Fixattu fajanssi

Lang Lang Franz Liszt - La Campanella

Woe hyvät hyttyset tuota Langin veikkoa kun hää noin kauniist lurittaa. Kaik ei tykköö soitella Lisztiä tai Rahmanovia kun ovat aika vaatiivii soitella. Mut Langihan tuo soitteloob aewa kaikkee.

Rauhallisesti on tää päivä kulunut tässä torpassa. Onhan tää mun seniori jo päälle kolmenkymmenen, ettei enää mikään lapsukainen. Nyt on kyllä jälleen kerran kerrattava täällä majailun edellytykset. Tämän huumeen käyttö saa kyllä loppua, mä en nyt kyllä ymmärrä mitä paskaa hän on täs lähiaikoina vedellyt, mut köyhän on tyydyttävä paskaan kamaan tiämmä. Sitä on jo aikoja sitten alkanut pelkäämään vähän tuota puhelinta kun sitä aina kuiteskin pelkää, että joku ilmoittaa jotain kamalaa tapahtuneeksi. - On se hyvä kun ei itse juopottele niin säilyy itse edes jotenkin järjissään.

No se on kyl hyvä, että sä oot nykyjään järjissäs… ainakin noiden kuvioiden kohdalla… :wink: tulee vähän sun tilanteesta mieleen kirja “valkea voima” suomalaisen huumeäidin raju tilitys omasta ja lastensa elämästä…kannattaa tutustua…oli hyvä.

Pienimuotoinen henkinen kurmuutus ja tukkapöllytys vois kyllä olla paikallaan pojalles…? …tai no aikamieshän tuo jo on…

Maanantai ja uusi päivä tai näyttäis kohta olevan jo puolipäivä. Yötyöläisellä on nyt vapaata joten tänään vois laittaa vaikka vihatun pölyimurin soimaan johonkin aikaan päivästä.

Onneksi on AA:ssa kuullut kaikenlaisia kokemuksia myös tästä kipeästä aihepiiristä, joten olen sieltä saanut aika hyvät työkalut kestää tätä tilannetta. Ja raittiina jatketaan tääkin päivä.

Laa laa laskiaistiistai, heräsin aamupvänokosilta juuri. Mä näitä lampaita vain laskettelen tässä divaanillani. Laskiaispullat on syöty jo aikaa sitten etukäteen, vaan siellähän ne jossain elimistössä ovat tallessa kun ovat vaihtaneet olomuotonsa rasvasoluiksi pahanpäivän varalle.

Olo on nykyisin melko kelmeä vitamiinien syönnistä huolimatta, oikee kevättalvimasis iskemässä pahemman kerran. Mut ei täs ny mihinkään epätoivoon kande vaipua, kyl tää tästä ohi varmaan menee sillä kevät lähestyy hitaasti mutta varmasti.

Raittiina myös tänään jatketaan lampaiden laskentoja divaanilla.

kuva: Elena Shumilova

Elena asuu lastensa kanssa farmilla Siberiassa. Joo, sääsivuilla kerrotaan ilmamassojen jakaantumisessa ylemmissä ilmakerroksissa ja Suomeen olisi helmikuun sopusta lähtien rantautumassa polaarinen ilmamassa suoraan jäämereltä ja Siperiasta.

Siperia 1960

Dakota 1966

Onhan sitä juu kaikenmoisia ilmamassoja.

Ystävänpäivä näyttäis olevan. Ei yleensä meikäläisen ikäluokan immeisillä aiheuta sen kummempaa toimintaa kuin joku pärttylinpäiväkään.

Aamun kahvi lienee tippunut joten menen nauttimaan sen.

…ei tauti mut noi Siperian kuvat on aika karuja…

Käypä helistin kurkkaan ikkunasta ulos…siellä pilkistelee aurinko! :smiley:
Ihan huikeen kivan kevättalvinen meininki muutenkin ulkona… :laughing:

Meitsi alkaa tekeen kuormaa… trukki toimii taas kun unelma kun saatiin siihen uudet akut! :laughing:

Auringonnousu tänään 8:04. Auringonlasku tänään 17:09. Päivän pituus on 9 h 5 min. Lämpötila - 2,2 C.

Raittiina jatketaan myös tänään. Kuvan näkymiä saa vielä pitkään odotella.
Jotain piristettä tähän nyt tars keksiä. Taidanpa piipahtaa hakemassa peikolehden vihertämään keittiön pöydälle.
Joooooo

Piristyskysymys heliselle!

Mitä eroa on naisella ja miehellä?

[size=200]VÄLLYKÄÄRME![/size]

naisella munat on sarjassa

“Sometimes our fate resembles
a fruit tree in winter. Who would
think that those branches would
turn green again an blossom?
But we hope it. We know it.”

-[size=85] Johann Wolfgang von Goethe[/size]

Ilman uskon ja toivon käsikynkkää ei kyllä alkoholismista toivuta mutta ei myöskään toivuta pelkästään uskomalla ja toivomalla. Kyllä oma osuutensa toipumisen eteen tarvitsee tehdä vaati se sitten minkälaisia toimia hyvänsä. Alkutilanne saattaa tosiaan olla niin karmea, että toipumisen edistämiseksi on hylättävä oman erinomaisuutensa sekä kuunneltava ihmisiä, jotka asian itse ovat kokeneet.

Masennuksen, ahdistuksen, paniikin, burn outin sekä vierotusoireiden yhdistelmä on kyllä kertakaikkiaan tappava. Silloin sitä ihminen on täydellisessä henkisessä konkurssissa. Uskoa ei ole enää mihinkään, eikä toivokaan ole näköpiirissä.

Kyllä paras ratkaisu tuossa tilanteessa olisi hakeutua hoitoon hinnalla millä hyvänsä. Ja ainakin ensiavuksi kannattaisi mennä vertaistukiryhmään, koska siellä on aivan varmasti paikalla ihmisiä, jotka ovat kokeneet samanlaisen olotilan.

Minä jatkan myös tänään raitista elämää. Ja kuinka ollakkaan jatkan harvinaisen pahanmakuisen aamukahvikeitoksen juontia. Viime yönä näin unta vällykäärmeestä.

Pakko kommentoida, että Siperian kuvat ovat mahtavat…siinä sitä olisi meillekin lumitöitä, ei auttaisi kitinä tuossa tilanteessa.

Avattaresi kuva on vaihtunut ja “geeneihinhän se tosiaan on kirjoitettu”! :slight_smile:

Majakoista vielä sen verran, että jos olisi aikaa ja rahaa, (vaan ehkä jonain päivänä)- haluaisin kuulua majakkaseuraan. Tekevät majakoille retkiä, tutustuvat niihin, historiaan, rakennustekniikoihin ja tekevät sellaisia “löydöksiä” yms…(näin olen kuullut?!)
Oletko sinä harrastanut majakoita ja käynyt sellaisilla esim. maailmalla?

Kaikki Helin kuvat on mahtavia.

Havainnointi elämässä perustuukin audiovisuaalisiin ärsykkeisiin ja miellykkeisiin.

Uusi avatar on tehty tästä kuvasta.

Majakat ovat aina kiehtoneet minua, silti en ole käynyt sellaisessa koskaan. Myös laivoista pidän valtavasti. Kumma kyllä laivamatkailusta en pidä lainkaan, sillä mielestäni se on tylsää pidemmän päälle.

Laivanrakennuksen kautta olen minäkin leipääni tienannut. Mikäli rahaa olisi, haluaisin matkustaa Maerskin Emmalla jonkun pätkän tai käydä seisomassa sen vieressä. Se taitaa olla puolikilometriä pitkä, mukaan mahtuu 12 000 konttia kerralla.

Tästä kuvasta voi fiilistellä kevät auringon valovoiman. Tää kuva on venäläisen valokuvakilpailun satoa sarjassa maisemakuvaus (Best photographers and photos of site 35PHOTO 2017).

Mikäli saisin ylimääräistä hilloa matkustaisin tutkailemaan Baikal-järveä. Maailman upein järvi, noin 700 km pitkä ja 80 kilsaa leveä ja syvyyttä sillä on 1.642 metriä. Vesimäärä on järjetön ja se vesi on käsittämättömän puhdasta. Ikää lammikolla on 30-50 miljoonaa vuotta.

Raitis viikonloppu jatkuu.

Pakkasta luvassa ja sääkartoissa näyttäytyy aurinko useaan otteeseen. Taitaa tästä kevät vielä tulla. Jo sitä on saakeli odoteltukkin. Näyttäis siltä, että vuorokausirytmi on myös kolahtamassa kohilleen.

Raittiina elellään myös tänään ilman sen kummempaa rypistelyä sen eteen.

Oli laitettava läppäristä virrat pois ja jäähtymään koko vehje. Taas olen rikkonut kaikkia läppärinkäyttöohjeita se näetsen nukkui mun vieressä yön virrat päällä, ei se siitä tykkää.

Tuli muuten mieleeni tuo maailman tervein kansa, josta luin jostain, olisko ollut NatGeo tai joku sellainen lehti. Sitä luulisi, että maailman tervein kansa löytyy täältä kehittyneistä maista vaan näin ei ole asian laita laisinkaan. Tervein kansa löytyy Amatzonilta jostain Perun rajan pöpeliköistä. Porukka elää sangen eristynyttä elämää omissa oloissaan perinteiseen elämäntyyliin keräilijä-metsästäjiä ovat. Ruokavalio koostuu tietysti viidakon antimista sekä riistasta. Tosin siellä myös synnytään ja kuollaan aivan luonnollisesti vailla sen kummempaa terveydenhuoltoa kuin poppamiehen rohtotietämys. Niinpä porukka pysyy sopivan kokoisena, vakavasti sairaat ja vammaiset kuolevat pois. - Kumma juttu, porukka vain nyt sitten on maailman tervein kansa.

Joo, nyt täälläkin on huomattu, et jossain on jotain vikaa vikaa. Kaupoissa notkuu hyllyt kaiken maailman siemenistä, pähkinöistä. Mitä eksoottisempi vaikka paviaanin jo kertaalleen paskoma siemen menee kaupaksi kuin häkä. Mitä eksoottisempi on siemenen tarina niin sen paremmin kauppa käy. Kun nyt syöt näitä ja näitä niin saat ikuisen elämän. Jeesuskin on valjastettu myymään sopivia ikuisuuselämä ruokia. Ja kun niitä pähkinän läppänöitä syö mainoksissa vielä joku muskelinkasvattelija tai fittnessmissi, niin ostajakunta on taattu.

Ja sit on vielä tuo ihmeellinen PROTEIINI. Onko se proteiini joku kasvi- vai eläinkunnan edustaja vai louhitaanko sitä vuorenseinämästä. On proteiini -maitoa, jogurttia, piimää, vanukasta, puuroa, vissyvettä, suklaata, patukkaa, pilleriä. Minäkin alan tästä lähin ostamaan kaupan proteiinitiskiltä uivan, röhkivän tai ammuvanproteiinin tai vaikkapa palaproteiinin, savustetunproteiinin tai jauheproteiinin.