Fixattu fajanssi

Serkku siin istuu

Jatkan tänään tuon mielenkiintoisen alkoholismia käsittelevän amerikkalaisen kirjan lukemista noin niinkuin aivan kunnolla ja perusteellisesti. Kirjan nimi on “Vaikutuksen alaisena”. Mä käännän siitä tuohon “alkoholismi,…perinnöllinen sairaus” ketjuun sit parhaita paloja kunhan on ensin sulatellut sisältöä paremmin. Sillä ton kääntäjän tekemät käännökset ei musta ole kovinkaan hyviä. Niistä puuttuu jokin juttu, jota en osaa sen tarkemmin kuvailla.

Selvänä edetään myös tänään. Voin sanoa jo juomattomuuden tässä vaiheessa, että tuo alkoholittomuus on koko lailla varma valinta tälle päivälle, sillä tuo myrkyn aiheuttamat vauriot lienee joiltakin osin korjaantuneet sekä ajatuspuoli on putsingissa kun ei anna taudin kuvan unohtua.

Tulee nukuttua aamulla tosi pitkään, päivällä pitkät päikkärit ja yöllä ei nukuta sit yhtään. Johtunee siitä kun kuskin hommat loppuivat ja autookaan ei enää varmaan juurikaan saa käyttöönsä. Hyvä tavaton, sitä voi joutua vaikka kävelemään ulkona. Ei liene meikäläiselle pahitteeks ollenkaan, käviskö tänään varovasti kokeilemassa. Päässä on aivan selvästi pökkelö olo raikkaan ilman puuttesta!

Niin se päivä vierähti jälleen torpassa sisällä. Jalkoja pakottaa, varmaan tulee kohta katkokävelyä tätä menoo. Onpas muuten kamala valokuva, tuolla en missään nimessä haluaisi lekotella enkä välillä pulahtaa tuonne veteen.

Joo, mä alan nyt jynssään kylppäriä ja käyn suihkussa niin saa ainaskin lutrata vedellä jos ei muuta.

Steven Tyler & 2CELLOS - Dream On, Walk

Tyleri esiintyy Colosseumissa

Sitä ei tällä iällä enää lauantaiehtookaan säväytä millään tavalla!

Tänään se on vihdoinkin tehtävä. Mentävä kävelemään ulos tonne saatanan synkeyteen! - Tarvii ottaa paketti nenäliinoja mukaan mikäli alkaa itkettään vitutuksesta matkalla. Mä en voi ymmärtää, että kävelymatka taajamassa voi ihmistä vituttaa näin suunnattomasti. Siin on varmaan joku trauma tapahtunut tai jotain sellaista.

Onkohan tuo lehti jään peitossa ja miten nuo kuplat on siihen tulleet?
Vai muunneltuko on kuvaa?

Se on se lehti jäätyessään kitunut ja pulautellut noita kuplia, jotka sitten ikuistuivat jään sisään. Tuosta tulikin mieleeni, että saako pieru kuoren ympärilleen mikäli pierintäympäristö on hyvin kylmä?

paha sanoa pierusta, kai se saisi.
olisi varmaan laitettava putki taka-ahteriin housujen läpi ja päräyteltävä pakkasessa
pieruja ja käännyyttävä salamana katsomaan miten käynee.

onkohan tuo lehti pullauttanut onnellisia liteitä.
on sellainenkin tutkimus muistaakseni joskus tehty, että kun vedelle sen jäätyessä
on puhuttu ilkeaästi ja ärhennelty, niin on muodostunut epäsäännöllisiä ja rujoja jää-
kiteitä.
kun taas on puhuttu kivoja, kiteet ovat olleet säännöllisiä ja kauniita.
siis ihan tieteellinen tutkimus, muistaakseni japanilainen.

On kyllä tänään ollut tosi joutava päivä. En ole tällaseen menoon tai oikeammin menon puutteeseen laisinkaan tyytyväinen. Taitaa ainoot plussat päivälle olla raittiina olo sekä onnistuminen ruoanlaitossa, oli sit hyvää.

Joutavien päivien sarjaan valui tämäkin päivä. Selvästi kyllä näytti paremmalle kuin eilen kun oli tullut edes sen verran lunta, että maa peittyi. Että huh huh sentään, kait tää tästä vielä, mut iliman alkoholia tässä kuiteskin ollaan.

^ Joo… täytyy sanoa kaksi asiaa: a) sulla on toistuvasti hienoja kuvia b) turha päivä
oli ja mut herätettiin viideltä ja jäi unet täysin kesken, mutten siitä valita mihinkään ketjuun.
Lumi tuli ja petikorpi kerttu ei oo vieläkään raskaana, mutta poriströmin anne on tulos
kipeeksi, eikä näillä liene yhteyttä ja meteorologinaisista mettemannonen on edelleen
humanoidi, sillä ei kukaan 40 v suomalainen nainen näytä siltä… ja ehkä ens yönä unta.

Huomenta, no ei sit valiteta!
Tänään se on nyt ulostauduttava täältä kämpästä ja ilman autoa.
Mun on käveltävä vähintään keskustaan ostamaan vaikka tupakkia.
Päässä ei veri enää kierrä tätä menoo.

Mä haluun tällaisen rakkauspakkauksen!

Aamukahvittelu on vielä kesken. Nukkumaan menin siinä seitsemän hujakoilla aamulla. Vähän niinkus pyllähtänyt tää vuorokausirytmi. Mut onks sillä niin väliä tähän vuodenaikaan. Mulla on aivan omat rytmit prskeles sentään. Kaikki mun läppäriharrasteeni on vaiheessa, ei oikein tiedä mitä nyt sit jatkais ja mihin suuntaan. Nettikirjojakin on kesken useampia. - Mitähän sitä nyt lopunkaiken sit duunais, valinnan vaikeus.

No nyt naksahti unet kohdalleen. Nukuin viime yön ihan koko yön ja heräsin seitsemältä. Son perjantai ja joillekin immeisille paha päivä ajatellen raittiuden säilyttämistä. Joo, sehän alkaa viikonlopuista laajentuen myöhemmässä vaiheessa viikolle.

Joo, laitoin eilen kippoon keittiön pöydälle kasisatasia buranoita ja tonnisia panadolleja kun saatiin niitä kouralliset. Katselin niitä et noihan on kuin karamelleja tossa savikipossa et tarvisko laittaa lappu niihin mut se sit unohtui. Poika oli aamuyöllä hereillä ja käväs keittiössä ja luuli niitä karamelleiks vaan tajus kyllä et täähän on jotain lääkettä purastuaan.

Siitä tulikin mieleeni Netflixistä toi sarja tuhat ja sata tapaa kuolla. Kerrompa siittä mainion tarinan. Yks heppu huijasi vanhoja naisia tekeytymällä hoitajaksi ja vähitellen hivuttautumalla lähempään tuttavuuteen pikkuhiljaa huijaten ja varastaen kaiken mikä vain oli mahdollista. Tällä kertaa heppu oli liehittelemässä jälleen uutta keissiä. Heppu oli päässyt jo lähentely ja suuteluasteelle. Muori oli innoissaan sekä helpotti hommaa riisumalla peruukkinsa pois ja ottamalla tekohampaat suustaan ja alkoi suutelemaan nuorta miesta oikein innoissaan. Tässä vaiheessa heppu alkoi voimaan huonosta sekä kiiruhti vessaan jossa otti kiposta joitain pastillin näköisiä suuhunsa sekä hörppäsi täydestä juomalasista nestettä jota siinä oli. Noo, nehän oli tekohampaiden puhdistusaineita eivätkä kovin terveellisiä sillä heppu heittikin veivinsä kun sisuskalut paloivat.

Noinkos on oikeesti myrkkyä toi neste… käytin piilareita 20 vuotta ennen silmäleikkausta ja olin noiden aineiden tuttu jokapäiväkäyttäjä. N. 50 vuotta sitten oli kaksi eri nestettä, joihin toiseen mä jätin ne senaikaiset kivikauden lamppuni steriloitumaan ja muhimaan yöksi ja aamulla vaihdoin koostumusta ja kerran tietenkin vedin sen suolahapposen litkun voitelemat muovit silmiin ja se aine ois varmaan jopa tehnyt tuhoa sisäisissä elimenkeskittymissä.

No tämmösiä tuli suotta mieleen tääl lenkil tääl jossain koirankakkailmassa

Vilasin nopeasti parin lehden etusivun, hyvin nopeasti sittenkin. Jo vilaisulla huomasi, ettei todellakaan ole taaskaan mitään luettavaa. Helsingin kaupungissa suunnitellaan paperittomille maahantulijoille sekä maasta lähtöpassit saaneille täysihoitoa kaikilla mausteilla. Ja naiset levittelee haarojaan kuvissa, on näet uusi villitys. Siis jatkossa myös vaikka naisTV-juontajat voivat rauhassa levitellä haarojaan istuessaan vaikka studion puheohjelmassa. Läppäset huomentasuomi tai vastaavan aamulla toosasta auki niin sieltä paistaakin naistoimittajan toosa ensimmäisenä silmään.

On sitä perkele julkimotyössä immeisillä ongelmat joo. Mua säälittää tuo Suomen valtion päämiehen rouvan asema. Hänhän on nykyisin jonkinlainen pakollinen sivuilmiö, josta lehdistön on välillä tehtävä mitä idioottimaisempia otsikoita, kuten Jenni Haukio edusti tyylikkäästi raskauskoltussaan tjmv. Näkemissäni kuvissa Jennin luukki on sitten näyttää mahdollisimman vanhalta ja vanhanaikaiselta, vähän niinkuin noi kuninkaallisetkin. Kamalaa, vaikka äijä onkin ikäloppu niin ei vaimon siltä näyttää vaikka äijä sattuu pressa oleenkin.

Levitelkööt. Levikki vaan kasvaa. Maailman vanhin asia, levite ja kevytlevite kai se alussa on. Mut voisithan sä ottaa siihen sellasen MM-tason lähestymistavan ja olla levittämistä vastaan koko sielulla, kaikin tavoin… Tästä voi ihan hyvinkin tulla vielä päivä, kun saapi ja sai unta allensa ja toista kertaa peräkkäin, mutta emmä himas viihdy :neutral_face: :confused:

Suomeen saapuvia kaiken maaston tulokkaita helpottaa tieto, että täällä on jokakelin sää läpi vuoden sama, aina.
Vähänhän niitä mamuja lopulta pääsi läpi kontrollin. Ne, joiden kanssa oon duunissa ollut, ovat osittain jo jossain
määrin sopeutuneet tänne, osa tietenkin kehnommin kieltä myöten, mutta ei se toivotonta ole, olen nähnyt.
Otanta on tietenkin summittainen tai rajoitteinen ja näkökulmani tietenkin puolueellinen ja yksipuolinen,
mutta todellisuudessa liikkuva, eikä teoriaa lehdistä ja muusta kapean katsannon mediasta…
ja arviossa mukana myös venäläiset, joista eetsiperäiset eivät ole niin vaikeita,
muut voivat luulla toisinaan olevansa valvontokomission naisia ja miehiä.

Hyvä tästä tulee - ja onko sen aina niin väliä, vaikkei tuliskaan ja väli tuntuu olevan nyt enemmän esillä :laughing: nam :sunglasses:

Jenni on ihana nainen, jossa on tyylikästä ylväyttä, mutta mulle kyl liian korkeaprofiilinen ja älykäs nainen,
tyydyn siis katsomaan kauempaa ja ihailemaan asiallisesti kommentoiden, joka tietysti on hyvin vaikeaa :arrow_right:

En mä rupee levittelyä vastustamaan sen kummemmin kun mä tiedän et se tuottaa niin monille iloa tässä ikuisen syksyn maassa. Ja jos vielä sattuu olemaan ilman väliä. Jään odottelemaan lehdistön tajunnan reväyttäviä otsikoita kunnianhimoisimman ja julkisuudenkipeimmän naisen rohkeimmasta levityksestä. Onkohan Roosalla mitään varattuna tähän rakoon.

Amazonista suapi hyvvii kirjoi halvalla ja vielä kuunneltava versiokin tulee tekstin oheen. Kuuntelin eilen jännää scifiromaania samalla kun seurasin tekstiä näytöltä. Moisella sessiolla olikin välitön vaikutus viimeyön uniohjelmistoon. Kyllä olikin jännät seikkailut.