Onko sinulla tosiaan alkometri jolla tiedät että missä mennään? Mikäli saat joka päivä promillet nollaan, niin teoriani mukaan vältyt ainakin haimatulehdukselta.
Maksa palautuu nopeasti mikäli sorvaa korkin kiinni, mutta lukemani perusteella se ei lukeudu lähitulevaisuuden suunnitelmiisi, joten olen huolissani next levelin suhteen.
Hallusinaatioita vähän väliä :S. Nukkumatti tulis jo kylään! Puhun vähän sekavia itsekseni puhun en tajuu sekoanko vaiko en? No sen näkee jos ei pamit auta niin sit ajattelin itse kirjautua “hullujen huoneelle”!
Jos mulla olisi pameja kotona niin ois kyllä tullu nukkumatti sata kertaa viemään höyhensaarille ilman paluumatkaa. Onneksi on aina pysytty luomukännissä ja saatu pamit vasta kun on hoitaja annostelemassa.
Mä vieläkin intän että Jurtin ois hyvä hakeutua kriisipäivystykseen suh rivakkaa tahtia, koska salakavalasti pikkuhiljaa lapasesta luisuva (ja se luisuu kyllä…) itselääkintä sekalaisilla tuotteilla voi tuoda nukkumattiakin pahempia juttuja päänvaivaksi
Tuli riehuttuu yöllä näin kaikkea paskaa silmissäni . rikoin tavaroita kirveen kanssa kun luulin et niis istuu piruja yms. sit ne kokoajan lähestyi mua kohti sit soitin nopeaa serkulleni et oon sekoamas tuu tänne! Pelkäsin puhelinta et se on ase et joku haluaa tappaa mut, sit näin et kissoja juoksi pitkin kämppää ja et niil oli suussa ihmisen lihaa. oli pelottavin kokemus mun elämässä tuo. huomenna suljetulle psykiatrisille osastolle tänään ei päässyt kun jotain häikkää niillä oli siellä. kävin lekurilla niin ne sanoi et tarvin mielenterveyshoitoa kun muutenkin masennus tiloja ja pelkotiloja. koko ajan vähän väliä ääniä kuulen enää en omaan kämppääni mene koska koin karmittaviman kokemuksen siellä (serkun kämpillä oon). pakko hankkia uus kämppä ja aloitetaan nyt eka tuosta psyakitrisesta hoidosta!
Ei taida huomisen jälkeen mua pariin/vko/kk nähdä!
^^ Hieno homma, jurt . Tuollainen pidempi laitoshoito lienee sun tilanteessasi ainoa keino, mistä voisi olla todellista apua, sen verran hurjaa menosi on ollut. Eivätpä ne laitosjaksotkaan välttämättä ketään pelasta, onhan se nähty monen kohdalla, mutta toivottavasti sinä hyödyt hoidostasi mahdollisimman paljon. Nyt sulle ainakin tulee vähän tuumaustaukoa, mikäli eivät ylilääkitse sua niin, ettet pahemmin jouda tuumailemaan . Yritähän myös pysyä siellä sairaalassa(Vai onko sulla pakkolähete? No, ei sekään ainakaan aluksi kovin pitkäaikainen voi olla ) ja suhtautua hoitoon positiivisesti, vaikkei se aina niin hauskalta tuntuisikaan. Sun tapauksessasi vähän kurjempikin laitosjakso on varmasti parempi, kuin sekoilusi jatkaminen vapaalla jalalla.
Deliriumiahan nuo tuollaiset hallusinoosit enteilee… Hieno juttu, että olet hakeutunut pidempiaikaiseen psykiatriseen hoitoon. Minä valitettavasti olen pakotettu omien (ja monien muiden) kokemuksieni mukaan toteamaan, että toivottavasti osastolta ei kotiudu mitään pillereitä täyteen pumpattua neurolepti-zombieta.
Tosin varmasti on hyvä tutkia onko alkoholismisi taustalla jotakin psyykesairautta/psyykkeen “solmua” (yleensä on) ja jos se ongelma nyt sitten tarvitsee kovan lääkityksen, niin eihän siinä sitten mitään… Pääasia kait on, että asia tutkitaan… Kuitenkin vaikutit ihan selväjärkiseltä kun olit ilman alkoholia…
pääsin täksi päiväkisi käymään himas hakemas vaatteita jne. 20.12 saatan päästä ehkä enemminkin. Toivotaan että saan apua! Pitäkää mulle peukkuja ja älkää koskeko pirun liemeen
Taas vapaalla jalalla. eivät nähneet tarpeen pitää minua kauempaa , koska minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö. Lääkityksen sain ketipinoria. Alkoholia en tule tippaakaan maistamaan se on varma . Kerran viikossa psykiatrille. olo on jota kuinkin hyvä ja tästä on hyvä jatkaa:). Harhoja joita näen välillä liittyy myös tähän sairauteen.
Hienoa että olet saanut ammattiapua ja diagnoosin joka selittää kyllä hyvin kohellustasi. Ketipinor voi olla ihan ok troppi tuollaiseen kaksisuuntaiseen jossa ilmeisesti on tuota harhaisuuttakin mukana.
Parempia vointeja, käy psykiatrin juttusilla ja pidä korkki kiinni.
Tervetuloa takaisin! Taisi jäädä ihan positiivinen maku käteen? Että nääs meinaa uskaltaa kokeilla toistekkin, JOS vielä tulee joskus maailman aikaan tarvetta. Sitä ennen toki hyvä että on saatu lisäpontta siihen että asiat saadaan menemään oikeaan suuntaan! Viikottainen avautuminen lekurille on kanssa iso plussa!
Ihmettelen vaan mikä on puhkaissut kaksisuuntainen mielialahäiriön. En siis todellakaan ole ns" hullu" vaan saattaa olla ajanjaksoja jollon olen masentunut ja jaksoja että en pysty olemaan paikoillani, en saa unta, mietin asioita paljon yms. Alkoholismi sairaus on taipumus tulla tähän sairauteen. Mutta uskon että tarvitsisin pilveä et’ mieli pysyy rauhallisena , enkä jaksa troppeja vaan vedellä. Oon huomannu et ei tee mieli alkoholia ja mieli pysyy rauhallisen tyynenä kun oon poltellu. Sainpahan tiedon kaikkeen sekoilemiseeni. Lääkäri ehdotti jos mulla meinaa korkki aueta ja oon masentunu niin ainakin yhdeksi viikoksi voin mennä psyatriselle lepäilemään
Fiilis on ihan jees. Alkoholia ei tee mieli lainkaan kävin lääkärillä lääkäri totesi että 13.pvä voin jopa ketipinorin lopettaa , kun maksa-arvot on koholla. mun tilanteessa kaksisuuntainen mielialahäirö on lievää ja alkaa olla paljon paremmin olo. Kaverit pyysi mua baarin mut empä jaksanu raahautua tekemään tuhoa itselleni. Päivä kerralla tässä menee .
Läheiset kaverit jotka oon tuntenu aika monta vuotta niin ei ne pyytele , koska he on nähny mun sekoiluja aika liikaakin ! Mut nää ns: “uudemmat” kaverit pyytelee baarii vaikka oon sanonu niille et alkoholi ei sovi mulle. kysyin et voitais kyl jotaki muutaki tehä kun alkoholia mut kaipa ne on tottunu ryyppää vaa mun kaa vapaa-ajalla
täs tuli yks kysymys mieleen. Miksi kun juon olutta niin rupee puhe pätkimään ja sönkötän . Viina kun juo ei rupea puhe sössöttää paitsi juo TOSI paljon? onneksi enää ei tarvi sönkötystä enää tulla
Mun villi arvaus on se, että olut imeytyy alussa nopeammin. Tiukka tavara ottaa aikansa ennenkuin se siirtyy mahalaukusta eteenpäin. Mutta sitten kun se tiukka tavara ehtii ohutsuolen perukoille, niin tulee KA-BLAM eli viina vie voiton tosi nopeasti!
Ai ai ai kun rupes mieli tekee olutta niin meninpä kauppaan hakemaa alkoholitonta olutta. Nää Lidlin alkoholittomat oluet on parempia kuin Nikolait ynnä muut. ilta menee 8 Finkbräuta nauttisessa