- päivä selvänä.
Tänään jouduin taas turvautumaan Antabukseen, sillä kaverini lähti viikonloppuna käymään Tallinnassa ja lupasi tuoda “tuliaisia”. En tiedä mitä nämä tuliaiset nyt sitten ovat, mutta varmuuden vuoksi otin tupla annoksen Antabusta, etten nyt vaan ratkea jos sieltä tullaan viinapullon kanssa. Hänen koiransa ja kissansa ovat olleet minulla hoidossa tämän viikonlopun ja se on kyllä ollut ihan mukavaa. On saanut itseään liikkeelle edes vähän tässä päivälläkin, kun on pakko käydä ulkoiluttamassa koiraa.
Odotan tässä innolla tuota aivokemioiden palautumista. Siihen on vielä muutama päivä aikaa, mutta sitten alkaa elämä tosissaan maistua. 2 viikkoa on minulle aina ollut se raja, jolloin eräänlainen musta “huntu” lähtee pääni päältä ja mielialan vaihtelut loppuu, samoin kun ylimääräiset möröt katoavat päästä. Sen jälkeen aina tuntuu siltä, että ei halua vaihtaa sitä oloa mihinkään ja normaalisti Antabuksen tarvekin loppuu siihen. Mutta niinkuin historia opettaa, on minun oltava tosi tarkkana siitä, miten pystyn sitä hyödyntämään erilaisissa tilanteissa. Nyt olen omasta mielestäni käyttänyt sitä erittäin järkevästi ehkäistäkseni ratkeamiset. Tämä on tämmöistä omakohtaista ennaltaehkäisevää päihdetyötä. 
Mutta kyllä minä nautin elämästä jo nyt. Aika menee hitaasti ja sekään ei ole välttämättä yhtään huonompi juttu, sillä sehän vain tuo tunteen siitä, että elämä on pidempi. Olen haaskannut niin monta vuotta elämästäni tähän ryyppäämiseen ja sekoiluun, että oikein hävettää. En ymmärrä oikein itsekään mikä siinä on edes ollut taustalla. Terapeuttini mukaan se on ollut minun ainoa selviytymiskeinoni tästä rankasta elämästä, jota olen tähän asti joutunut elämään. Hänen mielestään koin lapsuudessani niin paljon vääryyttä, että en välttämättä olisi järjissäni selvinnyt tästä ilman viinaa. Enkä selvinnytkään, sillä ajan kanssa minulle kehittyi skitsoaffektiivinen häiriö ja ahdistuneisuushäiriö. Tämä siis varmasti osin, suuriltaosin, päihdekäytön seurauksena. Siitä en tiedä olisivatko nämä puhjenneet jossain vaiheessa aikaisemminkin, vai oliko ahdistuneisuus minuun jo sisäänrakentunut vaikean lapsuuteni aikana.
Liikuntaharrastus on ja pysyy. Tuloksia alkaa jo näkymään, sillä paino on lähtenyt nousuun. Surkastuneet lihakseni ihan selvästi lähtevät kasvamaan vauhdilla, sillä painoa on tullut lisää 2 kiloa reilussa viikossa. Hurjalta kuulostaa, mutta näin uskon, sillä minun lihakseni ovat ihan oikeasti toooosi surkastuneet. Olin joskus hirvittävässä tikissä, ja nyt olen tällainen laihaläski ilman minkäänlaista lihasmassaa. Nyt oikean ruokavalion ja kovan treenaamisen aikana muutos on selvä ja motivoiva. Tänään käyn ihan perus palauttavalla lenkillä ja huomenna menen pitkästä aikaa ihan salille käymään kaverini kanssa.
Hain myös kouluun, jotta pääsisin täältä kämpästäni pihalle. Tarvitsen ihmisiä ympärilleni ja jotain tekemistä käsilleni, joten hain puualan perustutkintoa suorittamaan. Koulu alkaisi jo 9.1.2017 jos pääsen ja veikkaanpa että ensi viikolla sieltä jo jotakin kuuluu. Taaaas tullaan siihen kommenttiin, että ei pitäisi kaikkea ahmia kerrallaan, mutta edelleenkin minulla on vahva luotto omiin kykyihini ja tähän raittiuteen. Kyllä minä pystyn tähän!