[
itku päivässä pitää minut miehenä…sen jälkeen nauru jälkiruuaksi…hou,hou,
tyhjän yön äänetön huuto painostaa.
tuskin osaan lamaannukseltani mennä pois,onneksi kuitenkin juuri
ja juuri.avuton idealisti.
Good morningia taas taalta jostain, missa paiva paistaa vahan liikaakin.
Kannatan Foota presidentiksi, Foo rules ok!
Hyvia pohdintoja tuli roppakaupalla jo, mutta minakin oikein rupesin kelaamaan tata jarkeilyn ja miettimisen eroa, niin etta tyhma pieni paani tuli melkein pipiksi. (Oho, samaan virkkeeseen mahtu sanat pohdinto, jarkeily, miettiminen ja kelaaminen : ))
Mun mielesta jarkeily on asioiden pyorittelya ja vatvomista liian monimutkasiksi. Silleen etta asiat saa vaikka vatvomalla ja jarkeilemalla nurinpain. Jarkeily on usein petaamista, se on “porsaanreikien” etsimista. ![]()
Jarkeilemalla voi loytaa niita porsaanreikia, jota kautta paasee vaikkapa takasin paihteen pariin.
Miettiminen on sen sijaan rakentavampaa: siina mietitaan vaikkapa etta kuinka kehittaa omaa itsea ja omaa elamaa siten etta se tukee vaikkapa raittiutta, tai toipumista, tai ylipaataan jotain hyodyllista.
Tarkein ero on mun mielesta se, etta jarkeily on helppoo. Salakavalan helppoo. Miettiminen on paljon haasteellisempaa ja melkeen vaikeeta joskus. Mutta palkitsevampaa. ![]()
Ihanaa raitista paivaa sinne hankien keskelle.
t: Tuhlaajatytto
![]()
Juu, ääni Foolle minultakin ![]()
Eikä lupaukset ole lainkaan hullummasta päästä. Joku Tanskalainen populääripoliitikko aivan oikeasti lupasi mm. kaikille polkupyöräilijöille myötätuulta jne… ja ääniä tuli.
Sen verran puutun tässsäkin ketjussa keskusteluun, että minun kohdallani järkeily ei koskaan edesauttanut juomista. Minun oli toimittava aivan päinvastoin. Oli vaiennettava järkiperäinen ajattelu, syyn ja seurausten järkevä ymmärtäminen ja annettava mukavuudenhalun, tunneperäisten tarpeiden tulla tärkeämmäksi valintakriteeriksi juuri sen hetken tointatavoista päätettäessä.
Kyllä minun järkeni sanoi koko ajan ettei juominen ole paras vaihtoehto. Mutta päätöksiä tein sitten enemmän tunteella.
Mutta, kaikkien järki ei varmasti toimi samoin, eivätkä kaikkien tunteet eivätkä halut tarpeiden, mielitekojen toteuttamiseen heti, tässä ja nyt ole tietenkään samoin koostuneita kuin minun. Erilaisia sekametelikeittoja päärustingkista löytynee perhanan paljon ![]()
en
Eikö hymyni ollutkaan kaiken kertova? ![]()
Tottakai minä annan ääneni sinulle. Kävin lauantaina ääneni antamassa, mutta kyllähän minulla ääntä riittää. ![]()
youtube.com/watch?v=tXqw2hkHxPQ
Voiko äänestää kaksi kertaa…? Kun ihan hirveän mielelläni äänestäisin foottista, mutta kun kerkisin jo äänestää toista ehdokasta…
^
Oukei… Pistetään siis täältä ääni foottikselle! Tai vaikka kaksi…no, menköön nyt samantien kolme, käyn eri paikoissa valepuvussa… ![]()
tai
No mutta, jos onkin olemassa varsinaisten ihmeiden ohella myös ennakkoihmeitä (vrt. ennakkoäänestys)? Jos et saa haalittua viikonloppuun mennessä ihan täyttä pottia, niin joku arvioitu 20% osuus tulevana sunnuntaina kirkoissa eri puolilla maata haavituista euroista nyt ainakin sulle vaalityöhön!
Jos moisten ennakkoihmeiden aika on kumminkin jo ohi, pitää sitten rukata “ihmeen” määritelmää, esimerkiksi tieteellisellä metodilla. “Ihme” voisi tällöin olla jokin ihan normijuttu, joka menee itseltä tänään yli hilseen vain sen tähden, ettei sitä ole vielä osattu selittää luonnolliseksi
.
–kh
n
Eikös Ahvenanmaalle lähetetä ne homot ja muut epäilyttävät? Sopisi minulle!
Ja jotta kuningattarius varmistuisi: toki Foottis äänestän sinua. Neljä ääntä!
j
ja kun ahvenanmaalle kaikki “pois silmistä” -tyypit rahdataan, niin sopinen kans… outoja miettivä ilmiselvä luuseri … jos joku pieni virka sieltä? ongenkohon tarkkailijana olen hyvä ja jos palautetaan entisajan siltavahtien virat niin sekin olisi kuin minulle tehty. Vahdin tarkkaan, ei kävele isokaan silta ohitseni!
…pakkaan jo reppuun jalkarättejä ja ongenkoukkuja…
p.s. muistithan, Foottis luvata myös kaikille onkimiehille, verkko- rysä- ja lippoamallakin kalastusta harjoittaville parempia kalansaaliita? Luulen että sillä otetaan ne viime hetken irtoäänet. Eikä saa unohtaa pilkkijöitä ja katiskanpitoelinkeinonharjoittajiakaan! Eikä tuulastajia!
Saisinkohan minä sen Ohikiitävien Pilvien Katselijan viran sitten? lupaan puhua vain silloin, kun tuuli liikuttaa huuliani eli aika usein, koska siellähän tuulee aina. No, voisin toimittaa sitä Ohikiitävien Pilvien Katselu -virkaa jossain aallonmurtajalla, niin ei pahasti pölinä haittaisi. Voin leipoa joskus mansikkakakun ja lupaan leikkiä koiraa, simpassia ja papukaijaa säännöllisesti, niin että teidän ei tarvitse huolestua pääni tilasta… ![]()
Koska Myrskylyhty ei ole nyt paikalla ja olemme hänen ketjussaan ja vaarana on että hän jää ilman virkaa, niin haen hänelle Myrskylyhdyn virkaa, luonnollisesti. ![]()