Hei Ilmalaiva ja ihanaa, että olet iloisella mielellä! Olin juuri lähettämässä seuraavassa olevaa tekstiäni, kun viestisi ilmestyi. Mietin hetken, pitäisikö jättää lähettämättä ja antaa jo tämän aiheen olla, mutta lähetän nyt kuitenkin, eli:
“Puhu vihoissasi, niin pidät parhaan puheen, mitä olet katunut”
Anteeksi Ilmalaiva, kun aloin tuolla tavalla riehumaan ketjussasi. Te muut olitte täällä jo tuolle Eräälle eronneelle vastanneet ja jättäneet taaksenne, minä vasta näin tekstin ensimmäisen kerran ja oli pakko myös päästä jotain sanomaan. Se oli itsekästä. Otin viestin jotenkin henkilökohtaisesti, kun itsekin olen siinä tilanteessa, että alkoholistin läheinen olen ja irtikään en pysty päästämään. Kalahti jotenkin omaan nilkkaan, vaikka luultavasti ko. Eronnut kipuilee omaa eroaan ja yrittää lievittää tuskaansa nauramalla muille.
Mutta eihän pitäisi provosoitua niin kuin tein. Siitähän juuri voi seurata se, että vertaistukipalsta muuttuu taistelutantereeksi. Ja täällä Plinkissä on minusta ollut niin ihanaa juuri se, että tänne eivät häiriköt juuri ole eksyneet. Ennen tämän väylän löytämistä minäkin ajattelin, etten uskalla alkaa kirjoittelemaan nettipalstalle, kun näin miten hädissään olevia kirjoittajia muilla nettisivuilla lytättiin. Mutta tämä ei onneksi ole sellainen paikka, vaan tuntuu olevan todellinen vertaistukipaikka meille tarvitseville.
Kun aloit kirjoittaa tätä ketjua, satuin olemaan koneen ääressä, ja pystyin seuraamaan melkein “livenä” , miten vaiheittain kirjoitit tarinasi, taitavasti kuin jatkokertomuksen. Noin minäkin olin haaveillut aloittavani, että ensin kirjoitan tapahtumat kronologisessa järjestyksessä, sitten alan käsitellä asioita. Mutta minulta se ei onnistunut, vaan asiat ryöpsähtävät miten milloinkin. Olet taitava kirjoittaja, Ilmalaiva, pysy mukana! Älä välitä tyhmistä tölväisyistä, joita tulee ulkopuolisilta joskus; äläkä varsinkaan oman porukan välillä vääristä reaktioista, sillä me ollaan täällä ainakin samassa veneessä 
Nyt, pidä kiinni tuosta ilosta! Minä otan mallia