k
Tämä on matkailumainos.
Pietarista palattu su-iltana.Olen kovin ihastunut kaupunkiin,kaunis,siisti,ihmiset ystävällisiä,todellinen metropoli historiaa täynnä.Olen huvittunut Helsingin brändäämisyrityksistä metropoliksi.Matka herätti mielenkiinnon venäjän kielen alkeisiin;ja se projekti ei ala sitten joskus,vaan liimailen jo kyrillisten kirjainten aakkoslappuja pitkin huushollia.
Juomahaluja ei ollut.Ne halut ois hävinnyt jokaiselta,jos oisivat katselleet seurueen yhtä pariskuntaa;toinen koomakänninen jätettiin Mikkelin juoppoputkaan,toinen pääsi Pietariin jatkamaan ryyppäämistä,jota sitten jatkui kotiin palaamiseen asti.Yhteensä 6vrk täyttä tinttaamista,kun oli jo ennakkoon aloitettu.
Muu porukka otti drinksuja tavallisesti,mutta tunsivat aamuisin nahoissaan edellisillan aulabaarin istumiset ja vähänkään pitemmät nähtävyyksiin tutustumiset tuntuivat rasittavilta ja muuttuivat suorittamiseksi.
Pietari on korkokenkäfriikin paratiisi;aivan uskomattomia Lady Gaga kenkäkauppoja.Kuin pieniä taideteoksia.
Tuhkapilvi häivy huitsin Nevadaan,että pääsen Skotlantiin.Tuosta nyt en paineita ota.Ei kannata stressata asioita joille ei mitään voi.
On mahtavaa matkailla selvästä päästä.Syksyllä,kun päätin lopettaa kaljan kittaamisen,oli suuri huolen aiheeni,että nyt elämästä loppui sekin ilo;matkutaminen.Ihminen on keskimäärin tyhmä.
Sanos Myrskis muuta. Tuosta tyhmyydestä nimittäin. ![]()
Tuhka todennäköisesti sotkee myös minun suunnitelmat, mutta eipä voi mitään. ![]()
Mukavaa kun olet takaisin, kohta varmaan kirjoitat kommentit venäjäksi. ![]()
r
m
Se on tänään 8kk pylväs raittiina.
Päätökseni lopettaa juominen syksyllä oli parasta mitä itselleni olen tehnyt.
Olen sikäli onnellisessa asemassa,että en ole juonut ja juhlinut työpaikkaani enkä talouttani kuralle.Olen pohtinut,ettei se suinkaan ole omaa erinomaisuuttani,vaan pelkoa persauksissa,koska sellaista viinan läträämisen mahdollistajaa,joka olisi sitten talouteni taas tolpilleen korjannut,minulla ei ole ollut.Ihmissuhteita ei ole voinut juoda,kun niitä ihmissuhteita ei ole ollut mitä juoda;kaikki tutut ja ystävät juo,kuka enemmän kuka vähemmän.Eräs suur-suurkuluttaja kaveri jutteli viime viikolla,että on väsynyt koko kapakkaelämään ja haluaa lopettaa;jutteli tosin melkoisessa kännissä ja työnsä oli just juonut alta.Pyysin käymään kun on selvin päin.Ei ole näkynyt.
Hänet taidan taluttaa AA:han,kun aika on kypsä.Meidän välisen ikuisen kilpailuasetelman takia minusta ei hänen nojapuuksi ole,enkä haluakaan.Ei meillä ole koskaan ollut puhuttavaa kuin kaljoissa puuta heinää.Siinähän ois se mun joku viestinlevitysaskel
.
Minusta on tullut parempi kuuntelija ja oon huomannut,että ihmiset oikeasti puhuu minulle.Työkaverit on muuttuneet persooniksi;mitähän he ennen olivat mielestäni? Eihän juoppo egopullistelija näe mitään metsää miltään puulta.
Nyt ollaan kesälomalla la-iltana on lähtö Skotlantiin ja ohjelmassa mm.perinpohjainen tutustuminen wiskyn teon saloihin
.Vähän toimelias on tämä viikko,mutta kaikki on hanskassa,kun krapuloista eikä huonosta olosta tarvi kärsiä.
Jos Luoja suo,niin syksyllä 1v pylväällä lahjoitan itselleni uuden tatskan.Olkapäässä on Jerome niminen tiikeri;Jeromen kanssa on eräätkin kerrat harjattu hampaita krapuloissa ja vannottu ettei koskaan enää.No Jeromeakin vois vähän kohentaa,kun alkaa harmaantua,niin kuin minäkin.Musta puuma tai pantteri kaveriksi
?
Näillä mennään ja isot kiitokset plinkkiläiset " Me Lopettajat".
Onneksi olkoon, Myrskylyhty! ![]()
Tästä tuleekin taas ihan se eräs sitaatti eräästä tv-sarjasta mieleen: “Ennen minäkin join, luulin olevani jännä, maailma ympärillä oli tylsä. Nyt en enää juo, itse olen tylsä mutta maailma on kauhean jännä”.
Mutta ei vaiskaan, ei raittiit ole tylsiä vaan ihan päinvastoin. Mä olin etenkin juodessa aika tylsä. Etenkin joskus 5 - 6 vuotta sitten mä olin töissäkin jatkuvasti nuutunut ja väsynyt, hieman pöhnäinen.
En jaksanut juuri lainkaan pullistella, vaan odotin vain että pääsee pois töistä ja sihauttamaan päivän ekan juoman.
Nyt vuosien jälkeen tuntuu koko vuodet 2004-2006 ollleen tollasta mun elämässä. Harmaata, ilotonta putkea.
Mahtavuutta Myrskis, aaaltoja, aaltoja, aaltoja!!
![]()
Hyvää kesälomaa ja oikein ihanaa matkaa myös. ![]()
Hienoa
Onnittelut myös täältä päin.
ps. Minullakin on ollut tuo tatska ajatus jo monta vuotta mielessä, nyt taidan sen itselleni " 1-vuotis-lahjaksi lahjoittaa " ( heinäkuussa 1 vee )
IL kysely:
Hyväksytkö alaikäisen lapsesi juomisen? KYLLÄ vastanneita tähän mennessä 66%
iltalehti.fi/perhe/2011060113820276_pr.shtml
Mikä tätä maata vaivaa?
Tuhatjalkainen ihan onnellinen
suurisuisen tapasi sammakon.
“Kuule veikkonen, toki kerrot sen
miten ratkaiset askeljärjestyksen!”
tämä tiedusteli. Pulmaa pohtimaan
tuhatjalkainen istahti huolissaan
– eikä enää pysty juoksemaan.
Watts, Alan W.: Zen
Tätä maata vaivaa alkoholisoituminen, alkoholin ihannointi jne… Ei tiedosteta kuinka raju huume alkoholi itseasiassa on. Ihan suoraan ja häpeilemättä kohdistetaan myös alkoholimainontaa alaikäisille. Se taas johtuu rahan ahneudesta.
Ei pitäs olla kovinkaan vaikeata kieltää huumemainontaa telkkarissa. Ei siellä amfetamiiniakaan mainosteta. Tai mainosteta vaikkapa “Onko koulussa stressiä, vituttaako välillä… Ei hätää! Yritys x valmistaa mansikka-vadelma Diapameja”
Ja yleensähän vanhemmat jotka sallivat/sallisivat omien penskojensa ottavan vanhempien seurassa hiukan, perustelevat näkemystään sillä, että alaikäinen kuitenkin saisi sitä juomaa jostakin. Ja sitten tuolla ulkona voisi tapahtua sitä sun tätä. Voi jösses mitä sontaa.
k
“Merimies ei rukoile myötätuulta.
Hän oppii purjehtimaan.”
- Gustav Lindborg -
Ihana ajatus Lizzy. ![]()
Kun ei voi muuttaa tuulien suuntaa tai kääntyä takasin kun tulee ylämäki,
niin ei kai auta kun ottaa kauha kauniiseen käteen.
Kyllä meistä vielä ihan merikelpoisia tulee…
Hyvä lausahdus. Itse muotoilisin tuon näin:
Kannel ei rukoile alkoholismista toipumista/raittiita päiviä.
Hän tekee/teki psykologisen muutoksen alkoholin suhteen ja lopettaa/lopetti viinan juonnin.
o
Tositarina.
Bussipysäkillä huojahteli resuinen, elämän kuluttama ns. rantojen mies tukevassa hutikassa, muovikasseineen ja likaisine pipoineen. Äkkäsi lähellä seisovan pukuherran salkkuineen ja solmioineen. Hoippui salkkuherran luo ja lausui mustahampaisella suullaan:
-“Kuulesh voiksh heittää mulle pari euroo?”
- “Ei minulla ole”, vastasi salkkuherra ja yritti katsoa muualle.
" - Aijaa no kuulesh… otaks sää hörpyn? Mä tarjooon kato"… innostui rantojen mies ja kaivoi muovikassistaan korkatun Gambina-pullon. - “Ei kiitos, en minä tosiaankaan ota!” kauhistui salkkuherra.
- “Ai sä et ota hörppyy?” hämmästyi rantojen mies, ja jatkoi myötätuntoisella äänellä: “Mikshet sä ota hörppyä? Ootko sä alkoholisti?”
![]()
“don’t drink and drive, just smoke and fly”-sanonut eräs plinkkiläinen, ei oma lausahdus siis.
“People asking questions lost in confusion,
Well I tell them there’s no problem,
Only solutions,
Well they shake their heads and they look at me as if I’ve lost my mind,
I tell them there’s no hurry…
I’m just sitting here doing time.”-John Lennon
Olen palannut whiskymaasta raittiina.Juomattomuus ei ollut mikään ongelma;ohjelma oli sen verran tiivis,että puolet porukasta joi illallisviiniäkin vain lasillisen.Skotlanti on hieno maa ja Edinburghissa käyn toistekin.
Mutta,mutta.Seuraavaa ihmistä,joka suureen ääneen mainostaa olevansa niin niin herkkä ja niin niin syvästi tunteva (samalla tieten nonsaleeraten toisten herkkyyden ja tuntemukset),katson hieman tarkemmin.Huonekaveri,kun ei ohjelman tiiviydestä johtuen tohtinut drinkkejä ottaa,otti sitten purkista opamaxit;tietysti lentopelkoon,sillanylitykseen,bussin mäelle nousuun,aamiaisella vieraisiin ihmisiin,illallisella vieraisiin ihmisiin jne loputtomiin johonkin kun on niin prkleen herkkä.Ja kun ollaan niin niin herkkiä ja syvästi tuntevia se oikeuttaa toisen pompottamiseen.Siihen leikkiinhän minua ei saa mukaan.Tuntuu,että näitä on kerrassaan paljon;tarkoitan joka tuntemukseen joko nappi tai paukku.Omana juoma-aikana ilmiötä ei vaan huomannut,kun itse joi tasaseen tahtiin aina,eikä huomioinut mitä ympärillä tapahtui.
Täällä kaikki ok.Entistä tyytyväisempi olen lopettamispäätökseeni.Kaikille uusille voimia.Menkää vaikka persaus edellä ensimmäiset 3-4kk.Sitten asioita puntaroi jo paljon kirkkaammin.