Onneksi olkoon kuukaudesta. Iso saavutus. Tuo elämänilo ja lista muutoksista on valtava.
Pidä se mielessä kun tulee huonoja aikoja.
Hyvää viikon jatkoa.
T. Puuhapete
Onneksi olkoon kuukaudesta. Iso saavutus. Tuo elämänilo ja lista muutoksista on valtava.
Pidä se mielessä kun tulee huonoja aikoja.
Hyvää viikon jatkoa.
T. Puuhapete
Moi,
Kyllä se voitetaan ja pakkokin voittaa. Eilen tuossa jo haaveilin, että mitä olisi puolen vuoden päästä kun olisi ollut raittiina en uskalla edes ajatella.
Ei ainakaan varmaan huonompaa. Ongelmiakin toki olisi mutta ainakaan ne ei olisi viinan aiheuttamia joka olisi kaikkein tärkeintä.
Ongelmia aina on elämässä varmaan kaikilla mutta sitä en juuri vuosien varrella ole koskaan ymmärtänyt itsessäni miksi niitä pitää tieten tahtoen haalia lisää.
Päivä kerrallaan kuukauteen ja siitä taas eteenpäin.
Hei @Hiiri. Minulla ainakin mielenterveys ongelmat ovat kärsineet juuri tuosta juomisesta. Määrätyt lääkkeet eivät tehoa kun alkoholi vie niistä tehon. Alkoholi laskee vaikutusta niin että olisi periaatteesa ihan sama syönkö niitä. Olet todellakin oikeassa että ensin täytyy saada juominen loppumaan jotta mielenterveyttä voi hoitaa paremmin.
Aika monella alkoholistilla on lisäksi mielenterveyden kanssa jotakin ongelmaa. Mielestäni sitä tulisi hoitaa eikä vain sivuuttaa. Ajattelen että kuitenkin ensin pitäisi saada apua juomisen lopettamiseen että lääkehoito tehoaisi. Sitäpaitsi jotkin lääkkeet eivät sovi yhteen alkoholin kanssa johtuen yhteisvaikutuksista, eli on arpapeliä käyttää yhdessä alkon kanssa.
Yllättävän moni myös käyttää alkoholia ikäänkuin lääkitäkseen mielenterves ongelmia. Jos ei ole toimivia lääkkeitä tai lääkkeitä ollenkaan niin juodaan siihen pahaan oloon. Eli ehdottomasti olen sitä mieltä että ensin apu alkoholismiin ja siihen heti myös apu mielen asioihin. Kumpaakaan ei voi sivuuttaa.
Kiitos @Puuhapete, täytyy muistaa kaikki positiivinen jos tulee heikko hetki.
Juuri näin @fredi, mennään päivä kerrallaan ja kohta sitä vaan huomaa että selviä päiviä kertyy hiljalleen lisää.
Alussa itse ajattelin asettaa tavoitteeksi loppuelämän. Se oli liian kova tavoite ja masensi minut. Täällä viisaat ihmiset saivat minut ymmärtämään että kannattaa mennä päivä kerrallaan ja siihen olenkin nyt pyrkinyt. Voin kiittää itseäni joka ikinen päivä raittiista päivästä.
Minä olen aina asettanut viikon, kuukauden, kolme kuukautta ikinä oikeastaan onnistumatta. Yritän myös itse ajatella myös päivä kerrallaan josko se toimisi paremmin.
Joka päivä minä kiitän itseäni myös kuten tänään. Ilta on jo pitkällä ja huomenna uusi aamu ennen kuin vkl koittaa. Se on se näytön paikka taas tällä kertaa se onnistuu se on aika varma.
Hyvä @fredi juuri noin. Otat vaan päivän kerrallaan. Ei se minullakaan helppoa ollut mutta kun niitä onnistumisen päiviä alkoi kertyä niin tuli uskoa siihen että pystyn tähän.
Vkloppu on yleensä se vaikein kun ennen sitä tuli juuri silloin otettua enemmänkin. Mutta kun selätät yhden vklopun niin seuraava on jo paljon helpompi ja huomaat ettei se vkloppu olekaan kuin yksi päivä muiden joukossa.
Itse olen ottanut perjantain herkkupäiväksi että voi odottaa jotain alkavalta vklopulta. Minulla se toimii hyvin. Silloin voi vetää pizzaa ja namia ja se tuntuu ihan tosi hyvältä kun ei joka päivä saa, tuntuu oikeesti palkinnolta. Toki jokaisella se oma juttunsa mut minulla toimii.
Täytyy laittaa tuo korvan taakse josko hommaisi viikonlopuksi jotain muuta hyvää…taitaa ralliakin tulla itseasiassa.
Ensimmäinen vkl tuon viimeisen repsahduksen jälkeen toki hieman ahdistaa mutta hyvä siitä tulee tai sitten ei.
Ainakin se menee ilman alkoholia siinähän on juhlaa kerrakseen ja varmasti saa paremman mielen aikaan ensi viikolle. Tämä viikko on ollut kuupan kanssa vähän siinä ja tässä.
Näillä mennään nyt ja sillä selvä.
Vaikka en ole taikauskoinen niin tuo näyttää hyvältä. Täytyy itsekkin taitaa nostaa kortti kuukauden kohdalla ![]()

Hyvää viikonloppua😁
Taisit treenikaverisi löytää täältä! En pääse koskaan ja matkaakin on riittävästi tuhansia kilometrejä ![]()
Kiva että täältä löytyy muitakin aktiivisia urheilijoita😁
Tänään tuli oikein kunnon himo juomiseen. Oli vähän tylsähkö päivä ja katsoin juoppohullunpäiväkirja elokuvan. Siinä alkoholi kokoajan pääosassa. Tuli tunne että olispa kiva itekkin vetää lärvit että olis hauskaa.
Tiedostan kyllä ettei ole hyvä idea mutta kyllä niin mieli tekis.
Kai nämä väli himot kuuluu asiaan. Täytyy koittaa keksiä jotain tekemistä illaksi ettei himot vie mennessään.
Toivottavasti olet keksinyt muuta tekemistä. Kuten jo Lintuannan ketjuun kirjoitinkin, älä tee sitä itsellesi nyt. ![]()
Minä aloitin tekemään palapeliä jonka sain joskus lahjaksi, mutta se oli jäänyt tekemättä koska keskittymiskyky oli aiemmin hukassa. Vieläkin pieni kitku on hampaankolossa mutta päätin pitää pääni ja nukkua yön yli.
Kiitos kun vastasit❤️
Huh, et arvaakaan miten ihana kuulla.
Hyvä sinä, saat olla taas itsestäsi tosi ylpeä! Jo se tekee aamusta paremman. ![]()
Juominen ei sovi sullekaan. Mieti, kuinka nopeasti oltais rapakunnossa taas.
T. Puuhapete
Se on totta @Puuhapete, ei sovi minun terveys ongelmien kanssa tuo alkoholi.
Onneksi en mennyt alkoon, nyt jo hyvämieli etten sortunut.
Hienosti hoidettu tilanne!
Aina on se huominen aikaa juoda, ja eiköhän me aikuiset ihmiset jakseta yksi yö nukkua, ennen kuin johonkin ryhdytään.
Sillä asenteella minä menin alkuun.
Itselläni oli muistaakseni juuri tuossa kuukauden jälkeen yksi tuollainen episodi, että korkkaaminen oli tosi lähellä. Mutta montaa tuollaista tiukempaa koettelemusta ei yleensä joudu kokemaan, koska sitten kun saa muutaman kuukauden alle, niin homma alkaa ehdottomasti tasaantumaan. ![]()