Myöhästyneet onnittelut myös minulta , tänäänhän tulee jo puoli vuotta ja kaksi viikkoa täyteen ![]()
Se on aina hienopi sanoa “puoli vuotta” kuin kuusi kuukautta.
Jos itse kerron kuinka kauan olen ollut juomatta, on se nykyään “reilu puoli vuotta”, tammikuun puolella voin sitten siirtyä jo “lähes vuoden” -tasolle ![]()
![]()
Heips
Vai että tällainen kaveri
. Oli mukavaa luettavaa. Sä oot mun eka kaveri täältä. Oon seikkaillu viestiketjuissa.
Hyvää hyvää.
Hiihdellään ja hypellään ![]()
![]()
Heips
Oot vallan kova punastumaan. Muista, että kun raittiita päiviä tulee lisää, niin hymy levenee ja ryhti kasvaa
.
Hei ystäväiseni
Tuntu mukavalta tulla plinkin sivuile, kun olit kyselly viikonlopustani. Mitä sun elämään kuuluu? Miten sun lähipiiri on suhtautunut raitistumiseesi? Musta on kummallista, kun sosku ei oo enää kiinnostunut musta. Hienoahan se on, mutta en oo vielä tottunut.
Kaikkea hyvää sulle ![]()
Niinuska
Onnea smokki&sikari! Olen vasta kirjautunut tänne ja luin tarinaasi. Olet hienosti onnistunut ottamaan itseäsi “niskasta kiinni” ja laittamaan elämän raiteilleen. Toivottavasti sun tarina toimii kannustuksena monelle ja toivon itse saavuttavani saman.
Hyvä smokki ja sikari. Kuinka pystyit hanskaamaan runsaan alkoholin käytön ja työelämän niin juohevasti? Itselleni vastaavat hanskaamisyritykset tuottivat myöhästelyjä, rokulipäiviä, huomautuksia ja jopa kirjallisen varoituksen? Jos minä pystyisin hanskaamaan kaksi suurinta ihannettani - alkoholin ja työelämän - noin kadehdittavan juohevasti olisin uppo-onnellinen!
Heitätpä aika rajun kysymyksen. Yksinkertainen vastaus on “Menemällä kahdeksaksi töihin - aina”. Se on yksi minun alkoholismiini liittyvä ominaispiirre. Tuskin kopioitavissa, tuskin kadehtimisen arvoista. Onnistuinhan minä siinä todellakin - uskomattoman kauan. Join pois väsymyksen, join pois pelkoni ja join pois sieluni. Kun sielu oli juotu, ei jäljellä juuri ollutkaan mitään kadehtimisen arvoista. Ei minulla ole neuvoja alkoholin ja työelämän yhdistämiseen. Enkä oikein ymmärrä mihin sellaisia neuvoja tarvitaan, kun kerran elämä ilman alkoholiakin on toimiva ratkaisu.
Punastuminen ja mielihyvän tuntemus ovat ihania kokemuksia, joista saan nauttia raittiina täysin siemauksin. Hymyni on ehkä hieman sisäänpäin kääntynyttä, mutta ryhti todella parantuu.
![]()
Jos tarinastani vain on apua sinulle tai jollekin muulle, se on yksi syy lisää löytää raitis tie eteenpäin. Tiedän, että jokainen onnistunut irtiotto pullosta auttaa muita uskomaan, että se on mahdollista myös omalla kohdalla. ![]()
Niinuska pieni - välillä on kiva sanoa ääneen, että olen niin onnellinen - usein puran tällä palstalla pelkkää pahaa oloani ja sanoistani voi saada välillä yksipuolisen kuvan… Syksyn työtaakka alkaa helpottaa ja tämän päivän 8 tuntinen opetusputki meni nautiskellen. Esimurkkuikäinen tyttäreni on antanut minulle paljon iloa. On niin kiva nähdä tyytyväisyys lapsen kasvoilla, kun isä ei juo. Aikuiset tyttäreni ovat lähinnä helpottuneita - yksi taakka pois heidän harteiltaan. Vaimoni on vielä ehkä enemmänkin ihmeissään. Varmaan jopa pettynyt siihen, että en enää ole pelkkä tahdoton tohveli. Minun pitää vain joka päivä muistaa, kuinka kiitollinen saan olla kodista ja perheestä.
Heissulivei Ystäväiseni
Laskettelen täällä elämässäni pulkalla ja kiipeän taas mäen päälle. Niin, minäkin olen onnellinen. Olen niin onnellinen, ettei tarvitse juoda. Ja iloinen, kun olen saanut sinut ystäväksi. Vaikka välillä pulkan raahaminen ylämäkeen onkin työlästä, niin kyllä se oli työläämpää kännissä. Plinkin palsta on oiva paikka purkaa pahaa oloaan. Alkuraittiudessa oli hyvä kuulla muiden kokemuksia ja huomata että ongelmat ovat samankaltaisia.
Alan jo vähän tottua, että ukko on reissutöissä. Ryhmästä löytyi lisää kokemuksia. -Ehkä opin vielä nauttimaan tästä “vapaudesta”. Itseasiassa nautinkin jo hieman.
Mukavaa viikkoa sinulla S&S ja kaikille muillekin. Virtuaali-hiekkakakuista taitaa tulla linna ![]()
Voi Niinuska
…
ojenna kätesi, niin autan sinut mäen päälle.
Olen mielettömän onnellinen. Perjantaina varmistui, että tysuhde päättyy tammikuun loppuun. Siitä eteenpäin elämä on ollut pelkkää auringonpaistetta. Joulukuussa pitää muistaa lopettaa oma yritys, niin voin siirtyä ansiosidonnaiselle päivärahalle. Eilen AA-toverit valistivat minua siitä, mitä papereita pitää täytellä. Pomokin kyseli, että tulethan sitten tarvittaessa hommiin tuntikorvauksella - tietenkin tulen, jos korvaus on riittävä. On se valtio hölmö. Ensin lopettaa maksamisen yhdestä taskusta työtä vastaan. Sitten maksaa melkein saman korvauksen kotona makoilusta. Perään vielä soitellaan, että tekistkö kuitenkin lisäkorvauksella töitä. Vuosiansiotkin taitavat pikemminkin lisääntyä, kuin vähentyä. Jos vähenevät, niin erotus on itse asiassa poissa verottajalta. Olen kyllä ollut hullu, kun olen tehnyt 40 vuotta töitä ja maksellut veroja (muutakin, kuin alkoholi- ja sikariveroa). ![]()
Viikonloppuna laittelin jouluvaloja. Olin yllättynyt, kun tikkaita kiivetessä huomasin, että korkeanpaikankammoni on kadonnut. Aivan odottelen kevättä, että pääsee kokeilemaan rännien puhdistusta katolta - ennen se ei ole onnistunut. Juomisen lopettaminen näyttää tekevän ihmeitä korvien välissä.
Hello ystäväiseni
Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Kolmas askel toteutuu, ohjelma toimii
.
Mukavaa alkavaa viikkoa. “Kuullaan”
Niinuska
Oih ja voih Smokki, en ole vielä uskaltanut edes kurkata youtube linkkiä minkä laitoit, parkusen sitten kotona, en töissä…
Mutta. Asiani koskee erästä havaintoa minkä tässä sinusta tein (hyvin positiivista sellaista). Kun historianhavinaa osastoa lukee, siellä kirjoittaa hyvin vakava, totinen, pettynyt ja jopa vihainen Smokki. Tänään meillä on ilo lukea iloisen, kannustavan ja huumoritajuisen, jopa
-Smokin viestejä. Aivan kerrassaan hurmaava kehitys. Mie oon ylypeä sinusta!!!
Sinulle ei Heinänen oikein kannattaisi olla ystävällinen
Aivan tahallasi tulet ja vedät maton jalkojen alta niin, että saat aikuisen miehen kyyneliin … ![]()
Huomaatko muuten, että piristymiseni alkoi, kun sinä tulit palstalle? ![]()
Tuollaista keskustelua sanottiin ennen aikaan flirttailuksi.
Nykyään se lienee “sosiaalista kanssakäymistä,” tai jotain. ![]()
Firttaillua mikä flirttailua, mutta muistathan Paarma, että kateus pitää ansaita … ![]()
Kunnon flirtti pitää mielen virkeänä ![]()
Kas kun meillä synkkaa
![]()