Hieno onnistuminen tuo. ![]()
Hetkelliset juomahimot menevät lopulta aika pian ohi ja jokainen juomasta pidättäytyminen vahvistaa tätä uutta toimintamallia.
Tsemppiä jatkoon!
Taitaa olla päivä nro 28 uutta elämää menossa.
On menty aika kovaa koko loma ja nyt kroppa huutaa palauttavaa lepoa ja juomaa. Vesi ja urheilujuoma saavat luvan riitää ![]()
Eli repsahtelematta mennään edelleen ![]()
Eteenpäin, en juo tänäänkään!
Hienoa, hyvin tuntuu siellä homma rallattavan ![]()
![]()
Jatka samaan malliin, mutta malta huilia välillä.
Uskomattoman helposti tämä tuntuu kyllä menevän. Nyt on tasan kuukausi edellisestä ryypystä ja olo senkun paranee jatkuvasti ![]()
Toisaalta olen aina tiennyt, että pystyn lopettamaan kunhan se oikea halu siihen tulee. Kun kaiken tekee aina mielummin vähän överinä kuin vajarina, niin sama tuntuu pätevän tähän juomattomuuteenkin ![]()
Muutama sellainen kiristelypäivä on ollut, että kun vaimo on kysynyt millä voisi oloa helpottaa, niin olen vastannut, että " hakemalla lekan viskiä". Olisi kyllä hakenut jos tosissaan olisin pyytänyt, mutta en ole ja hän tieyää sen ![]()
Enpä taida juoda tänäänkään ![]()
Päivä 32 ja homma rullaa ![]()
![]()
Otin kuvan ilman paitaa ja melkein järkytyin muutoksesta, maha on melkein kadonnut ja ukko alkaa olemaan aika kondiksessa ![]()
Vaimo on tuota tolkuttanut, että kapenet silmissä, mutta itse en ole sitä nähnyt…
Tähän päiväön sopii lainaus Valavuoren tuoreesta tekstistä:
"“Yhdessä ryyppääminen ei ole rentoa yhdessäoloa”
Näin entisen alkoholin suurkuluttajan näkemyksellä tämä on aivan täyttä paskaa. Kyllä ryyppäämiseen liittyy ylivoimaisesti hauskimmat muistot, toki myös paskimmat. Mut ei saatana, että jotain juhlia olis pitänyt vetää selvinpäin ja katella muita uuvatteja selvinpäin, jumalauta olis ollut paskoja juhlia ja hermot kireellä. Ja mikäli en olisi aikoinaan, etenkin nuorempana ryypännyt ja juhlinut, en olisi koskaan päätynyt näin kivalle työuralle ja tavannut niin paljon toinen toistaan siistimpiä tyyppejä.
Sen takia en nykyään oikein missään juhlissa käy kuin piipahtamassa, niissä kun on niin vitun tylsää selvinpäin ja tottakai harmittaa ettei voi itse enää juoda edes maltillisesti ja rentoutua muun juhlajengin tavoin. Nousuhumalaa on suuri ikävä, ei sitä tunnetta ole korvannut mikään, mutta annoin sillekin enemmän kuin kaikkeni. Mitä vanhemmaksi tulin, sitä kallimmaaksi ja tuhoisammaksi tuon nopean helpotuksen ja rentouden saaminen kävi, sen aika oli vaan yksinkertaisesti ohi. Silti, hieman haikean iloisena seuraan teitä, jotka voitte kiskoa ne seitinohuet, pitää hauskaa ilman sen suurempia ikäviä seurauksia. Jatkakaa, olkaa hyvät! Meidän kaikkien täytyy löytää omat tapamme nollata ja ainakin oman kokemukseni mukaan ikä tuo tässäkin asiassa viisautta.
Toki tämä selvinpäin olo on tuonut todella paljon muuta hyvää tullessaan, mutta yhdessäolon hauskuutta se ei kyllä ole korvannut. Kenties juuri siksi golf on työnteon lisäksi nykyinen addiktioni numero yksi, siellä saan olla täysin rauhassa ja juuri niiden frendien kanssa kenen haluan. Golf on myös aivan liian haastava peli jurrissa."
En muuten juo tänäänkään muuta kuin vichyä, vettä ja ehkä limpparin, vaikka onkin perjantai ja lämpötila +30 ![]()
Päivä 36 ja edelleen kuivana.
Vähän on taas hermo kiristynyt ja mieleen on hiipinyt, että “josko vähän koittaisi, jos vaikka pysyisi kontrollissa”.
Vielä en kuitenkaan ole peikolle antanut periksi, ehkä sekin päivä vielä tulee, tai sitten ei tule.
Treeni luistaa ja olo on muutenkin mainio.
En juo tänään!!
Aivan paska päivä nro 43.
Väsyttää, kiristää, vituttaa. On hiki, maha on sekaisin, vettä sataa, viikonloppu meni kiireistä johtuen yhteensä pe-ma 16h unilla jne.
Koko päivän on tehnyt mieli vaan mennä alkoo ja vetää pää täyteen. Jostain syystä en kuitenkaan ole mennyt, istun vaan, katson leffaa ja juon vichya…ja niin joo, mainitsinko jo, että vituttaa?? ![]()
Tsemppiä, täällä vituttaa kans. Yritä muistaa vaan, että alkoholi ei auta siihen vitutukseen kun ihan pienen hetken. Huomenna vituttaa vielä enemmän, jos nyt ratkeat.
Täällä kolmas vitutuksen kantaja ![]()
Totaalisen paska päivä.
Kaikki, mitä olen yrittänyt tehdä tänään, on mennyt suloisesti vituralleen. Oikeasti monen tunnin työ meni hukkaan yhdessä remppaprojektissa. Enkä tiedä onko virhe korjattavissa, vai ei.
Mutta pitää uskoa, että huominen on parempi.
Huomenna ei ainakaan ole krapulaa.
44!
Ei ole krapulaa kun pystyi kärvistelemään kiristykset pois
toivottavasti muutkin voititte eiliset taistelut.
Alla hyvät unet, nyt työt sujuu, olo on hyvä ja energinen, tästä tulee hyvä ja selvä päivä ![]()
Hienoa
mukava kuulla, että hyvä päivä ![]()
Niin se meni koko Heinäkuu ilman tippaakaan alkoholia ![]()
Enpä muista koska moista olisi viimeksi tapahtunut. Aika tajuttoman paljon enemmän on saanut aikaan ilman krapuloita ja morkkiksia…taidanpa jatkaa valitsemallani tiellä ![]()
Mahtavaa! Onnittelut! Itsellä on yleensä käänteisesti aina lomat olleet raitista aikaa, mutta kun se arki on palanut ja hommat alkaneet niin korkki onkin sitten taas auennut. Mutta olen nyt huomannut, että sekään ei kannata. Ihmisiä ja vmäisiä tilanteitakin kestää paremmin selvinpäin. Se kuuluisa pinna on pidempi ja ehtii ajatella asiaa ja vetää henkeä ennen kuin toimii.
Hyvä SINÄ!
Paljon Onnea tipattomasta heinäkuusta ![]()
Hienoa, eikun elokuuta perään ![]()
Ei tullut elokuuta perään. Suoritin hallitun ja harkitun repsahtamisen. Alkoi tuntua suorittamiselta, niin otin eilen vähän viiniä
ei taivaat auenneet, mutta ei tullut krapulaakaan. Ei mitään tarvetta loivareille.
Nyt tuli kokeiltua ja todettua, ettei se pieni maistelu maailmaa kaada (kunhan jää siihen), mutta ei se muutenkin hyvästä olosta parempaakaan tee ![]()
Poissa oli sellainen pakonomainen “pakko saada lisää” fiilis, vaikka viiniä reilusti jäikin juomatta. Oikeastaan aika tyytyväinen olo ![]()
Oletko ihan varma, että kyseessä oli hallittu ja harkittu repsahdus? Vai koitatko vain perustella itsellesi jotain sellaista, jonka riippuvuus sai aikaan?
Kesäkuussa toivoit kokeneesi viimeisen krapulan ja nyt jo koettelet tuurijuoppouttasi hallitusti ja harkitusti?
Hyvä jos tosiaan juominen oli vähäistä. Kunhan muistat taustasi, josta ketjun alusta kirjoitit.
Komppaan vahvasti @Teme70 ä. Suosittelen varomaan erityisesti tätä olotilaa, että kaikki on kunnossa ja ei tässä mitään sen kummempaa tapahtunut. Näin se itsellä on lähtenyt taas pidempi juomaputki päälle. Ei ehkä ihan heti, mutta kohta.
Tämä on se yksi addiktion paskin ominaisuus. Se on kuin joku virus, joka osaa piiloutua viikoiksi, kuukausiksi ja jopa vuosiksi. Yksi tapahtuma ja se aktivoituu.
Nyt varovasti.
Minä olin viime vuonna puolen vuoden pätkän juomatta, kunnes syksyllä tein juuri tuollaisen hallitun ja harkitun repsahtamisen. Siitä lähtien säännöllisesti sitä hallittua repsahtelua, kunnes nyt kolmen viikon juomattomuuden ansiosta olen saanut päätä sellaiseen asentoon, että ilman alkoholia on taas ihan mukava olla. Eli meni kuukausia, tai oikeastaan melkein vuosi, että sain taas juomattomuuden ajatuksesta uudelleen kiinni.
Pienestä maistelusta ne putket usein lähtee. Ei välttämättä heti paikalla, mutta pikkuhiljaa. Ja se tapahtuu salakavalasti, kuten itselläkin kävi. Yhtäkkiä sitä vaan tajusi, että taas se alkoholi hallitsee ajatuksia vanhaan malliin.
Komppaan vahvasti edellisiä tässä.
Sitä niin pirun helposti ote ja motivaatio katoaa ja lipsahtaa jopa vuosiksi lopettamisen ja vähentelyn ja kohtuukäytön yrittelyn limboon ja alkoholismi/alkoholiriipouvuus pahenee koko ajan tappavan tasaista tahtia, vaikkei sitä itse jotenkin suostu näkemään.
Kirjoittelehan kuulumisia taas ja tsemppiä!
Minä myös huhuilin huolestumista täällä - vaikka oletan, että se voikin sinua nyt ärsyttää. Mutta tarkoitusperät ovat hyvät! Ja hyvä että kerroit asian, niinkuin se on.
Minä olen langennut tosi monta kertaa siihen ansaan, että osaan juoda silleen sivistyneesti. Ihan pikkiriikkisen vaan.
Yritän nyt muistuttaa itseäni, että oikeasti en osaa. Tai muutaman kerran, vähän kärvistellen - ja sitten palaa vanha tuttu kannat kattoon- reipastelu, usein astetta pahempana.
Toivottavasti sulla ei näin.
Toivottavasti jaksat pitää taas raitistelusta kiinni, ettei addiktio ala vetämään. Se osaa olla salakavala boss.