimiin laittoi pillit. Härän alle näet laitettiin tulet ja ihminen härän sisällä alkaisi lopulta höyrystyä jolloin pilleistä tulisi höyryä sekä vihellystä. Hallitsija oli tosiaan ihastunut tähän vempeleeseen ja koekäyttäjäksi joutuikin itse seppä. Laite toimi, höyryä ja vihellystä muodostui lopulta sepästä.
Jos hommat siihen aikaan on olleet tällaisia niin mua kyllä vähän arveluttaa moiset demokratiat.
Hieno ajatus tuo vahvennetulla tekstillä korostettu. Tuon kannattaja olen ilman muuta. Mutta pelkäänpä ettei tuo ole tulevaisuudessa mahdollista mikäli aiotaan pitää planeetta elinkelpoisena. Ja taitaapi olla niin, ettei kukaan ole valmis sellaisiin muutoksiin, jotta näin myös tapahtuisi. Tämä ihmisen luoma kudelma on aivan liian monimutkainen ja moniulotteinen. Ja ihmisiäkin löytyy joka lähtöön, osa on vielä paviaanin tasolla ja osa suunnittelee jalometallia ja timantteja sisältävien asteroidien hinaamista lähemmäksi kaivostoimintaa varten.
Muuten, mikä on kansalaisoikeuksien tila tämän päivän Suomessa.

Jah tänään on vuoden ensimmäinen laskujenmaksupäivä. Tarvinnee ensin henkisesti latautua, jotta selviytyy tuosta tehtävästä.
Vatsavaivojen vuoksi on ruokailutapoja sekä ravintopylpyrää rukattava. Rasvat minimoitava, ei paistettua, ei prosessoitua sapuskaa, ei laktoosia, prkle, ei munkkeja eikä pullaa jne. Ruokailut jaettava neljään osaan sekä syötävä vähemmän yleensä kaikkea. Sipuleista on luovuttava kokonaan, voi paska! Ja kaikkee muuta kivaa. Sappirakko kyllä kivineen saa lähteä hevonhelvettiin.
Mut raittiina mennään kuiteskin tänäänkin.
Ajanvaraus “kunnallisesta terveyskeskuksesta” olikin mielenkiintoinen. Netistä ei löytynyt kunnon ohjeita, puhelinnumerot olivat kyllä, mutta automaatti vastasi ja luetteli kaikenmaailman muita numeroita, joita ei ollut netissä ollenkaan. Epäselväksi jäi voiko mistään yleensä tilata ajan lääkärille muuta kuin soittamalla nroon 112. Luovuin kokonaan puhelimitse ajan varauksesta ja innokkaana tartuin netistä löytyvään nettiajanvarausmahdollisuuteen. Voi vittu, olihan se kans systeemi, suunniteltu varmaan paviaaneille.
Mikähän firma tuota “kunnallista terveysasemaa” nyt pyörittää.
Sanomattakin on selvää, että on tapahtunut Suomessa jälleen kusetusten kusetus. Emoyhtiöt majailevat jossain helvetin kaukana suurten merien saarilla, vaikka lekurit sun muut täällä Suomessa työnsä tekevätkin.
Mut mähän olen tiennyt että näin käy jo ajat sitten.
jatkoa edelliseen:
Mut se nettivaraussysteemi olikin muotoiltu sellaseksi, että paviaanikin pystyy varaamaan ajan. Siinä oli sellainenkin kohta jossa piti valita ihmisen kuvasta kohta josta pipi löytyy ja klikata hiirellä sitä, sit oli sellattii kivoi valinta poteroita, joista kans klikattiin sopivia poteroita esim hikoiluttaa, änkytyttää, korva kutiaa, näppylöitä ja niin edelleen.
Mut onhan EU:n maailmanpelastajat laskeneet, että Suomeen mahtuu 62 miljoonaa maahantulijaa.
Nyt kun olis hynää niin poistuttais tästä maasta pysyvästi. Paetkoon ken vielä voi.
Ai prkele, se ajanvaraussovellus on joku klinik solutions! Se on joku tekoälysovellus, tekijätkin vissiin jotain tekoälyllisiä. Voi fee kaikkee sitä näkee kun vanhaks elää!!!

Tässä otteita 6 kohtaisesta ajanvarauksen sivusta. Siis tästä lähin tekoäly päättää saatko ajan terveyskeskuksesta. Se on hieno asia noin mahdollisia reklamaatiotilanteita varten, sillä henkilökunta voi vedota tekoälyn tekemiin päätöksiin, joten vastuu asioista siirtyy koneelle.
" no ei täällä ole teille aikaa, koska tekoälyllä ei tänään ollut älyä" (sähkökatko)
" no enhän minä ole tästä vastuussa kun se on tuo tekoäly, joka päätökset tekee".
Kyllä sieltä terpparista soitti ihan ihminen takaisin päin ja sain jo viikon päähän ajankin että silleesti.
Uutisista saksittua

Jatkoa eiliseen:
Klinik Healthcare Solutions ei ole muuta kuin pikku firma, jonka päätoimiala on verkkoportaalit. Surkee liikevaihtokin vielä.
Kun siis varaat tuon huuhaafirman kautta aikaa lekurille sekä tunnollisesti täytät nuo 6 sivua kyselyjä sairaudestasi sekä mitä lääkkeitä olet syönyt ja kuka on aiemmin hoitanut, lisäksi vielä annat kaikki muutkin tietosi sotun, nimet ja osoitteet salaamattoman yhteyden kautta tulet vain antaneeksesi tietosi myytäväksi eteenpäin ties mille tahoille.
Vittu tällanen toiminta julkisen vallan suojeluksessa menee kyllä laittoman puolelle!
[size=150] ainutlaatuiseen lääketieteelliseen algoritmiin perustuvia ratkaisuja,[/size]
Ai perkele mitä kusetusten kusetusta!
Älkää ihmiset vastailko moisten palvelujen kyselyihin. Se on pelkkää kusetusta ja tietojen kalastelua, tietosi myydään eteenpäin surutta.
Miksi ihmeessä aikaa varatessasi lääkärille, pitäisi kirjoittaa nettiin sairaskertomus, sillä kunnallisessa terveyskeskuksessa on olemassa jo tietokanta sinunkin asioistasi.
Kun henkilökohtaisia tietoja netissä kysytään, niin yleensä niitä kysyvät tahot käyttävät kunnon tunnistautumistapoja!

Tuli töhrittyä jonkun ottama hieno valokuva.
Mulla on menossa tää hikaton ja hipaton tammikuu. Hikkaan mä en voi vaikuttaa mut hipattomuuteen voin. Helppo homma toi hipattomuus mulle kun ei noita hippoja ole enää vuosikymmeniin juuri ollut. Mäkin voisin koittaa vaikka lihatonta tammikuuta, enää ei kerkee kyllä.
Heräsin puoli kolme aamulla enkä sen jälkeen unta saanut ennen kahdeksaa aamulla. Ei tää oo kyllä mistään kotosin herätä puolen päivän kieppeissä.
Tipatonta elämää tänäänkin jatketaan entiseen malliin.
David Keys, Catastrophe: An Investigation into the Origins of the Modern World
Olosuhteet maapallolla ovat olleet ihmisen kehityksen kannalta kovin suotuisat. Suuria tulivuoren purkauksia, jotka olisivat muuttaneet koko maailman elinolosuhteita ei ole tapahtunut. Viimeinen tällainen koko maailman ilmastoon vaikuttanut suuri purkaus tapahtui vuonna 1883 Indonesiassa kun Krakatau purkautui räjähtäen.
Tuo kirja kertoo tuon samaisen Krakataun räjähdyksestä vuonna 535 jaa, sekä räjähdyksen vaikutuksista silloiseen maailmaan. Jaavalainen kuninkaiden kirjassa aikalainen kuvaa tuota räjähdystä, jonka myötä Jaavan ja Sumatran saarien välinen maayhteys katosi sekä siitä seurannut tsunami oli omaa luokkaansa. Räjähdys oli niin kova, että se kuultiin Kiinassa asti aikalaisten kuvausten perusteella. Taivas pimeni eikä aurinkoa nähty kahteen vuoteen. Talvi kesti tuon kaksi vuotta ja sen jälkeen tuli kuivuus ja kuolema. Englannissa kuningas Arthurin kukoistanut valtakunta tuhoutui ja suuria muutoksia tapahtui ympäri sivilisaation.
Journalisti David Keys on tehnyt mittavan urakan tutkiessaan ja jäljittäessään sekä kootessaan todisteita tuosta tapauksesta. Todisteiden kokoamiseen osallistui eri alojen tiedeihmisiä ympäri maailman. Muistaakseni aineiston kokoamiseen kului 5 vuotta.
YouTubesta löytyy kaksiosainen dokumentti myös tästä työstä.
Ajatellaas, että joku näistä maailman suurista tulivuorista yllättäen räjähtäisi tuohon tapaan. Ja sellainen päivä voi olla aivan milloin hyvänsä. Seurauksena olisi tuo kammottava ydintalvi. Taitais maailma pysähtyä.
Onkohan sitä ollenkaan suomennettu, ei tietysti, kaikenmaailman muuta kyllä löytyy suomennettuna.

Kuvassa pakkasyö Rukalla. Muistan joskus aikanaan täälläkin nähneeni moisia yönseutuja, vaan siitä taitaa olla jo paljon aikaa. Hämmästyttävää sillä olen jo tähän aikaan hereillä. Yökin meni pääasiassa nukkuen, heräsin kyllä jälleen kolmen kieppeissä vaan nukahdin pienen patsastelun jälkeen vielä uudelleen.
Raittiina jatketaan älämölöä tänäänkin.

Kuvassa osa lumihiutaletta suurennettuna. On ne ihmeellisiä noi lumihiutaleetkin tarkkaan syynättynä.
Onko kokonaisuus vain osiensa summa? Minun nähdäkseni näin ei pelkästään ole.
Raittiina odottelen kahvin tippumista. Yö meni valvoessa aina aamuun asti. Sain tuossa alkuyöstä mielestäni täysin aiheettomasti todellisen paskavyöryn niskaani. En lämmennyt riitelylle, koska vastapuoli oli todella vahvassa humalatilassa. Harmi, olis kyllä pitänyt tuo vyöry ehdottomasti nauhoittaa, sillä olen satavarma, että paskavyöryttäjä ei muista liturgiastaan paskaakaan. Harmitti kyllä sen verran että uni ei kyllä tullut.
Mutta koitanpa unohtaa tuon mahdollisimman pian ja keskittyä puuhailemaan mukavia asioita. Kahvin kera on näet pullaakin, jonka ei enää pitäisi kuuluman ruokapylpyrään.
Joko sut laitettiin leikkausjonoon?
Mä onnistuin sakkauttamaan sappeni jo parikypäsenä, ja sappirakko leikattiin pois jo koht kymmenen vuotta sitten, suosittelen, ihan liiankin täydellä ympyrällä voin taas mässätä.
En oo viel jonos mut ens viikon jälkeen varmaan siirryn jonoon.

Pikku pakkanen, lunta ja ainaskin äsken vielä oli taivas selkeä. Vaikuttais ihan oikealta talvipäivältä.
Fiilis oli kyllä eilen sen paskamyrskyn vuoksi tosi matalalla, mutta illalla sain ihan oikean spontaanin anteeksipyynnön, joten asia on loppuunkäsitelty. Hyvällä mielellä raittiina jatketaan myös tänään.