^ Kyllä mä varmaan toimin 4. vaihtoehdon mukaan, eli hanaa vaan ja tarvittaessa kirkunaa.
Aiotko seurata huomenna perjantaina jalkapallo-ottelua Suomi - Liechenstein, jossa saattaa ratketa Suomen historiallinen pääsy EM-lopputurnaukseen ensi vuonna?
^ Kyllä mä varmaan toimin 4. vaihtoehdon mukaan, eli hanaa vaan ja tarvittaessa kirkunaa.
Aiotko seurata huomenna perjantaina jalkapallo-ottelua Suomi - Liechenstein, jossa saattaa ratketa Suomen historiallinen pääsy EM-lopputurnaukseen ensi vuonna?
Hyvä, että ketju nyt-käh-ti liikkeelle.
Vastaus: En katso potkupalloa. Pelasin sitä ihan tarpeeksi junnuna. Diggaan ja arvostan aikuisena isojen maiden jalkapalloa, futista, mutta enemmän lämpenen maamme korisjengille, jonka tasokkaasta pelaamisesta yllätyin ja miltei liikutuin.
Nimet finskijoukkueille ovat aikasta typeriä ja kyyti EM-skaboissa tulee olemaan todella kylmää ja paluu sen jälkeen heti keräilyeriin. Tämä maa on jääkiekkomaa, jossa myös on pesiskulttuuri pienen piirin pieruja.
Oletko peto valitsemaan ? Viimeisin hyvä ja huono valintasi ?
En yleensä aja itteäni ahdinkoon valinnanvaikeudella, en ainakaan siinä määrin, että esmes läheiseni kärsisivät jossittelusta. Pyöritän päässäni valinnan valmiiks, ja se on sitten siinä. Mutuni on usein aika vahva.
Tänään erehdyin ostamaan hemmetin puisevia sipsejä, huono valinta ne ovat toki kaikin puolin. Mutta myös maku tuotti pettymyksen.
Viikon ehkä paras valinta oli mennä yks ilta nukkumaan jo ennen ysiä.
Voisitko antaa/oletko antanut alkoholia lahjaksi sen jälkeen kun olet itse lopettanut?
Olen saanutkin lahjaksi ja nekin antanut eteenpäin. Olen antanut joululahjaksikin, vanhemmalle herralle joka viskistä tykkää ja joskus iltaisin sitä lasillisen ottaa. Enkä edes epäröi, tulevanakaan jouluna.
Mitä teet, jos saat lahjaksi pullon? Kiusaako asia sinua?
Ei toki kiusaa, silloinhan lahjan antaja pitää mua ihan taviksena!
Mahdolliset lahjajuomat säilön “viinakaappiin”, ja jos äijä ei niitä juo, tarjoan niitä vieraille tai yritän kierrättää myöhemmin eteenpäin. Jostain punkusta tai vastaavasta voisin myös tehdä perhosbaarinestettä.
Keräätkö jotain?
Piti ihan miettiä, että keräänkö. Biisilinkkejä, näemmä ja toisinaan jotain romua tai toisten elektroniikkaa kertyy koiralenkiltä mukaan, edelleen palautettavaksi löytötavaran kautta ja pantin penteleitä, mutta kaupan kautta kierrättäen.
Mutta keräänkö varsinaisesti himaseen jotain heimokamaa tms, niin EN. Kitaroista ei tullut isoa kokoelmaa,
vain kolme kipaletta ja naisia ja koiria on kutakin myös vain yksi, joka on optimaalinen määrä.
Okei, kukkia on reipas kolkyt, joten ehkä mä olen jossain vaiheessa niitä kerännyt, mutta ne taintuvat hyvin huoneiden sisustukseen.
Vaatteissa oli sellanen vaihe ja jalitsu-potkupalloissa. Mitään sellasta en kehtaa vastata, kuin elämänkokemusta, joten sitä sitten.
Miltäs näyttää pikkujoulutilanne ja onko ehkä karmeita muistikuvia menneiltä ajoilta ? (kuten itselläni vuodelta 1991).
No ihan piti mun miettiä tässä noita karmeita muistikuvia.
Mä olin työskentelin pitkään tarjoilijana niin tavallaan ne sesongit oli aina kauheita vaikka ne tarkoitti hyvää tilipussia. Mä en ole edes kovin monissa pikkujouluissa ollut asiakkaana ravintola-alan jälkeen
enkä ennen tuota kun olin nuori aloittaessani tuon homman.
Joka vuosi jotkut kavereitten kanssa järjestetyt pikkujoulubileet on, mutta ne on nykyään aika kesyjä juttuja. Baaritöissä ne pikkujoulut työkavereitten kanssa oli puhdasta ryyppäämistä, muka nollattiin tilannetta ja siinä mitään tonttulakkeja tarvittu ![]()
Eli ei…ei ole karmeita musitikuvia.
Olipa hankala kysymys!
Pikkujoulutilanne näyttää tälle vuotta rauhalliselta kun olen muutamasta kutsusta kieltäytynyt. Ensi viikonloppuna on itse keksityt/järjestetyt pikkujoulut. Prosenttejakin löytyy, mutta ei liikaa ainakaan minun taholtani. Ja sitten muutamat ihan perusbileet päivänvalossa jouluruoka ähkyineen.
Sesonkiin liittyen Onko sulla joku mukava joulumuisto vaikka lapsuudesta?taikka ihan lähivuosilta?
ps.nyt heräsi uteliaisuus 1970 tuosta vuodesta 1991?
^ Tjaa… no, olin kuulemma pikkujoulujortsuissa tanssilattialla, jona toimi työpaikkatalon ylimmän kerroksen ruokalatilan kälynen lattia, suuteloinut työkaverinaistani, jota en pitänyt ollenkaan naisellisesti viehättävänä, vaan kammottavana kummituksena. En muistanut tapahtuneesta yhtään mitään, vaan ihmettelin seuraavana maanantaina niuhaa ja tylppää suhtautumista kyseisen naisen kiukkuiselta taholta. Miten lie ois käynyt, jos oisin töppäillyt firmamme hyvin kauniin sihteerin kanssa. Toisissa silloisen yhteisömme bileissä mukaani lähtikin naispomo, mutta mitään sen rajumpaa ei tapahtunut, sillä minä en halunnut, uskomatonta kyllä. Ja olin vielä 21-22 vuotias rocketboy.
Toi piinaava tilanne onneksi ajan mukaan rauhoittui ja aloin pian itsekin seukkaamaan ja olemaan yhen (1) oikean Naisen kanssa. Huono isäntä toi viuna nuorelle, erittäin aktiiviselle tanssijaurhåålle.
Karmeeta. Ja nolosti häpesin aika pitkään, sittenkin. Seuraavat pikkujoulut oli onneksi miehisessä seurassa Syyriassa.
En enää harrasta måista, vaan nyt töppäilen selvinpäin… ja se on vapauttavaa ja mahtavaa.
![]()
vilmasto » 18 Marras 2019 08:46
Sesonkiin liittyen Onko sulla joku mukava joulumuisto vaikka lapsuudesta?taikka ihan lähivuosilta?
Joulu 2016 taisi olla enemmän juhannusta muistuttava
![]()
Mikä on oudoin asu mihin olet koskaan pukeutunut - vaikka ihan perseily tai fetissimielessä?
![]()
V: VPV:n verkkarit kaudella 1982 - 1985. Lyhennys tulee sanoista Vaasan porkkanavarkaat/varpaat. En kuitenkaan liiemmin häpeä noita aktiivisia påtkupallovuosia ruman vihreissä, virttyneissä vjitun verkkareissa. Olinhan luonteelleni ominaisesti keskushyökijä ja osasin tyrkkiä plååsua monin eri lajityypillisin tavoin keinoja ja keijoja kaihtamatta.
K: Onko sääntöjen ja lakien noudattaminen Sinulle vaivatonta ??
Jos ei aina näin ole, niin missä lajissa ja minkä vuoksi asia pykii ??
Nopeusrajoituksia en noudata täysin kirjaimellisesti. Tai numeraalisesti. Lisäks tekijänoikeuksia en ota “turhan tarkasti”.
Joko sinulla on joulukalenteri?
^ Ei ole joulukalenteria, kun en erityisesti odota joulua tai vietä sitä. Ei se minua tosin ahdistakaan mitenkään, ja jos joitain jouluperinteitä harjoittaisin, niin kynttilöitä voisin polttaa ja hankkia kotiin hyasintin. Se tuoksuu niin hyvälle ja se tuo mieleen lapsuuden joulut. Mutta joulukalenteria ei siis ole.
Mikä on sinulle mieluisinta joulumusiikkia? (itselleni Leevi & The Leavingsin joulubiisit)
Jazz. Kuten monena muunakin juhlana ja eritoten vakavasti totena arkena.
On tultu siihen kohtaan kaikkia maailman almanakkoja, että joulunaika lähestyy uhkaavan kaupallisesti. Kysyn jo tämän mustan viikon aikana, että
Mitä ostaisit tai antaisit itsellesi lahjaksi ??
Ostin ja annoin itselleni jo joululahjan, hopeisen riipuksen. Eli ihan maallista tavaraa. Voi olla että keksin vielä ennen joulua lisääkin jotain itselleni. Muille en sitten ostakaan mitään lahjoja (paitsi pari hyväntekeväisyys sellaista erilaisiin joulupuu keräyksiin). En myöskään usko saavani keneltäkään yhtään lahjaa. Joskus tulee jotain joiltain firmoilta, mutta nyt en usko saavani niiltäkään mitään. Ai niin, olinhan jo erään firman kutsusta joulukonsertissa. Läheisten kanssa ollaan sovittu, että ostetaan itse tarvitsemamme / haluavamme tavarat niin saa varmasti mieluista.
Oikea, feikki vai ei ollenkaan kuusta?
Meille ei sisälle ollenkaan. Kissat repisi kuitenkin koristeet alas. Piha puiden valot riittää hyvin.
Taidan hommata muutaman oksan maljakkoon. Tulee tuoksua, muttei koira pääse käsiksi.
Jatketaan jouluteemaa ja yksinkertainen kysymys, kun en väsyneenä järkevämpää keksi:
Torttu vai pipari?
Pipari! ja jos kaupasta niin Annasin pipareita mulle kiitos.
Black Friday!! ärsyttääkö vai ihastuttaako tämä päivä?
Minä ainakin olen kyllästynyt jo kun joka tuutista tulee mainoksia tähän päivään liittyen. Toki hyviä tarjouksiakin varmasti tarvittaessa löytyy.
Black friday - täysin turha päivä. En tykkää ajatuksesta, että ihmisiä lietsotaan ostamaan enemmän.
Joulun musiikki: Juice Leskisen Sika - vuodesta toiseen sen sanoma puhuttelee minua
Joulukuusi: muutaman vuoden ajan ollut muovinen. Tykkään koristella ja katsella kuusen kynttilöitä. Joulukuusi on minulle tärkeä asia.
Ja pipari voittaa tortun.
Joululahja itselle: haluaisin yhden tietyn korun, joka on melko hintava. Ajattelen, että se olisi myös muisto ensimmäisestä raittiuden vuosipäivästä, joka kohta koittaa ja joita toivon monia lisää.
Eilen jäi näköjään kysymys kysymättä, kun vastaaminen oli niin kivaa ![]()
Oletko suunnitellut tai edes miettinyt minkälaiset hautajaiset haluaisit itsellesi?
Tuhkaus ja vähäeleinen kuoppaaminen tai sirottelu muistolehtoon. Ei missään nimessä mitää peijaisia suvun kesken. Mieluiten kuolisinkin jotenkin kaikilta salaa, ellen ole siinä vaiheessa oman sukuhaarani viimeinen.
Jatketaan samaa aihepiiriä:
Pelkäätkö kuolemaa ja jos, niin miksi?
=> Enempi pelkään sairastumista vakavasti ja se on todennäköisempää, kuin kuoleminen tai ainakin voi tapahtua ensin.
Mua varmaan nyt ainakin pännis hirveesti, jos delaisin, kun jäis juttuja kesken. Kumma juttu, että silloin kun halusi kuolla ja oli valmis tekemäänkin sen eteen käytännön asioita, ei se tullut todeksi, mutta elämä on paradoksi ja boksi paramaterialista listakamaa.
Mikä Sinut sai tulemaan Plinkin Låpettamoon ja mitä kautta kuulit koko mestasta ??