Ota kokonaan uudet työkalut käyttöön tossa pelaamattomuudessa, ja siirry tosiaan siihen 0-toleranssiin. “Pienet” pelit elämässä eivät ole sen arvoisia, että romutat kaiken muun ympäriltä järjestelmällisesti. Jätä kaikki pelit, ja opettele pikkuhiljaa sellainen päivä kerrallaan pelaamatta -asenne. Tulet nopeasti huomaamaan, että et tosiaankaan tarvitse pelejä mihinkään, kun taloutesikin paranee pala palalta parempaan suuntaan.
Peliongelma ei meistä lähde kulumallakaan, joten sen vuoksi sen kanssa on opittava elämään. Täytyy vaan jättää kaikki pelit pois, muuten ruokit ongelmaa tietoisesti, ja siinähän taas ei ole järjen häivää. En oikein ymmärrä miksi sanoit aiemmin tosiaan, että 0-toleranssi ei ole sinun juttusi. Minun mielestäni se nimenomaan on kaikkien peliongelmaisten juttu ja tärkein tavoite.
Tsemppiä iso-rofa. Älä tee mitään ajattelematonta, vaan keskity tulevaisuuteen. Pulssi alas ja kerrot itsellesi faktana sen, että olet tästä eteenpäin kokonaan pelaamatta… päivän kerrallaan.
Hyvä iso-rofa!!! Täältä tulee ainakin täysi tuki ja kannustus sinulle.
Hetki siinä menee hämmennyksessä, kun yhtäkkiä pelit eivät olekaan mukana touhussa, mutta ihmekös tuo, kun olemme pelanneet aina ja kaikkialla. Pelaamattomuuteenkin muuten tottuu yllättävän nopeasti… onneksi.
Hyvä hyvä iso-rofa!! Kuulosti jo melko pahalta tuo “lopullinen ratkaisu”. Yritäpä ottaa nyt vähän vauhtia noista pelaamattomista päivistä ja kasvattaa sitä pelaamatonta putkea…
Samoin kun sinulla nuo RAY:n koneet olivat minun juttu ja oikeasti päivittäin pelasin. Oli vielä se huono tuuri, että työpaikka sijaitsee 300m:n päästä Täysipotista, joten ruokatunnilla ja töiden jälkeen oli todella helppo käydä “tuhlaamassa” rahani. En ole käynyt missään GA-ryhmässä vaikka tiedänm, että täällä toimii sellainen ryhmä, mutta se ei ole taaskaan minun juttu.
Työpaikka sijaitsee edelleenkin 300m:n päästä Täysipotista, mutta olen onnistunut pysymään pois tuosta “.helvetistä”. Helvettihan se on monille meistä . Tällä viikolla tulee 19 viikkoa täyteen.
Varsinkin tämä lauseesi “Ei katkea tämä putki… mitä helvettiä teen että saan itseni irti taas peleistä???” kuulosti todella tutulta. Mutta kaikki on mahdollista!, muistapa se. Minäkin pääsin irti ja ajan kanssa alkaa helpottua. Tsemppiä!!!
8 vuorokautta ja pelihimo on eilen ja tänään ollut melkoinen…Pelipoikki ohjelmaan oon ilmottautunu,mut ei oo mitään kuulunu ja a-klinikaltakaan ei mitään ensimmäisen “kartoituskäynnin” jälkeen, molemmista tasan viikko aikaa.Hidasta on perkele avun saaminen…
Hieno juttu GeorgeBest, tästä se lähtee. Ajattele, 8pv. on jo enemmän kun kokonainen viikkoa! Oletko keksinyt mitään korvaavaa tekemistä nyt kun et enää pelaa?
Näissä jutuissa ei kauheasti kannata luottaa vieraan apuun. Tarkoitan siis sitä, että joku toinen lopettaisi puolestasi. Yksin jokainen on loppupeleissä näiden juttujen kanssa. Kukaan ei kisko sinua pohjilta, jos et tee sitä itse. Tämän opin sospedin kanssa asioidessani. Virkamiesmäistä touhua.
Juu,kyl mä sen tiedän että itsestä se pelaaminen on kiinni.Niinkuin juominen, pettäminen,päissään ajaminen, huumeiden käytt, liikasyöminen yms.
Kummasti näissäkin asioissa vaan on hyötyä terapioista, istunnoista ja erilaisista “työkaluista” ja vertaistuesta.
En tarkoita että syytä pelaamiseen voi laittaa sen piikkiin ettei saa apua, mutta varmasti se helpottaisi olemaan pelaamatta.
Mut joo , korvaavaa tekemistä ei varsinaisesti ole.Pelaaminen on monesti aiemmin täyttänyt iltoja jolloin on ollut “tylsää”. Nyt olen lähinnä yrittänyt ulkoilla ja kuunnella musaa, sekä panostanut makuuhuoneen käyttöön vaimokkeen kanssa, ei ollenkaan huono ratkaisu
7 viikkoa pelaamatta. Tuntemukset ja mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Kevät tulee olemaan vaikeata aikaa aiempiin vuosiin vedoten. On hienoa huomata kun tilille jää rahaa palkasta mutta nyt sekin alkaa “polttelemaan”. Liikunnan suhteen otettava rauhallisesti, kun sain sitkeän keuhkoputken tulehduksen turhan rajusta aloituksesta. Mulle näköjään kohtuus on tuntematon käsite, kaikki meinaa karata käsistä. Jospa sitä vielä oppisi olemaan jouten…
Voimia itse kullekin. Tänäänkään ei tarvitse pelata!
kyllä sä pelaamatta pysyt, kun vaan jämäkästi niin päätät. Älä turhaan mieti asiaa niin, että tulee vaikeat ajat eteen. Ajattele mielummin niinpäin, että kaikki asiat helpottuvat suunnattomasti, kun pelaamisen riippakivi ei enää roiku kaulassa. Stressi häviää ja olo on vapautuneempi, ja voit oikeasti nauttia keväästä ja kesästä. Talouskin kohenee melkeimpä huomaamatta ja se lisää mahdollisuuksia muissa asioissa.
tänään pyöri taas mielessä pelaaminen, tarttisi jostain saada muutama satanen velkoihin, jotka erääntyy. Vaan ei ole kuin muutama kymppi. Onneksi sain jostain hiukka järjen ääntä hiljentämään “varman voiton” ajatuksen. Että näin. Melkein 3 viikkoa pelaamatta. iso kiitos peli poikki-ohjelmalle.
116 päivää pelaamatta. Ei pelaamalla voita, vaan pelaamisen lopettamalla. Sinnittele yhä vaan iso-rofa ja muutkin pelaamattomuuden valinneet. Antaa niiden vaan odotella olemattomia voittoja, jotka ei asioita halua ymmärtää/myöntää. Sama pätee kaikkiin hehkuttelijoihin, riippumatta siitä millä ittensä elättää.
Hei oon nyt vasta pikkusta vajaa 18vee ja olen toivoton pelaaja.
Nyt on pelaamatta oltu 4 päivää (luultavasti rahanpuutteen takia)
Olen pelaillut tässä jo noin 4 vuotta aluksi pelaaminen oli toki hyvin vähäistä (20c panos) siitä se sitten lähti ja kesätöitä tuli tehtyä ja sittemin nekin rahat kaikki pelasin (muutamassa päivässä 1500e) myös koulun ohessa tuli töitä tehtyä = kaikki rahat pelasin. Sittemmin omilleni muutettua tilanne on pahentunut. tosin summat eivät ole enää niin isoja koska koulun ohssa ei ole aikaa käydä enää töissä mutta esimerkiksi opintolainat opintotuet tulee pelattua. Vuokran olen saanut maksettua mutta tällä hetkellä olisi kolme erääntynyttä laskus yhteensä 180euroa eikä tietoakaan rahasta. Pelottaa että luottotiedot on menossa jne. Monta kertaa on tullut yritettyä pelaamisen lopettamista kokonaan mutta ei se vain onnistu.
Kertokaa jotai konsteja millä sen saa loppumaan ja sen tiedät että helppoa keinoa siihen ei ole.
tässä on vaan muutamia hetkiä elämäni varrelta mutta jos joku samassa veneessä oleva sattuu viestini lukemaan olisi kiva rupatella.
15 päivää nyt menny pelaamatta, tosin öisin tulee pelattua rankasti, unissa siis…
Tuli vastaus pelipoikkiohjelmasta…jono 16-18 viikkoo, eli eipä oo siitä oljenkorresta mulla apua, v***u ! Oli aika masentava uutinen, kun sitä on odottanut tosissaan viime retkahduksesta asti