Moi kaikille.
En tiedä miten aloittaa, enkä ole pitkään aikaan kirjoittanutkaan mitään sen pidempää, joten oksennan vaan ulos sen mitä nyt näin aamuyhdeltä tulee mieleen.
Olen +30v heppu, ja juomisen pitäisi nyt loppua lopullisesti.
Oma alkoholinkäyttö lähiaikoina, tai sanoisinko vuosina, on ollut sinällään sivistynyttä. Vaimo menee reilusti minua aikaisemmin nukkumaan, ja sitten illalla juon sen kaksi pitkää bisseä, tai lonkeroa, mitä milloinkin.
Ongelma on siinä, että kun pääsen noiden kahden makuun, niin se onkin pakko saada mielellään joka ilta. Määrät ei kuitenkaan kasva viikonloppuisin, mutta olen huomannut että vaikuttaa kyllä jaksamiseen arjessa.
Ja sitten se VARSINAINEN ongelma on se, kun vietän tällaista juovaa aikaa, niin AINA, ennemmin tai myöhemmin, minulla sattuu ylilyöntejä. Eli näissä tilanteissa kun on mahdollisuua oikeasti juoda, niin saatankin vetää aivan hillittömiä määriä. Ja näihin ylilyönteihin liittyy aina jotain todella ikävää, joka satuttaa varsinkin vaimoani.
Olen tullut paskat housussa kotiin, vetänyt vaimon ystävän häissä hirveät tuubat ja ajautunut siellä käyttämään vielä huumeita, jne jne… En viitsi kaikesta edes kertoa.
Ja sitten taas palaan “iloisesti” sen kahden bissen rutiiniin, odottelemaan kunnes taas räjähtää. Nyt viimeisimmän tempauksen saralta on jo avioliitto vaarassa, ja tajusin, että nyt ei auta enää mitkään tauot ja toppuuttelut, vaan minun pitää lopettaa.
Mulla on ollut kaksi ihan hyvää breikkiä, toinen oli 10vk, ja nyt viimeisin oli 8vk. Ja mitä täältä olen paljon lueskellutkin, niin tauon katkettua palasin heti siihen mistä jäin, enkä suinkaan muuttunut kohtuukäyttäjäksi tauon seurauksena.
Ehkä aina silloin tällöin on ollut joku päivä tai pari tai kolme ilman, ja sitten pitää se kaksi pitkää saada. En itse näe tuota paria edes niin pahana lopulta, mutta sen näen, että kun juon, niin seuraava ylilyönti on aina kulman takana.
Tämä nyt olkoon tällainen avaus. Olen viimeksi juonut lauantaina ehkä nelisen annosta. Tiedän, että pystyn omavoimaisesti olemaan ilman ainakin jonkun aikaa, mutta että pystyisin pitkäjänteisesti pysymään raittiina, täytyy minun tehdä jotain erilailla. Tämä oma lanka tänne on nyt yksi sellainen uusi työkalu. Löysin myös läheltäni AA-kerhon, ja aion mennä sinne seuraavana maanantaina tarkistamaan meiningit.