Nainen38v

Hei @S1l0kk1. Kiitos että jaoit oman tarinasi täällä. En valitettavasti ymmärrä lääkkeistä juurikaan mitään joten en oikein osaa auttaa sinua. Toivottavasti saisit asiasi kuntoon, kun kuulostaa aika hurjilta nuo sinun lääke määrät.
Kaikkea hyvää jatkoon

Huomenta. En minäkään osaa kertoa lääkkeiden ja huumeiden aiheuttamista vaurioista tai kohtauksista mitä niistä tulee. Minut on kyllä viety parin päivän juomisen jälkeen ensiapuun kun holtittomasti aloin täristä, ja olin sekava. Muttei minua mihinkään osastolle otettu, annettiin vaan joku piikki ja kotiin. Kyllä se säikäytti. Siitä meni noin pari kolme vuotta kun raitistuin ja pääsin AA-n piiriin joka oli minulle kyllä pelastus. Näin jälkikäteen tajuan kuinka vaarallisella polulla olin ja olen ymmärtänyt että olin kuin kallion kielekkeellä ja olisin pudonnut, jos en olisi lopettanut. Silloinen mieheni kyllä sai delirium-kohtauksia ja oli pariin otteeseen sairaalassa. Joten kyllä näin mitä se oli. Ympäristö, kaverit olivat samanlaisia juoppoja, joimme ja taas oltiin juomatta ja tehtiin hullun lailla töitä, skarpattiin ympäristön painostuksesta, koska kummankin suku oli uskonnollisia ja raittiita. He kait pitivät meidät aisoissa ettemme ihan kokonaan juoneet itseämme hautaan.
Näin jälkikäteen en voi kuin ihmetellä viinan voimaa vetää ihmisparka tuhon äärelle. On se sellainen myrkky ettei kannata sen kanssa veljeillä… niinkuin ei huumeiden yms. kanssa.
Toivon ja rukoilen että mahdollisimman moni selviäisi, AA:n tai ihan sama minkä kautta kunhan pääsee irti päihteistä ja elämään… siis tätä tylsää arkea… joka ei tosiaan ole tylsää eikä yksitoikkoista… joitain tiukkapipoja kyllä näkee, mutta suurin osa on iloisia ja elämänmyönteisiä ja seikkailijoita. Rohkeita. Vapaita.

Asuin alueelle isossa kaupugissa missä huumeita ja lääkkeitä sai helpommin kuin viinaa ja keveripiiri koostui douppipäistä suurin osa kiskoa piriä oikein kunnolla niin että välillä joku päätyi psykoosiin kun kerrankin kaveri löydettiin erään talon vintiltä kaivamassa reikää seinään kun luuli olevansa rotta siis rottaeläin ei slangisana ”rotta” joka tarkoittaa välisvetäjää, oharia (=varastaa rahat),vasikka (=henkilöjoka laulaa poliisille kaiken mitä tietää jos juotuu koppiin niile on tässä kaupugissa on kasvot merkattu puukolla viilto poskeen tai silmän alle ns ”vasikanvekki” ettei kukaan ole enää niiden kanssa tekemissä) rotta = myyjä jolla hinnat on reippaasti yli keskiarvon hinnat on yli kaupungin huumelordien määräämät hinnat jotta kilpailevat myyjä saa myös osansa , nuorimmat ostajat mitä olen itse nähnyt olivat vain 12 v -13v tyttöjä he olisivat ostaneet multa 4 subua mutta valehtelin että en käytä.
Eli lyhyt versio asuin alueella jonne huumeita ja erilaisia lääkkeitä virtasi koko ajan.
Ihan mitä tahansa huumetta sai ostettua jos niitäkin joita ei oltu vielä luokiteltu huumeiksi joilla oli vain kemiallinen rakenne nimenä mutta netissä oli kaikien usean huumeiden joita ei vielä ol luokiteltu hummeiksi niiden vaikuttava aine nimenä ja miten ne vaikuttaa ja annostusohje ettei heti vedä övereitä ja joudun sairaalaan tai kuole.

Nyt oon asunut syrjässä sieltä noin 17v mutta nyt kaikkea saa netistä ja myyjä on odottamassa sovitulla paikalla jopa minuutilleen (osa heistä ei itse käytä mitään , he vaan saavat lisätienestejä joka myynnistä) senkin takia ns ammatimyyjät tuovat sitä mitä on tilannut netin suojatun verkon kautta niin kukaan ei koskaan jää kiinni ja kauppa käy , mulle tuli keskellä yötä viesti emut olisi sitä tätä sen sen verran mut mulla on jo reippaasti yli yliannoksen verran kaikkea - subua on keittiön kaapissa jo 2kk oon näköjään päässy kipulääkkeillä siitä irti . Keskimääräinen subutex viroituisoisrein kesto on noin 2 kk eli kolmas kerta kun pääsin yhdestä myrkystä erton mutaa jäin parii muuhun ainesten koukkuun eli tilanteeni vielä pahempi.
Sitten on vielä yksi loukku lisää eli mun ns kakkosmyyjä jolta saa noin kerran kuussa. Ostin sen kaverin kaikki lyricat mitä sillä oli myynnissä ja ne kohta popsittu tuo Medikinet CR 40mg jonka annostelu on mulle uusi juttu eilen otin vain 2 kpl joka riitti ja vielä jaksan puolilta päiväni tehdä yhtä jos toista ne pari pientä kapsepilia pärisee kympillä vielä 20 tunnin jälkee niiden ottamisesta . Yli 400 riviä kavereille masessä tekstiä tullut , alkaa sormenpäät kipeytyvät kun tuntuu etyä näppis ei pysy sormien huippuvauhdissa mukana . Kohta alkaa laskut ja depis , enkä enää jaksaisi yötä päivää rymytä pelaamassa ja chatissa oon näköjään kertonut koko henk kohtaisen historiani yhdelle uudelle fabo-kaverille . Saa hävetä silmästä päästään kun pää kohta alkaa selkenenäänja Medikinet laskut alkaa , onneksi vain psyykkinen lasku paha idepis eikä mikään kiinnosta olo alkaa kohta enkä haluasi ¨ielä 4 vuorokautta touhottaa kuin viimeistä päivää . Huhhuh !
Eipä muuta kuin hyvää päivänjatkoa , mulla onneksi facessa entisiä käyttäjiä joilta voi kysyä miten tästä selviää .

Hei @S1l0kk1.
Kyllä nuo sinun lääkemäärät ja huumeet kuulostaa aika vakavalta ongelmalta.
Olisi hyvä jos saisit ammattilaisilta apua niihin.
Rohkeasti kerrot vaan lääkärissä että mitä käytät niin saat varmasti apua. Ehkäpä joku vieroitus jakso voisi auttaa?
Tuollainen sekalainen setti kaikkea voi joskus koitua sinun kohtaloksi.
Ei kroppa kestä tuollaista määrää kovin pitkään.
Toivon sinulle kaikkea hyvää ja että pääsisit noiden käytöstä eroon. Hyvää syksyä.

Ps. Harmi etten voi sinua oikein auttaa kun lääkkeet ja huumeet ovat minulle vieras alue.

1 tykkäys

Opiaateilla saisini hengityslaman ja sen jälkeen kooman ja sitten kuolema.
Tuo on kuulostanut parhaalta tavalta päästä tästä tilanteesta lopullisesti pois . Loppuisi ongelmat, kestosstressi , lääkerahojen jatkuva haaliminen myymällä omasuuta pois , kohta on jo kaikki myyty ja etätyö/nettiikaupalla joka ei sekään suju kuten ajattelin sen sujuvan kuten ennen niin saisin vähän lisätuloja nyt oikein suju sekään
En mä kyylä itseäni uskalla koetta tappaa lääkkeillä ei riitä rohkeus itsariin.

Olen monta kertaa miettinyt muuttoa johonkin lähellä sijatsevaan pikkukaupunkiin tai maalle mutta sieltä en saisi enää lääkkeillä sotkettua päätäni kun pienillä paikkakunnilla joko ei ole mitään myydä tai hinnat on suomen mittakaavassa isoon kaupunkiin ja menisin hoitoon koska ulkopaikkakuntalaisena pääsin takaisin kotikaupunkiin ja hoitoon hodon jälkeen muuto takaisin tännemuuta ongelmana on saaada näin hyvältä paikalta asunto tänne muuttaa koko ajane enemmän ja enemmän popullaa kun melkein jokaisessa kaupungin osassa on uusia asuntoja ja lisää rakennetaan koko ajan.

Moi, ehkä ei ihan noin pitkälle kannata mennä. Tuollainen muutto voisikin toimia jos vaan mahdollista ja tietenkin lääkärin apu myös.

Minulla ei myös ole kokemusta lääkkeistä mutta alkoholista on.

Valitettavasti missä olen niin sitä ei ole helposti saatavilla muuten olisin kyllä lääkärille mennyt juttelemaan tai muihin ryhmiin.

Vuosia pyristellyt alkosta eroon huonolla tuloksella mutta silti uskon, että se jonain päivänä onnistuu siksi en ole toivoa vielä heittänyt.

Se alkas olla kuukausi selvinpäin☺️

Matka tähän asti on ollut mutkikas, mutta silmiä avaava.
Ensimmäinen viikko meni alku innostuksen huumassa. Olin jotenkin niin innoissani uudesta elämästä. Kärsin vielä kovista vieroitusoireista mutta tiesin että ne on käytävä läpi.

Toisella viikolla alkoi alakulo ja mieli kysyi usein että miksi ihmeessä lopetin alkoholin. Kiusaukset oli suuria mutta selvisin niistä kun ajattelin että mietin asiaa uudestaan vasta sitten kun olen nukkunut yön yli. Kappas aamulla ei enää tehnytkään mieli. Kärsin myös kovasta päänsärystä ja huimauksesta sekä katkonaisista yöunista.

Kolmannella viikolla aloin tuntea aika hyvää fiilistä suurimman osan päivästä. Yöunet korjaantuivat ja alkoholi kävi mielessä yhä harvemmin. Minua alkoi myös kiinnostaa tennis jonka olin unohtanut vuosia sitten.

Neljännellä viikolla olo on mahtava. En enää ole väsynyt päivisin. Nukun kuin kissanpentu ja tarvitsen unta vain 7-8h kun ennen nukuin 12h. Painoa tippunut 10kg. Tenniksestä on tullut uusi harrastus jota pelaan 2 kertaa viikossa. Otin tennikseen vakiovuorot joulukuun loppuun asti näin aluksi. Olen jotenkin super rauhallinen ja pystyn keskittymään hetkeen. Olen kiinnostunut elämästä ja asioista joihin tunsin aikoinaan mielenkiintoa.
Tämä oli paras päätös ikinä ja jatkan ehdottomasti.

Ps.vuosien selkäkivut on poistuneet☺️

7 tykkäystä

Onneksi olkoon!

Tuon kaiken saman minäkin haluan kokea keinolla millä hyvänsä. Haluan olla tavallinen ihminen joka nauttii pienistä hetkistä ja asioista.

Yritän kanssa ottaa vähän liikkumista mukaan tähän projektiin ja laittaa rahat sivuun.

Kyllä sohvalla makaamalla saa itselleen selkäkipuja aikaan tuttua hommaa ja sitähän se pitkälti on juodessa.

Olet kyllä rokannut hienosti tätä hommaa ei voi muuta sanoa kuin perässä tullaan.

3 tykkäystä

Kiitos @fredi. Voin kyllä luvata että elämä alkaa ihan oikeesti hymyilemään kunhan jaksaa hetken pyristellä juomatta.
Itse en tätä uskonut kun aloitin mutta nyt olen super onnellinen että lähdin tälle retkelle.
Pääset varmasti myös itse nauttimaan samanlaisesta fiiliksestä kunhan annat itsellesi aikaa.

1 tykkäys

Kiva kun kirjasit muutoksia viikko viikolta. Kuulostaa tosi hyvältä, upeasti olet lähtenyt uudelle antoisalle matkalle ja kiva kun liityit seuraan. Lämmin onnentoivotus ensimmäisestä kuukaudesta. Hieno etappi! :bouquet:

1 tykkäys

Kiitos paljon @Hiiri.
Olen niin onnellinen tästä hurjasta muutoksesta elämässäni☺️

1 tykkäys

Perässä tullaan ja haluaisin tosiaan tuntea myös tuon onnellisuuden. Nyt ajatukset liian sekavat ja eipä tuo aivojen kiusaaminen tuossa viikonloppuna ainakaan auttanut.

Minulla on vielä se ongelma, että sairaalloisesti mietin aina mennyttä ja vielä tulevaa siinä samalla.

Ei auta kuin päivä kerrallaan ja toivottavasti neljän viikon päästä voin kanssa todeta, että alkaa ne ajatukset olemaan ainakin paremmin kasassa.

2 tykkäystä

Minulla sama vika että olen aina miettinyt liikaa menneitä ja varsinkin niitä kaikkia töppäilyitä kännissä. Siitä sitten masikseen ja sitä masista korjaamaan alkoholilla. Oravanpyörä valmis.
Nyt kun mieli on kohdillaan tuon neljän viikon jälkeen niin pääsin masiksesta ja pystyn ajattelemaan kirkkaammin. Edelleen mietin välillä mennyttä mutta nyt ne ei tunnu enää niin pahalta.

1 tykkäys

Hei @S1l0kk1. Täällä on vain alkoholi ongelman kanssa painiskelevia. Nämä sivut tarkoitettu pääsääntöisesti ihmisille jotka haluavat lopettaa juomisen. Netistä löytyy Toivo-vertaistuki ryhmää johon voisit liittyä. Siellä mm muita huumeiden kanssa painiskelevia.

Luulen ettei täällä ole tällä hetkellä ketään joka osaisi sinua auttaa.
Hyvää syksyn jatkoa.

Sitten on myös irti huumeista ry

Hei @S1l0kk1, en tiedä ehditkö jo poistua täältä mutta huomasin juuri että täältä löytyy myös ryhmä lääkkeet ja huumeet. Löytyy tuolta etusivulta.

1 tykkäys

Kiitos, koetan löytää kohtalontovereiden neuvoja, kokemuksia yms.

2 tykkäystä

Huomenta. Tuo tosiaan tuo vielä mausteen tähän soppaan tuo mietiskely kun tosiat on kuitenkin niin ettei töppäilyjä enää tekemättömäksi saa. Kun osaisi kääntää tuon raitistumisen voimaksi niin siitä olisi jotain apua.

Tosiaan niin tuohan on aina ollut helpoin tapa vetää pää täyteen niin eipä murheet paljon paina niin tapahtui juuri viikonloppuna mutta nyt se kostautuu ja pahasti.

Mietiskelee vielä omaa epäonnistumista taas kerran noiden satojen muiden kertojen lisäksi niin tulee aika luuseri olo.

Mutta ei auta perässä tulen varmasti ja alkoholi ei kuulu minun elämään ja viikonloppuihin enää. Istun mielummin kotona vaikka itsekseen muutaman kuukauden niin kai se siiitä.

2 tykkäystä

Kun tulee humalassa ylilyöntejä, jää niistä epäonnistumisen tunne. Sitä epäonnistumisen tunnetta sitten yrittää peittää alkoholilla. Se ehkä auttaakin sen pienen hetken kun aivot turtuu ja huonossa tapauksessa jopa sammuu niin ettei muista mitään. Aamulla kuitenkin olo on entistä kurjempi. Se epäonnistumisen tunne on edelleen olemassa ja sitä buustaa vielä se että tuli taas otettua illalla.
Itse ainakin kannoin kauheeta häpeän ja epäonnistumisen taakkaa. Tuntui että taakka kasvoi kokoajan vain lisää. Mitä enemmän join, sitä enemmän soimasin itseäni.
Nyt kun lopetin niin huomasin että pystyn käsittelemään asioita paremmin kun mieli on kirkas. Rupesin myös saamaan onnistumisen kokemuksia kun pystyin olemaan juomatta.
Uskon että sinäkin pystyt tähän, jos minäkin pystyin näillä taustoilla. Kovasti tsemppiä, kyllä me tämä viinanpiru voitetaan, usko pois. Sen jälkeen asiat vaan alkavat loksahdella paikoilleen ihan itsekseen.

1 tykkäys

Vaikka joskus olen tuskaillut sitäkin, että ihan kaikki ongelmat eivät ratkenneet kun lopetin juomisen, on tämä totta. Ei ihan aluksi tarvitse keskittyä mihinkään muuhun kuin olemaan juomatta. Kun aivokemia tasaantuu ja mieli kirkastuu, on helpompi lähestyä niitä muita ongelmia ja taustasyitä. Ja se tietenkin kannattaa tehdä, jottei juominen jatku myöhemmin.

Olin täällä Plinkissäkin jossain vaiheessa tosi kiukkuinen siitä, että mielenterveyttä ja alkoholiongelmaa ei hoideta yhtäaikaa. Tai jopa mielenterveyttä alkoholiongelman aikana. Ajattelin, että kun se olisi hoidossa, olisi helpompi lopettaa juominen. Nykyään ymmärrän systeemin pointin paljon paremmin. Ensin “vain” juominen pois, sitten on loppuelämä aikaa setviä muuta. Kun alkoholiongelma on päällä, ei kukaan ole oma itsensä. Ihan syystä ei anneta kaikkia diagnoosejakaan, jos akuutti ongelma on tiedossa.

Mikään systeemi ei ole aukoton, se on ihan selvä. Ja väliinputoajien puolesta tuntuu tosi pahalta. Mutta kuten todettu, etäisyyttä saatuani alan ymmärtää kokonaisuutta paremmin.

Ja tosiaan, minusta sen voi ottaa ihan helpotuksena, että asia kerrallaan. Ei tarvitse yrittää liikaa. :green_heart:

Hyvää keskiviikkoa!

2 tykkäystä