Pimeys on valahtanut alas kuin viitta.
Marraskuun kirpeässä aamussa siniset esikot
heräävät henkiin jäätyneestä maasta.
Rakastanko eniten mielikuvieni luomia pieniä hetkiä?
Luomaani idylliä. Keksimääni. Tapahtuuhan tuota tosielämässäkin. Toisille.
Onko heidän rakkaudenhetket aidompia? Asteikolla yksi sydän on vähän,
että njaah,nojoo ja hohhoijaa. Viisi sydäntä taasen on ilotulitusta, kirkkauden
näkemistä, suurta kuulumisen tunnetta.
Sydämmiä tarjolla maailma pullollaan, onko ottajia? Särkijöitä, jäätä, palasia.
sodassa ja tupakan lopetuksessa ovat kaikki keinot sallittuja.
kaikki on sallittua, kun ei jää kiinni
pää kiinni
ok
rules
moms,moms
pöhkö
joo
mee jo
no mä meen,hei hei, mitä kuuluu
kaikki on
miltä tuntuu
musta
revi siitä
Tupakanpolton lopettamisen yritys saattaa aiheuttaa levottomuutta ja ärtyisyyttä.
Hauki on kala.
Kai siihen joku syy täytyy olla että järkevät ihmiset käyttäytyvät järjettömästi?
Siis ihan oikeitakin syitä,ei pelkkiä selityksiä.
Tämän aamun hesarissa juttu:Henna Pirskasen väitöskirjassa nyt jo aikuiset miehet kertovat,mitä ajattelevat liikaa juovasta isästään.
Henna Pirskanen,sosiologian alan tohtoriväitös Alkoholi,isyys ja valta.Ongelmajuovat isät miesten kertomuksissa.
Jutun lopussa karua tekstiä.
Pirskasen tutkimasta 21 aikuisesta pojasta peräti 10 isä on jo kuollut,vaikka pojat ovat suhteellisen nuoria.Isät kuolivat alkoholiperäisiin sairauksiin.Yhden pojan kommentti:“Isän kuolema oli helpotus.Nyt pystyn alkaa elämään”.
Tänään tulee Teemalla “Pyhä Perhe”.1976 tehty kotimainen elokuva alkoholisti-isän raitistumisesta tai yrityksestä raitistua.Onpas jännää katsoa miltä tuo kuva tuntuu nyt,verrattuna miltä tuntui ja mitä siitä muistaa vuosikymmenten jälkeen.Lasse pöysti ja Birgitta Ulfsson.
Lailla pitäisi kieltää Juhlapöydän konvehtien myynti 5-rasian edullisissa pakkauksissa.3-viikon aikana mennyt 11 rasiaa napostellessa.Nyt paketoin joulupaperiin tuon yhden keissin ja vien heti huomenna vanhemmille joululahjaksi.
Silloin kun vielä join ostin isälle jouluksi whiskypullon.3.pullo pääsi yleensä isälle asti.
Sappas se, kohtuuttomia pakkauksia kohtuuttomille ihmisille, harjoittele nyt siinä sitten… ![]()
Mä tein viime jouluna kaksi uunipellillistä joulutorttuja ja söin ne kaikki. Yksin, yhdessä päivässä. ![]()
Tuli aika heavy olo. Uudenvuoden jälkeen onneksi aloitin karppaamaan, ja olo keveni ja juoksuaskel piteni yhtä matkaa päivänvalon kanssa. ![]()
Näkyyköhän tämä Areenassa?? Tahtoo tsekata.
Mietittiin jossain ketjussa, miksi pitää ryypätä juuri jouluna. Tai raitistuneiden kohdalla; miksi piti?
Muistaakseni olin kännissä jouluna viimeksi 2008. Tai olikohan sittenkin 2009. En muista. Viime jouluna en ollut, koska olin varahenkilönä hälytysvalmiudessa töihin.
Jouluna juominen ei ainakaan ole lapsuudessa opittua, koska faijakin pyrki kunnioittamaan jouluamme yleensä olemalla raittiina. Ihan aina se ei onnistunut, ja vtuiksihan se sillon meni koko joulu.
Näissä Göstan joulubiiseissa on kyllä ihan omanlaistaan koskettavuutta ja todentuntua. Ihania ovat, ja kestävät kuuntelua joulusta jouluun. ![]()
[i]Makaa joulukuusi kaatuneena
Miksi itket pikku-Leena
komerossa piilossa vanhemmilta
Miksi isi ja äiti rittelitte
tuskin edes huomasitte
nythän on jouluilta[/i]
Hyvää ja Rauhallista Joulua Kaikille
tv.Myrskylyhty ja Kissat
Tässä talossa on leipomukset uunissa ja niitä ootellessa ja lueskellessa näitä juttuja löytyi Kotikanavalta minusta ihan pätönen oivallus ja ajatus.
Kun käsissä on ongelma siihen etsitään käytännön ratkaisu ja keinot.Sitten vasta aloitetaan filosofointi.
Ja edelleen kaikille Hyvää Tätä Vuotta 2012.
v
Huomenta,
Minusta tämä Myrskiksen kaivama ajatus voisi tarkoittaa esimerkiksi raitistumisen kohdalla sitä, että ensin tehdään käytännön toimet: suljetaan korkki, haetaan tarvittaessa apua, otetaan selvä asioista, annetaan päälle aikaa selvitä, huolehditaan toipumisen fyysisestä puolesta kuten liikunnasta, ravinnosta ja unesta. Vasta kun juomatonta aikaa alkaa olla takana jonkin verran ja pää vapaa myrkyistä, on aika miettiä (selvänä) elämisen filosofiaa.
Voihan sitä toki miettiä aikaisemminkin, mutta ei raittiiseen elämään ole oikein kosketusta ennen kuin se alkoholi on poissa ja siihen on vähän etäisyyttä. Filosofoinnista ei tarvitse siinä mielessä huolehtia, että raittius edetessään nostaa juuri ne kysymykset esiin, jotka kullekkin ovat tarpeellisia ja työstöä vailla. Väkisin ei siis tarvitse parin viikon juomattomuuden jälkeen miettiä raittiuden syvintä olemusta, sen aika tulee kyllä ihan itsestäänkin, jos on tullakseen.
Huomenia
Tohon Basin kirjoitukseen haluaisin vastata AA-kysymyksellä.
Siellähän nimenomaan kannustetaan miettimään (esim. nukkumaan mennessä), mutta toisaalta järkeilyä pidetään pahana vihollisena.
Osaiskos joku selittää tän mulle ?
-Kannusaarinen
Kaara kinnunen
Luet sieltä aivan sama mitä niin se jossain kohdassa kumotaan !
On ja ei on ollen kuitenkin niin ettei olekkaan .
t… Kanthoona ![]()
Itse ajattelisin, että niistä esiin nousevista kysymyksistä ei tarvitse itse huolehtia. Ne tulevat luonnostaan raittiuden edetessä. Liiallisella järkeilyllä viitannetaan omavoimaisuuteen ja siihen, että on asioita jotka pitää jättää korkeamman voiman huomaan. Tyyneysrukouksessa asia aika oivasti todetaan. Itse olen huomannut, että esim. askeleet saavat uusia merkityksiä raittiuden edetessä.
Lisäisin vielä, että järkeilemällähän sitä viinaa kitusiin vedettiin, vai mitä? Ehkä sen oman järkeilyn rinalle on hyvä saada jotakin muutakin, kuten luottamusta ja uskoa elämän kantaviin voimiin.
Huomenta,
Näin minäkin sen ajattelin,kuten Basilica.Jos juominen aiheuttaa ongelmia;korkki kiinni ja pitää sen kiinni keinolla millä hyvänsä.Loppu ikä on sitten vaikka aikaa miettiä miksi on juonut ja miksi aikaisemmin on ollut “valinnut” juomisen elämisestä selviämiseksi.Kun pää on myrkyistä selvä.
Ajattelin tässä uusia lopettajia.
Mistä mulle on jäänyt mieleen tämmönen juttu unista? Voin muistaa ihan väärin.Masentunut ihminen näkee unia heti kun nukahtaa.
Miten nuo kaikki lääkitykset,PKV-lääkkeet,mielialalääkkeet jne vaikuttaa unien näkemiseen? Näkeekö niitä? Vois joku kertoa,joka niitä käyttää.Itse olen niitä onnellisia,jotka on selvinnut parilla aspiriinilla ja parilla antibioottikuurilla elämässä.
No untako minä näin?
Eikö joku kysynyt miksi ei oo nähnyt vuoteen unia? Ei ainakaan muista nähneensä.
Nyt kahvia ja kohta töihin…