Saattaa olla ihan vaan mahahaavaa tai jotain, ei se nyt heti mitään pysyvää välttämättä ole. Itsellä tuli marjapuuroyrjöjä joskus jos join raakaa viinaa, vaikka vain yhdenkään illan silleen reippaammin.
Ihanaa olla raitis , jaksaa tehä vaikka mitä '
toistaiseksi pysyny mieli hyväs kunnos Lyrican avulla. Tänään yks “kunnon” juoppo sekoili kylillä niin katsoin sitä ja mietin miten helvetin tyhmän näköistä on tuo ja idioottimaista. kuinkahan moni on mun sekoiluille naureskellu ja halveksunu?
Rahaakin on säästyny paitsi on täs pitäny pyytää sukulaisilta pientä lainaa kun parisviikos meni huimat rahat alkoholiin ja vielä säästötililtä. Välillä käy monta kertaa mieles viinan maku ja ihana nousuhumala , mutta se on ohimenevää. Muijan kanssakin on asiat kunnos
. Noi lyricat lisää aika paljon ruokahaluja , tulee syötyä aika paljon. Tänään sauna juomana Fantaa ![]()
kivoja nää raittiit päivät vaikka välillä tekeekin mieli juoda. tänään yks kaveri kysy multa miten sait aina kovan kännin päälle tokaisin miettimällä aamusta oloa , että nautittiimpa koko illan eestä
. Voitin pelikoneest tänään myös 80e ajattelin vanhaan tapaan nyt on ylimääräistä olut rahaa , mutta onneks ne meni fantaan ja ruokaan
. hyvät yöt kaikille i:) ilman alkoholiakin ihminen pärjää!!
Ei vittu voi olla taas mahdollista tuli nauttia alkoholia kun kaveri tuli käymään mun luon viinojen kanssa ja korkkihan se aukesi. putkasta pääsin kello 9
tuli vähä sammuttua kun kävin hakees röökii lisää niin ohikulkija soitti poliisit kun makasin keskellä r-kioski edustaa. Pelkään et uus putki alkaa kun morkkis ja vapinat iskee päälle. kokeilen ensihätiin diapamia.
Minkälaista apua olet ajatellut itsellesi hankkia kun tuo juomattomuus ei oikein itsekseen tunnu onnistuvan ?
Vai aitko vain jatkaa kunnes olet mullan alla mikä voi tapahtua aika nuorellakin iällä ?
Empä juo enää! ei tarvinnu darra ryyppyi! Pamin voimalla
! Empä enää sorru välil tälläistä sattuu ja tapahtuu , mut pakko vaa viinahimot helvettiin
ja olla iisisti ):
Mites maksa viheltää nykyään?
Eli vastauksena kysymykseeni mitä aiot tehdä on se, että vaihat alkoholin pameihin ?
Siis mulle on lääkäri määränny noita pameja ahdistuneisuuten kun lopetin holin ja kun darra on mulla niin paha et vapinaa ja pelkotiloja , mutta pameja käytän satunnaisesti. Jokapäivä Lyricaa joudun toistaiseksi ainakin vetää mielialan kohoamiseen:). En saanu kyllä euforista nousuhumalaakaan kun huomasin että käytän lyricaa ja auttanut mielialaan. Mut jos oon masentunut niin alkoholia jos joisin niin oisin pilvilinnoissa ![]()
Joudun sairaalalla katsoa maksaarvot. eileen oli siinä 410. Lääkärin mukaan pari kuukautta niin ihan normina arvot ![]()
Tätä olen pohtinut monet monet kerrat… : Miksi minulle/meille EI riitä se pieni humalantunne vaan pitää olla ympäripäissään ja kokoajan vaan lisää alkoholia. Itselle tapahtunut aina , kun on ollut suunnitelma , että juon sen 10-12 annosta niin se on vaan menny siihen että annokset 24+! Enkä ymmärrä mitä järkeä on käydä “yhdellä”. itsellä suoraa känni tai ei mitään!
ja harmillista on se myös olen näin nuori ja sairastunut alkoholismiin. ekat kännit kun vedin n.12vuotiaana löysin hyvänolontunteen alkoholista ja vieläpä ekat kännit viskillä :S.
Rupesin alkoholia käyttämän noin muutaman kuukauden välein.! Sitten 14-15v alkoholia tuli juotua joka viikonloppu! Sitten 16vuotiaana tuli jo muutaman kerran viikossa ja siitä sitten päiviäkin putkeen juotua! 18v synttärit oli kyl perseestä yksin baarissa ja putka lauloi
! täs about 5-6vuotta tullu ns. juotua kunnolla ja nyt oon tajunnu kunnolla et alkoholismi jo piileili ekan kännien jälkeen ![]()
Minun näkemykseni mukaan syynä ovat meidän kaltaisilla ihmisillä kaksi asiaa. Ensinnäkin etanoli on todella kova huumausaine ja täten se kykenee aiheuttamaan kovan psyykkisen ja fyysisen riippuvuuden jos sitä käyttää liian usein/liian paljon.
Toiseksi nykytiede näyttäisi väittävän, että suurimmalla osasta meidän kaltaisista ihmisistä on jonkinlaisia mielenterveysongelmia siellä taustalla (juomme siksi koska se toimii “lääkkeenä” siihen psyykeongelmaan). Kellä masennusta, kellä traumoja ja sen sellaista mitä nyt kelläkin… Eli tavallaan se miksi se etanoli kolisee meillä niin hienosti johtuu siitä, että yritämme lievittää itsemme turrutuksella ja todellisuuspaolla sitä perimmäistä ongelmaa…
Sitten kun tämä todellisuuspako ja fyysinen/psyykkinen etanoliriippuvuus kietoutuu yhteen, niin sitten ollaankin kusessa… ![]()
Se on siinä että moni alkoholisti(lue:minä) on liian kiltti tai väärällä tavalla vahva.Siks onkin vaikee muuttaa koko elämäntapa.Näin mä ajattelen.
Moi jurt! Luin nyt ekaa kertaa koko juttusi alusta loppuun, ja pahaa teki. Kun olet selvästi herttainen, ja ajattelevainen poika, kun osasit hakea apua, yritit saada, kyselit muilta neuvoja… mul on samaa ikäluokkaa olevia lapsia. Koska melko lapsihan tuossa iässä on, kaikesta huolimatta. Mä kattelin alun perin et käyttänyt ku alkoa, sit alkoo ja pamei, sit kaikkee kohtuullisen mukavasti, ja menikö hyvin?? Ja jos luonnontuotteita neuvottiin, menikö paremmin?? Muista, et tää on päihdelinkki, osa viuhahtaa muualtakin, niin neuvot on kaikki luonnesairailta erilaisten päihteiden koukuttamilta, eikä ne ihan välttämättä ole kuin sen sekakäyttäjän itselleen sopivat “lääkitykset”. Tuo munuaiset kipeet, kiinnitti huomiotani, koska mä join älyttömästi alle 16v. otin vanhempien kovia särkylääkkeitä (lyrica on särky-masennuslääke), olen jo saanut tuttipullossa kaljaa, iskä tunnusti, ei jaksanu hoitaa. Niin kun alaselkään sattuu, tulee kova kuume, oksentaa… mul tuli 17v ja monta kertaa, ei ollut toista munuaista, kun kuvattiin, ei ainakaan toimivaa…
Hyvä, että maksaarvot on sulta katottu! Niitä varmaan seurataan jatkossa. Ota kaikki kuumeilu, ja verenvuoto- ja verioksennus, varsinkin jos on tummaa, mustaa tosissas, mee sairaalaan vaikka kännis, vaik nolottas,jos kykenet soita lanssi itse, jos kaverit ei pysty. Siihen kuolee.
Oma kokemus oli tammikuussa, ja menin jotenkin yksin sairaalaan, kaveri oli juovuksissa, eikä jaksanut paneutua…
Mustaa verta tuli, oksensin ämpäritolkulla “kahvia” vaikken kahvia ees juo, oli niin paska olo, ettei voi kuvailla.
Kun nukahdin sairaalas klo 3. revittin ylös, ja kiskottiin vaatteet, enkä olis halunnut mennä ku nukutti… 3 hoitajaa huusi, et nyt lähtee henki kuulkaa, jos et ala nousta. Tehol käytiin, ja kurkkutorvi oli oksentamisesta revennyt kahes päiväs, ja vatsalaukus sisäinen verenvuoto, liimattiin kasaan…
Siellä sitä häkkisängys sit maataan, jonkun horiskon kans, letkui niin paljon ettei mitää käsil pysty. Ja sekanen koti odottaa, ei ne makuuta siellä ku päivän toimenpiteestä. Älä pyri samaan.Meilläpäin on monet kuolleet, kun kaverit ei oo älynneet, aamul on ukko ollut kylmänä kuulemma… tai muija.
Toivottavasti sulla hyvä olla tänään. Ja jaksuja, ei vanhana aina viisastu, kuten näet… ![]()
Moi jurt! Luin nyt ekaa kertaa koko juttusi alusta loppuun, ja pahaa teki. Kun olet selvästi herttainen, ja ajattelevainen poika, kun osasit hakea apua, yritit saada, kyselit muilta neuvoja… mul on samaa ikäluokkaa olevia lapsia. Koska melko lapsihan tuossa iässä on, kaikesta huolimatta. Mä kattelin alun perin et käyttänyt ku alkoa, sit alkoo ja pamei, sit kaikkee kohtuullisen mukavasti, ja menikö hyvin?? Ja jos luonnontuotteita neuvottiin, menikö paremmin?? Muista, et tää on päihdelinkki, osa viuhahtaa muualtakin, niin neuvot on kaikki luonnesairailta erilaisten päihteiden koukuttamilta, eikä ne ihan välttämättä ole kuin sen sekakäyttäjän itselleen sopivat “lääkitykset”. Tuo munuaiset kipeet, kiinnitti huomiotani, koska mä join älyttömästi alle 16v. otin vanhempien kovia särkylääkkeitä (lyrica on särky-masennuslääke), olen jo saanut tuttipullossa kaljaa, iskä tunnusti, ei jaksanu hoitaa. Niin kun alaselkään sattuu, tulee kova kuume, oksentaa… mul tuli 17v ja monta kertaa, ei ollut toista munuaista, kun kuvattiin, ei ainakaan toimivaa…
Hyvä, että maksaarvot on sulta katottu! Niitä varmaan seurataan jatkossa. Ota kaikki kuumeilu, ja verenvuoto- ja verioksennus, varsinkin jos on tummaa, mustaa tosissas, mee sairaalaan vaikka kännis, vaik nolottas,jos kykenet soita lanssi itse, jos kaverit ei pysty. Siihen kuolee.
Oma kokemus oli tammikuussa, ja menin jotenkin yksin sairaalaan, kaveri oli juovuksissa, eikä jaksanut paneutua…
Mustaa verta tuli, oksensin ämpäritolkulla “kahvia” vaikken kahvia ees juo, oli niin paska olo, ettei voi kuvailla.
Kun nukahdin sairaalas klo 3. revittin ylös, ja kiskottiin vaatteet, enkä olis halunnut mennä ku nukutti… 3 hoitajaa huusi, et nyt lähtee henki kuulkaa, jos et ala nousta. Tehol käytiin, ja kurkkutorvi oli oksentamisesta revennyt kahes päiväs, ja vatsalaukus sisäinen verenvuoto, liimattiin kasaan…
Siellä sitä häkkisängys sit maataan, jonkun horiskon kans, letkui niin paljon ettei mitää käsil pysty. Ja sekanen koti odottaa, ei ne makuuta siellä ku päivän toimenpiteestä. Älä pyri samaan.Meilläpäin on monet kuolleet, kun kaverit ei oo älynneet, aamul on ukko ollut kylmänä kuulemma… tai muija.
Toivottavasti sulla hyvä olla tänään. Ja jaksuja, ei vanhana aina viisastu, kuten näet… ![]()
Kivaa kivaa olla raitis
. Aloitin tänään puntilla käymisen saapahan jotain tekemistäkin. Ilta menee juodessa Glögiä ja tyttöystävän kanssa leffoja katsellen. Kaverit on ruvennu lähestymään mua enenmmän ja sanovat mukavempaa olla kun oot selvinpäin etkä aina räkäkännis. Yks läheinen ystävä lopetti kanssa alkoholin käytön kun kerroin kuinka parempi olo on selvinpäin että on enemmän positiivisia puolia olla selvinpäin (tää läheinen ystävä, lapsuuden kaveri ollu mun ryyppyseuraa monen monta ketaa
. Tyttöystäväkin nauttii mun seurasta kun en oo kännis. tyttöystävä käyttää kyllä alkoholia (ei oo alkoholisti) sanoi minulle vielä että hän voi kanssa lopettaa juomisen , että ei tule mulle kiusauksia. mut eihän se ole hänen sairaus tämä alkoholismi. kiusaukset on pakko kestää. tyttöystäväni käy ulkona vain kuukaudessa n.2-3krt joskus ei moniin kuukausinkaa juo. käy vaan parien kaverien kanssa pientä humalaa hakemassa
ja osaa lopettaa siihen. Surullinen uutinen minkö kuulin pari pvä sitten niin Sukulainen kuoli Antabus kuurilla Kun vetäsi pari litraa viinaa liekö halus tappaa itsensä tahalteen oli alkoholisti 55vuotias.
Tähystyksen tulokset tullu ja löydettiin Chronin tauti suolistosairaus ja on krooninen eikä parane koskaan
. Siitä oksentelu on lähipäivinä johtunut ja vatsavaivat. lääkäri kertoi että onneksi olen alkoholin lopettanut sillä alkoholi ei tämän taudin mukaan sovi. Pelottavaa/surullista että nuorena sairastunut alkoholismiin ja vielä chronin tautii
.
Mä en enää oikeesti kestä vastoinkäymisiä näin nuorella iällä tullut liikaa. meinaa korkki auetaa ja hautaan ajatellut juoda itseni
vielä masennus- paniikkihäiriöt tähän päälle niin ei oikeen jaksa enää. ajoin tyttöystänkin helvettiin mun kämpiltä kun rupes vaan puhumaan kuinka hän tukee mua kaikis asiois , tuntuu että ei enää tukikaan auta kun liikaa ihminen saa vastoinkäymisiä niin alkaa jo olla epätoivon partaalla. helppo se on muiden sanoa “kyllä tää tästä” kun se ei vaan enää mene tästä vaan ohitse , nyt oon masentunut ja todella lujaa. kun yhdestä asiasta pääse jollakin lailla yli niin tulee uusi este
. Jospa menis lähikauppaan ja antais kaiken valua hukkaan t
. Pitää vielä miettiä , mut empä tunne enää positiivista vaihtoehto menemettäkään
![]()
No eihän tuo Crohnin tauti nut ihan kuolemaksi ole. Ota vaan rauhallisesti ja jatka juomattomuuden tiellä. Ota kaikki apu vastaan ja hae kaikkea mahdollista apua.
youtube.com/watch?v=leSS06OhXDI
.
Nyt juodaan 4pulloa Koskenkorva 40% 0,7L.ja Koff portteri IV B 30pulloa! kyllä näillä pari päivää ehkä pärjää
Rahaa kyllä kulu mutta väliäkö sillä nyt pää täyteen vaan ![]()
Komppaan vahvasti Davea tässä asiassa.
fi.wikipedia.org/wiki/Crohnin_tauti
"Crohnin hoito tapahtuu pääasiassa lääkkeillä.
kortisoli
salatsosulfapyridiini [16]
mesalatsiini (kauppanimet: Pentasa, Asacol)
atsatiopriini (kauppanimet: Azamun, Imurel)
merkaptopuriini
infliksimabi (kauppanimi: Remicade) ja adalimumabi (kauppanimi: Humira)
metronidatsoli sekä muut antibiootit
Myös kannabiksen on todettu olevan tehokas lääke sairauden hoitoon[17]. Joissakin vaikeissa tautimuodoissa sekä taudin aiheuttaimssa komplikaatioissa myös leikkaus voi tulla kyseeseen.
Ruokavaliohoito
Ruokavaliohoidolla pyritään parantamaan ravitsemustilaa ja helpottamaan oireita. Erityistä ruokavaliota sairauden hoitoon ei ole. SCD -ruokavaliohoitoa ei ole hyväksytty viralliseksi hoitomuodoksi. Sairauden ollessa aktiivinen voi osa ruoka-aineista sopia toisia paremmin. Hyvin sopivia ovat peruna, kala, vähärasvainen liha, riisi, vaalea leipä, marjakeitot, banaani ja säilykehedelmät. Huonosti saattavat sopia kaalit, sipuli, palkokasvit, paprika, nauris, lanttu, selleri, omena, tuoreet leivonnaiset, käristetyt ruoat, kuivatut hedelmät, makeutusaineet (ksylitoli, sorbitoli ym.), voimakkaat mausteet, kahvi, olut, maito ja runsaasti hiilihappoa sisältävät juomat. Sopivien ja ei-sopivien luettelot ovat kuitenkin yksilöllisiä, se mikä sopii toiselle ei välttämättä toiselle sovi lainkaan."
Suosittelin todellakin nyt jättämään sen etanolin lutkutuksen ja hakemaan itselleen kaikkea mahdollista apua (mieluiten yksityispuolelta jos vaan mitenkään mahdollista sillä julkiselta puolelta et valitettavasti tule vielä saamaan esim. juuri tuota lääkekannabista sairautesi oireisiin).
Suomessa toimii Crohn ja Colitis ry, jonka kautta on mahdollista saada lisää tietoa tulehduksellisista suolistosairauksista sekä vertaistukea.
crohnjacolitis.fi/cms/
“Crohnin taudille ei ole toistaiseksi löydetty parantavaa hoitoa. Suurin osa sairastuneista voi elää kuitenkin täysin normaalia elämää. Keskimääräinen elinikä on sama kuin muulla väestöllä.” <— Eli kyse Jurt on nyt siitä, miten hoidat sairauttasi. Etanolin väärinkäyttö nyt on ehkä yksi pahinpia tekoja joita varmaan voi tuon sairauden kanssa harrastaa… Varmasti laittaa suoliston hälytystilaan…