Vaikea tuota on suositella. Sulla on nyt niin kova kierre päällä, että jos otat promilleissa nappeja, heräät aamulla sekavana ja juomisen jatkaminen on enemmän kuin todennäköistä. Pakko sun on se tärinä kuitenkin kohdata jossain välissä. Nyt yrität vain kaikin keinoin armasta kemiallista euforiaasi jatkaa. En minä päihdeammattilainen ole, mutta musta tuntuu että mitä vähemmän nappeja nyt tuon homman katkaisuun niin sitä parempi. Kun sun ketjua lukee taaksepäin niin on helppo todeta, että lääkekatkaisu ei kohdallasi oikein toimi.
Jonkin verran parempi ratkaisu olisi että koittaisit esim. huomenna iltaa kohden saada promilleja alas, jopa nollaan jos mahdollista. Tankkailet siinä vitamiinia ja holittomia nesteitä sun muuta jos menee alas. Käyt rentouttavassa saunassa illalla, jos onnistuu ja ennen nukkumaan menoa otat jonkun tabun jos pakko. Näin varmistaisit sen, että lauantaina heräät nollapromilleissa. Ja lauantain koitat mennä niin vähillä napeilla kuin mahdollista. Tämä on mun mielipide, joku muu voi olla eri mieltä. Teet sitten ratkaisut sen pohjalta niin kuin parhaaksi näet.
Tärkeintä on nyt se, että hyväksyt juomisen lopettamisen. Tältä erää. Muut ratkaisut teet sitten selvästä päästä myöhemmin. Myönnä, että nyt meni yli eikä touhu enää ole hauskaa. Kun selviät krapuloistasi on olo taas kuin eri miehellä!
^ No, mä olen hieman eri mieltä. Totta, että jurtin tapauksessa avokatkaisu nappejen avulla ei johtanut, kuin pahempaan läträämiseen ja sekakäyttöön, mutta alkoholin vieroitusoireet voivat ihan luomusti kärsittyinä olla jopa hengenvaaralliset noin rankan kaatamisen jälkeen. Allekirjoittaneella itsellään on kokemusta mm. todella pahasta viinakrampista, kaikenlaisesta vaikeasta psykoottisesta oirehdinnasta ja sydänongelmista, kun olen yrittänyt katkoa pitkiä putkia luomusti tai liian vähäisellä lääkityksellä. Sairaalaan/katkolle nuo yritykset sitten johtivatkin. Mitään saunaa nyt en ainakaan suosittelisi tuossa tilanteessa . Se saattaa saada muutenkin (todennäköisesti) koholla olevat sykkeet ja verenpaineet nousemaan aivan vaarallisiin lukemiin.
Musta jurtin olisi parempi hakeutua ihan suljetulle katkolle, jossa tilaansa tarkkailtaisiin ja mahdolliset lääkitykset annosteltaisiin tarpeen mukaan. Harvemmin se parin päivän katko tosin ketään yksinään raitistaa, mutta siellä homma ei karkaisi siihen sekakäyttösekoiluun ja siellä voisi ottaa puheeksi, josko katkon jälkeen pääsisi johonkin A-klinikan viikoittaisia käyntejä intensiivisempään, ihan laitostyyppiseen jatkohoitoon.
Välillä vähän tuntuu,että täällä pelotellaan krapulakuolemilla vähän liikaa.Jurt on perusterve(?) nuori mies.Joskus saa sen kuvan,ettei mitään putkia saa ilman järeitä katkaisuja poikki.Se on päihdekulttuuria,jota plinkki opettaa ja siitä voisi ehkä enemmän keskustella. Täällä eivät kaikki ole (onneksi) lääkäreitä,mikä on hyvä muistaa.
Aamulla kittasin parin kaljan ja sit viinaa. Tääkin on pikkaisen hämäräolo kun vähän niinkuin tottunu tähän humalaan et pystyis EHKÄ jopa arkipäivän askareita hoitamaan . Enkä uskalla oikeen liian paljon juoda , kun tuttukin joutunut hengityskoneisiin liiallisella alkoholin nauttimisella. odotan maanantaita , että menis katkolle kun ei tätä dokaamist päänuppikaan kauan kestä. toivotaan että tällä kertaa pysynkin kokoajan raittiina eikä tule näitä “lankemisia”
Mulla on juominen ollut viime vuosina aika samanlaista, ts. kun putki lähtee käyntiin, niin kaljaa menee seuraavat 1-2 viikkoa 24 tölkin laatikollinen päivässä. Siinä unohtuu kaikki syömiset ja henkilökohtaiset hygieniat, ja lopuksi kämppäkin on yhtä sekaisin kuin Dj Patella ja kuivuneita oksennuksia ym. on kotona pitkin lattiaa missä sattuu. Putki päättyy vasta kun mahakipu ja polttavan happamat röyhtäykset menevät niin pahaksi ettei millään pysty juomaan enempää.
Viimeisen vuoden aikana olin kolme kertaa katkolla ja kerran kuukauden pituisessa laitoshoidossa… Viimeisimmällä katkoreissulla mukava päihdehoitaja sai minut suostuteltua aloittamaan Antabuksen ja nyt olen sen avulla ollut 3 kuukautta juomatta (pisin aika minkä olen aikuisena ollut selvinpäin, oon 32v).
Tiedäthän mitä kautta paikkakunnallasi hakeudutaan katkolle? Suosittelen menemään sinne katkolle viikoksi, niin ehdit vähän nähdä missä kunnossa ne jotkut vanhat rapajuopot siellä ovat ja miettiä haluatko itse tulla sellaiseksi. Joiltain katkaisuasemilta pääsee myös käymään AA-ryhmässä kun on ensin vähän toipunut, suosittelen menemään sinnekin.
Yleensä alkoholistin pitää kokea jokin todellinen “pohjakosketus”, ennen kuin todellinen oma halu raitistumiseen löytyy. Toivottavasti löydät oman “pohjasi” ennen kuin ehdit juomisellasi vahingoittaa itseäsi tai muita pysyvästi.
Minä en suinkaan väitä, etteikö monikin olisi selvinnyt rankastakin putkesta ihan vain nukkumalla, syömällä ja juomalla(alkoholittomia siis :mrgreen: ) tai että kaikki kuolisivat ryyppäämisensä jälkiseurauksiin ilman järeitä katkoja. Satun nyt vain omakohtaisesta kokemuksesta tietämään, että ne jälkiseuraukset voivat olla hyvinkin vakavia ja todella sairaalahoitoa vaativia, enkä mä ainakaan mitään Plinkin opetuksia viinakramppeihini, rytmihäiriöihini ja krapulasekoamisiini tarvinnut. Osasivat ne tulla ihan muutenkin :mrgreen: . Ja ihan yhtä perusterve olin kaikkine pikkukremppoineni, kuin jurtkin on esim. sökön maksansa kanssa :mrgreen: , ja nuorikin, jos reippaasti alle kolmekymppinen sellaiseksi lasketaan. Mun pointtini on, että jos olo tuntuu todella huonolta ryyppäämisen seurauksena, on parempi hakeutua ajoissa avun piiriin, kuin jäädä odottelemaan, josko tila mahdollisesti pahenisi sellaiseksi, ettei sitä apua enää onnistukaan hankkimaan .
14.päivä täs muutaman bisseen kittasin naamariin ja rupesin hieman siivoamaan kämppää keräsit tyhjiä tölkkiä ja viinapulloja. Nyt on puhdasta ja eikun lisää vaan Maanantaina ois tarkoitus olla promillet nollissa. toivottavasti
16.Päivä ei tästä lopettamisesta tule mitään. olin tos tunnin ilman mut rupes vaan tekee niin mieli ja rankka darra niin piti kiskoo vaan. Keinot on loppunu en pysty vaan YKSINKERTAISESTI lopettamaan.
Lähdössä Lääkäriin jospa ne ottais mut sisälle eikä päästäis pariin päivään himaan koska sekoamista on luvassa. sain serkun kyydittää mut sairaalle. v*tun vaikeaata kirjoittakkiin kun kädet vapisee ja alkoholia tekee niin mieli P:
Lääkäriinmenoa ei varmaan kukaan ole katunut. Korkeintaan sen ajan kun joutuu diapamia odottelemaan. Sitten onkin kaikki hyvin. Se käytävällä odottelu, vapina, tuskailu ja sekuntien matelu syö kyllä hermoja, mutta sanos vaan että deliriumia puskee, niin laittavat pariksi päiväksi pötkölleen.
…Sen jälkeen onkin taas kiva jatkaa ryypiskelyä, koska ongelmaa ei ole…
Terveisiä katkolta . Nyt oon saanu promillet nollille eikä korkki aukea . Sain lyricaa masennukseen ja kun mulle on todettu myös paniikkihäiriö. uskon että nuo masennukset ja paniikkihäiriöt lähtee kun on ollu tarpeeksi ilman alkoholia. Lääkärin mukaan uni vaikeudet ja masennus,paniikki-tilat. saattavat kestää jopa kuukausia alkoholin lopettamisen jälkeen. Mutta epäili mulla ihan oikeaa masennusta . Katsotaan mitä tuleva tuo tullessaan. . Ainakin yksi ongelma on saatu ns: korjatttua. terapiaa saan 1krt viikossa. jotenkin on voittajafiilis
Hienoa juttu, että sait putken katkaistua. Aika usealla tuolla tavalla ryyppäävällä taustalla tosiaan on masennusta jota tulisi tavalla tai toisella hoitaa. Laadukas juuri itselle sopiva terapia varmasti yksi tehokkaimmista keinoista kohentaa tilannetta…
Lyricaa tuohon tilanteeseen on aika “ovela” veto lääkäriltä. Ainakin itse lääkärinä olisin aika helvetin huolissani mitä potilaalle tapahtuu jos noitten lyricoiden kera erehtyy retkahtamaan ryyppäämään puhumattakaan millaisen koukun kyseinen pregabaliini kemikaali kykenee nimenomaan päihdeaddikteille luomaan…
Millaisella annostuksella muuten Lyricaa sait? Oletko nyt kokenut kyseisen lääkkeen auttavan mielialaasi tai muuten…?
Aina kun kuulenkin Lyrica-lääkkeen nimen tulee tämä biisi mieleen–> youtube.com/watch?v=YHQvzMdK … MdKbjE#t=3 on tää kyllä nimittäin sen verran sairas kemikaali… Mutta hienoa jos jotakuta auttaa, ei sillä…
Lyrica 75mg 2xpvä eli aamuin illoin. Kyllä tuo jotenkuten pitää mielen virkeänä. Oon ajatellut tälläistä asiaa. Kerta jos haluaa vähän irrotella ja vähän päätä sekaisin niin vois paukkua ruveta vetää , mutta sittenhän vaihdan vaan aineesta toiseen. joillakin toimii että hatsin avulla viinahimot hävinny , mutta mun tilaantessa rupeaisin kumminkin johnakin vaihees sekakäyttämään alko+Hatsi. Jopa pelkkä hatsi saa mut sekoilemaan ei oikeen hitaat sovi mun aivoille :S. Yks tuttu veikkas jos rupeisin nistiks niin Piri olis mun juttua. Hatsia ei ole tultu kokeiltua kuin about 10krt. Enkä ymmärrä kuinka jotkut tykkää siitä laiskasta olosta ja jumituksesta . Mut joo maksaarvot oli mulla 490. pitää ruveta syömään terveellisesti ja vitamiineja popsia . Kuulemma 3-6kk saan rasvamaksan lähtemään pois jos en juo enkä elä epäterveellisesti ):
Olisin minäkin masentunut, jos olis vain päihteet mielessä koko ajan. Sulla on nyt aivot vielä huuruisissa muistoissa ja koomailusta irtipääseminen tuntuu hankalalta, koska se on rakas harrastus ja tuntuu välttämättömyydeltä. Vaikka nyt on pakko (ja mukavaa) olla selvinpäin, haluat hetikohta joskus taas kuupan suttaamaan, eikös vain? Siellä se kummittelee…ajatus seuraavasta pöhinästä.
Mutta koita nyt saada raittiita päiviä VÄHÄN enemmän, niin voit miettiä asioita uudelleen.
Hienoa kun saa olla ilman alkoholia paitsi kävin tänään lääkärissä. kun ulosteen mukana tuli paljon verta melkein uloste pelkkää verta. tutkimuksia tulee onkohan holi suolistonkin rikkonu :S. Kovat on seuraukset alkoholilla ns.HYVÄ kun opin kantapäänkautta että alkoholille olen allerginen.