Sikarinpolttamisen Taito

Pakko sanoa että toden totta, Smokkiherra näyttää kehittyneen ja kasvaneen ihmisenä ihan uusiin mittoihin verrattuna siihen miekkoseen kanssa minä joskus alkusyksyllä kinastelin.
Siitähän lähes huomaa tykkäävänsä nykyäään. : )

t: niinikään kasvuun pyrkivä "Roskatynnyri’. ; )

:smiley: :blush: :smiley:

Olet ansainnut “vapaasi”, siitä kannattaa nauttia.
Itse tein ratkaisevan käänteen tänään ja laitoin hakemuksen koulutukseen, jossa saisin tutkinnon ammattiini. Se olisi unelmieni täyttymys ja työmarkkinat laajenisivat.
Osa-aika työt ottaa päähän, mutta vapaa- aikaa on nyt ollut hyvässä saumassa, on ollut aikaa “toipumiselle” ja itselleen tämän vuoden puolella :laughing:
Tunnen että olen nyt valmis koulun penkille, oma elämä suht´tasapainossa ja kiinnostus ympärillä pyörivään elämään ihan eri luokkaa kuin kännätessä :smiling_imp:
Koulu alkaisi juuri vuosipäiväni kynnyksellä, mikäs sen ihanampaa :laughing:
Sitä odotellessa, onnellisia päiviä sinulle S&S :smiley:

En minä varmaankaan vielä ole henkisesti valmis vapaaherraksi jäämään, eli eiköhän sitä tekemistä löydy, kun on aika alkaa etsimään. Mutta kyllä tämä “korkeimman voiman haltuun” ajatus on kertakaikkiaan kaunis. Työkaverit ovat olleet kovasti osaaottavia töiden loppumista kohtaan. Ovat aika yllättyneitä, kun hymyilen ja totean, että heillähän se ongelma on, eikä minulla. He saavat perinnöksi minun työni ja maksavat veroillaan minun elantoni. Onnea vain sinulle opiskelujen suhteen. Uuden elämän etsimistä näkyy olevan liikkeellä,

Niin armoton kuin nykyaika onkin niin se täytyy nykyisen yhteiskunnan ansioksi laskea että aina on mahdollisuus tehdä ja yrittää jotakin muuta, jos vain oma jaksaminen ja halu riittää. Sinäkin Smokkiseni ( :sunglasses: ) olet tehnyt niin pitkää työpäivää että saattaa autotalli alkuun kutsua miestä puhisemaan, mutta enpä usko että pitkään toimettomana olet.

kyllä… varsin pitkän bisnesuran tehneenä on aika tullut tehdä jotakin ihan muuta, myös täällä.

En ole ajatellut olla toimettomana. Tuskin tarvitsee hakea vauhtia edes sieltä autotallista. Minulla on elämä edennyt sellaisissa seitsemän vuoden jaksoissa, joissa yksi on aina loppunut ja uusi alkanut. Pitää vain muistaa pitää sen verran käsijarrua päällä, että onnistuu lähtemään oikeaan suuntaan. :wink: :blush: Tuo oli muuten palstan paras hymiöjuttu tähän mennessä :smiley:

youtube.com/watch?v=xIofjQHBdE4

Minä mietin vähä sellasta outoa, että jotenkin mä tunnen että Smokki_ja_SIkari -nimimerkillä kirjoittava henkilö on mulle läheinen. :unamused: Se puolusti mua niin ihanasti riitelyketjussa, ja se on muutenkin jotenki nykysin… hmm no en sano. :blush:
Mä arvostan kuitenkin, että hän on tällä foorumilla, ja ois kiva jutella varmaan joskus ihan enemmänkin. SItten joskus aikojen päästä.

1 tykkäys

:wink: :blush:

`* No et rupee leperteleen, heh,… tulee vaikka mitä mieleen. :smiley: :blush:

Elämä on ihanaa, kun sitä nauttii kaikilla mausteilla ja selvin päin. Näkyy olevan niin, että kivun kokeminen antaa tilaa hyvälle ololle ja hyvä olo uudelle kivulle. Yht’äkkiä huomasin purkavani omaa nuoruuttani kahden alkoholistin lapsena paperille. En ollut sisäistänyt mitenkään, miltä 15-vuotiaana tuntui rynnätä treffeiltä puhelimessa sopertavaa äitiä katsomaan ja toimittaa tämä pillereitä ja viinaa nauttinut itsemurhakandidaatti sairaalahoitoon. Varsinkin, kun kyse loppujen lopuksi oli vain huomion tavoittelusta. No - saipahan siitä hyvän jutunjuuren taas AA kavereille. ihmettelivät toki, miten noilla jutuilla joku leipänsä ansaitsee - johon puolestani tokaisin, että olkaa ainakin kuuntelevan näköisiä - ei teidän tarvitsekaan mitään ymmärtää - pääasia, että minä saan puhuttua. On jännä miten raittina pakkanenkin tuntuu purevammalta. No siellä koiran kanssa ulkoillessa joka tapauksessa olo taas rauhoittui - ihanaa.

Eikö vaan! Yhtäkkiä huomaa, että kaikki mitä elämässä tapahtuu, on hienoa. Ja kuitenkin - jos tämä olisi tapahtunut sille ‘entiselle itselle’, sen olisi ottanut aivan toisin :slight_smile: Jotain on omassa ajattelussa muuttunut olennaisesti, osin huomaamatta, ja sitä tietä todellakin haluaa jatkaa.

Aivan, allekirjoitan tämän täysin.
Sitä ikään kuin muuttuu lapseksi jälleen; elämä on mielenkiitoista ja iloitsee arkipäiväisistäkin asioista uudella tavalla, kuin lapsena, aikana ennen alkoholia :smiley:
Kyllä me alkoholistit ollaan etuoikeutettuja, tavikset eivät koskaan voisi tätä ymmärtää :laughing:

Olet cricket aivan oikeassa. Voi kunka monta kertaa tuo sama tunne on tullut sammutettua etanolilla - mitä ihmeen pelkäämistä pelkäämisessä voisi olla :unamused: - kun sen oikein ymmärtää.

Tänne plinkkiin pitäisi aukaista parhaiden kommenttien ketju - koko raitistuminen kuudessa minuutissa ja naurun kanssa. Tuo menisi Lumilintu sinne aloitusrepliikiksi. Onko tuo sinun avattaresi uusi, vai oletko vaihtanut silmälaseja :unamused:

Öh…en…enkä käytä :smiley:
Toivottavasti muutkin lisäkseni näkee edelleen lumilinnun :open_mouth:

Lumilintuhan se, mutta kauniimpana kuin koskaan. Ehkä kauneus onkin katsojan silmässä. :confused:

Olla oma itsensä…
Pelon vastakohta on rakkaus. Mitäs sitten tehdään jos pelkää rakkautta? :slight_smile:
‘Rakkaus’ voi olla liian arvoladattu sana monelle tai muuten vaan liian monimutkainen juttu (kuten itselleni oli). Sen voi korvata vaikka myötätunnolla. Mulle kävi niin, että myötätunnon ja rakkauden löytäminen muita kohtaan oli helpompaa kuin omaa itse kohtaan. Minun piti aina pyrkiä täydellisyyteen - ei virheitä, ei armoa! Omaa itseäni kohtaan löysin armollisuuden vasta sen kautta, että ihmiset ovat samanarvoisia - jos siis kykenen tuntemaan myötätuntoa muita kohtaan, hyväksymään toisten ihmisen epätäydellisyyden, piti minun kyetä samaan myös itseäni kohtaan. Se ei tapahtunut viikossa, kuukaudessa, vuodessakaan, joten jos jollain tänne kirjoittavalla on samoja tuntoja, ehdotan mietiskelyä ja kärsivällisyyttä :slight_smile:

Olla oma itsensä…
Se on ehkä vaikeinta, mutta myös palkitsevinta, mitä elämä antaa :slight_smile:

…puhuu vähän, mutta asiaa. :smiley: :wink:

Cricket kirjoitti taas kerran niin nätisti ja syvästi, että liikutuin lähes kyyneliin asti. Lueskelin Cricetin sanoja pitkän aikaa ja aivan yksinkertaisesti nautin sanojen ja merkitysten harmoniasta. En edes halunnut kuitata viestiä vastauksella, ettei se jotenkin menisi särölle muiden lukea.

Ihan oikeasti Cricket. Sinulla on täällä useita lauseita, joita haluaisin käyttää opetuksessa. Haaveissani on myös yhden tai kolmenkin oppikirjan kirjoittaminen ja haluaisin käyttää noita lauseita (ehkä asiayhteyteen sopivaksi mukattuina) hyväkseni. Sinulla on niihin tavallaan (eikä vain tavallaan) tekijänoikeus, joten näin todistajien läsnäollessa :smiley: pyydänkin lupaa niiden käyttämiseen. Samaan asiaan liittyen, jos näitä käytetään - käytetäänkö niitä täysin nimettä,Cricketin sanomisina vai haluatko mahdollisesti keskustella myös oikean nimesi käyttämisestä.

PS.

“Freeware lausuma” : Aivan samalla tavalla jokainen niin haluava voi anonyymisti hyödyntää minun tällä palstalla olevia sanomisiani vapaasti - kunhan tyylilajina ei ole 7 päivää lehden kerronta.