Moi! Olen uusi täällä sivulla. Olen ollut 2 vuotta nyt ilman alkoholia ja huumeita, molempiin minulla on ongelma. Viime viikko on ollut niin hankala, eilen olin jo monta kertaa lähtemässä kauppaan hakemaan juomista ja tänään ajattelin melkein heti aamupäivällä, että mun täytyy tänään hakea muutama alkoholijuoma. En tiedä mistä tämä kumpuaa, mutta tunne on vahva, että mun täytyy. Pääni on uskotellut itselleni, että voisin juoda muutaman, että se ei haittaisi muka mitään, järkevä puoleni sanoo kyllä että se haittaa. Mutta käyn kokoajan taistelua. Olen ajatellut, että jos joisin vaikka 3-4 annosta, että se ei muuta mitään. Lapseni on tulossa viikon alussa kotiin yöksi, siitä yritän saada voimia, mutta silti pää syöttää, että ehtisin hyvin juoda ennen sitä vähän. Ehkä kaipaan vertaistukea täältä.
Moikka.
Hyvä kun huomaat tuon ajatusten kierteen ja päätit kirjoittaa tänne. Tuota taidetaan sanoa “kuivajuomiseksi”, tai “petaamiseksi”.
Itse olen huomannut (jokaisen, lyhyen tai pidemmän) kuivan putken katketessa, että käyttö palaa hyvin nopeasti siihen mitä se oli ennenkin, eikä suinkaan mihinkään kohtuukäyttöön. Palaat siihen mihin hommat jätit.
Kaksi vuotta on todella mieletön saavutus minun näkövinkkelistä, pidä siitä kiinni kynsin ja hampain. Hypi vaikka haarahyppyjä, mene viileään suihkuun, syö sitruuna, ihan mitä vaan muuta että saat vähän edes lisää minuutteja nitkutettua. Lopulta se himo menee taas ohi.
Muutama kalja tai siideri ei kuitenkaan “tee” vielä yhtään mitään. Ne kun on juotu, voit olla varma että vanhat radat kuviot aivoissa aktivoituu. Ja sitten kun kuiva kausi on jo “pilalla”, niin samahan se on ottaa sitten päädytkin.
Nyt kovasti tsemppiä ja lujuutta pysymään raittiina. Mene vaikka ihan hetkikin kerrallaan, tiedän että pystyt siihen!
Kiitos vastauksesta. Kyyneleet silmissä luin tekstiäsi, hyvin kirjoitettu. Täytyy nyt yrittää, olet oikeassa, pitkä matka on kuljettu ja kaikki palaa siihen samaan, vaikka joisin vain sen pari. Täytyy sinnitellä.
Minäkin haluan tsempata. Sulla on huikean iso työ tehty jo sekä itsen, että koko elämän eteen. Toivottavasti jaksat hengitellä tilanteen ohi ja voit aamulla kiittää itseäsi
Olen pysynyt päivän juomatta. Kiitos tsempistä!
toivottavasti huomenna helpompi päivä mielitekojen suhteen.
Mua alkoi myös sun puolesta liikutuksesta itkettämään. Toki oon koko päivän ollut herkillä ja itkenyt muutenkin. ![]()
Onnittelut eilisestä kuibasta päivästäsi! Mites on nyt tänään sujunut?
Selvänä pysytty ja mieliteot helpottaneet, onneksi. Tämä kesä on vaikeaa aikaa mielitekojen suhteen, kun olen lisäksi lomalla ja arki ei pyöri samalla tavalla kuin yleensä. Kun arki pyörii, ei ehdi juurikaan tulla mielitekoja, mutta nyt ne iskivät oikein kunnolla. Onneksi tästäkin päästiin yli. ![]()
Täällä myös toinen lomalainen!
Yrittää se viinapiru, tai mikä lie, vähän kuiskutellaan että lomallaan voisi hyvin juuri ottaa rennosti.
Pah!
Ikäänkuin juominen tuottaisi sitä mielihyvää pikkunousua enemmän🙈
Ahdistusta se tuottaa, ja pettymystä.
Eli otetaan vaan oikeasti rennosti, ja tehdään kivoja ja mielihyvää tuottavia asioita näin loman kunniaksi
Amen to that