Mullon vähän sellanen kutina, että säää oot ehkä tarvittaessa sellanen mutsi, jonka voi laittaa pelotteena matkaan kiusaajille, etenkin jos ei ole omasta takaa raggari-isoveljeä, kuten mulla ei ole ees systeriä mua puolustamassa,
jos sitä suojelua tai turvaa erityisesti tarttisin vaikka yli-innokkaita naisia kohtaan…
Mä olen aivan alamaissa. Kuuntelin aamusella tuon Dmitri Hvorostovskyn esityksiä sekä erehdyin katsomaan esityksen, jossa hän oli jo selvästi vakavasti sairas (syöpä) ja esiintyi viimeisiä kertoja. Sitten katsoin vielä viimeisen esiintymisen arkussa oopperan esiintymislavalla. Kyllä oli niin murheellinen hyvästijättötilaisuus ollut, että poruhan siitä tuli ja nyt sitten itkettää koko ajan. Kesken kaiken noin hieno ihminen kuolee pois.
Tää kuva on just kun mökkitieltä nappastu, tie vain on paremmassa kunnossa. Vielä ainakin 4 kuukautta ennekuin moisia näkymia voi ihastella.
Alakulo vaivaa vielä minua, mutta hirveä manflu raiskaa muita asunnossa olevia. Paskamyrskynpitäjä sairastui jo uutena vuotena ja kuvitteli parantuneensa kun lähti viikonloppuna baanalle. Nyt ollaan todella vakavasti sairaana vuoteenomana ja helvetin vihaisena.
Onnellisesti olen moisen taudin vielä välttänyt toistaiseksi.
“Pojat” piti ehtoolla hirveen metelin mun liikkumattomuudestani kun nautin iltapalaksi nopeasti kyhättyjä laskiaispullia, joissa hillo ja kermavaahto eivät pysyneet sen pirkka valmispaistopullakkeen sisällä vaan tursusi pitkin naamaa ja kämmentä. Toinen tuli keittiöön ja pääsi yllättään mut pahan kerran, huusi toiselle, että tuo nyt äkkiä kamera täällä on uskomaton näky. Syntyi hirveä meteli ja kuulemma tänään paiskaavat mut väkisin ulos lenkille!
Raittiina ny kuiteskin ollaan tänään.
Kannattas kyllä vaipua horrokseen ja herätä vasta keväällä.
Mikäli ei olisi mitään rahallisia rajoitteita olemassa, olisi tässä “taloni” uima-allas. Ja se ei olisi keinotekoinen ympäristö, vaan aivan luonnosta löytyvä, aito. Siis asunto olisi jotenkin osittain kallion sisälle rakennettu. Ai hitsi, olis se upee mesta. Kannattais kyllä muuttaa vaikka Islantiin. Siellä ei näet olis lämmitysongelmia olleskaan ja asutustakin hyvin vähän. Onhan se hiukka arveluttava paikka tuliperäisyytensä ja mannerlaattojensa kanssa, mut nehän on luonnollisia asioita, eikä ihmisen aiheuttamamia.
Elämä näyttää tänään soljuvan tavalliseen tapaan ilman sen kummempia murheita. Oliskin vain tällainen tavallisen tylsä tapahtumaköyhä, harmaa päivä.
Lähdin itseäni viihdyttääkseni musiikkimatkalle netissä. Klikkailtuani aikani päädyin tutustumaan arabikulttuurin mjysiikkiin. Taidehan noissa maissa lienee aika rajoitettua kun on niin kovin paljon kiellettyjä asioita, joista taidetta tehdä. Huomasin suomalaisessa ja arabialaisessa kulttuurissa tiettyä samankaltaisuutta, yhtä jäyhän jäykkältä vaikuttaa. Nämä kepit herroilla ajanee miekanvirkaa, ei nyt sentään paikallisen Mallin hallissa sentäs sapeleitten kanssa heiluta. Ilmeisesti tässä upeassa filminpätkässä esitetään useampi kappale, mutta hyvinkin samankaltaisilta vaikuttavat ainakin minun mielestäni.
Samankaltaisuuksia löytynee myös juhlista. Tässä menossa paikalliset linnanjuhlat. Samanmoista kättelyä näyttää olevan, lieneekö malli kopioitu Suomesta. Pukukoodi hiukan rajatumpi ym.
Joku tuolla jossain ketjussa päivittelee tipattoman tammikuun pituutta ja kun on vielä väärä kuukausi laitettu tipattomaksi. No miksi ihmeessä yrittää mitään tipattomuuksia jos alkuasetukset ovat noin pielessä. Paskaaks siinä edes yrittää alkaa kärvistelemään juotavaa viinaa on kaupat pullollaan, sitä saa joka päivä kaupasta. Jos kesken loppuu niin pääsehän sitä yöaikaan vielä kapakkiinkin ja eiks niitäkin ole peräti neljään asti auki.
Ja kun on vielä vaimo, työ ja asuntokin tallessa, niin ei voi apuakaan hakea. Se on kyl helkutin totta, paskaaks sitä kun voi vielä ryypätä nuo kaikki pois, vielä terveydenkin ja voihan sit hyvässä lykyssä henkikin lähteä, sit ei ainaskaan tarvii kärvistellä tipattomuuksien kanssa, kun pääsee pysyvään tipattomaan olotilaan.
Mun mielestä on tuossa tapauksessa ehdottomasti paras ratkaisu ryypätä nuo kaikki ensin alta pois, niin ei sit tarvii enää pohtia, että voiko sinne AA:han nyt mennä. Ratkee sekin ongelma kerta heitolla. Ei muuta kun äkkiä juomaan, niin ratkee homma nopeemmin.
…susta Heli sais kyllä maaiman parhaan persona trainerin ihan mille elämän osa-alueelle hyvänsä…tai kuspäisten kakaroiden uudelleen kasvattajan…suora puhe kunniaan ja turhat lässytykset hemmettiin!
…näin se homma etenee… sainpahan taas tän päivän ekat naurut ku sun ketjun avasin!
Joo, tulee välillä kimmahdettua, vaik ei kyllä pitäis.
Tänäänhän piti oleman maanantai mun kalenterin mukaan, mut sunnuntaihan toi näyttää olevan. No ei sillä mulle merkitystä juuri ole kumpi päivä sattuu olemaan. Nyt aamukaffille.
Kenelle kellot soivat? - No ei ainaskaan mulle, sillä heräsin vasta äsköttäin. On se kamalaa herätä krapulaan kun herätys huutaa ja töihin pitäis lähtee. Ja vaikka ei olis edes juonut itseään edes krapulaan asti, oli herätys kamala siittä huolimatta. Kyllä sellanen elämä on saakelin kuluttavaa, vie voimat tyystin, ainakin multa.
Kun mä ton sivunrakennuksen parissa olen askarrellut, niin nyt mä olen tutkimassa näitä filminpätkiä ja kuinka niitä muilutetaan mukaan. Voi mahoton mitä kaikkee kivaa taas löytyykään. Kuluukin aika jälleen huomaamatta noissa hommissa ja kaikki muut hommat jää roikkumaan. Raittiina jatketaan tänäänkin.
Mä oon ny sanomattoman ylpee tästä saavutuksesta. Ei menny tääkään päivä hukkaan jee jee jee,
filmeistä ja termistöstä ja muusta en ymmärrä pöykäsen hölähtämää.
“Tolkun ihminen” näyttäis parin minuutin lööppien vilaisulla olevan pinnalla. Alkoholisti ei totta vieköön ole tolkun ihminen alkoholin suhteen vaan ääripään ihminen. Sitä ollaan joko selvin päin tai kunnon humalassa, välimuotoja ei oikein löydy. Mä olen ainakin sellanen alkoholisti. Kyllähän siinnä jonkin aikaa itseään pystyy kusettamaan, mutta aina on palattu lopulta pohjalle ja vielä syvemmälle kuin aikaisemmin on käyty.
Tänään vietän raitista elämää päivä kerrallaan, todellisuudessa tuo päivä kerrallaan ei enää merkitse mitään, vaan paremminkin muistuttaa siitä, ettei tuokaan asia ole itsestään selvyys, sillä elämä voi läjäyttää eteen vaikka mitä kuvioita. Joistain selviää mutta jotkin kuviot tulevat varjostamaan koko loppuelämää, koskaan et pääse niistä eroon lopullisesti.
Tänään yritän syventyä filminkäsittelyn sekalaisiin opetusvideoihin, joita tuubista löytyy.
Keskiviikko näyttäis olevan, lumisadetta sekä pakkasta. Tuskin tulee ulos tänäänkään lähdettyä, miks ihmeessä tuonne työntys kun ei ole pakko. Eilisissä filminkäsittelytreeneissä ei tullut minkäänlaista edistymistä mihinkään suuntaan. Katsoin opasvideon kahteen otteeseen, enkä siitä huolimatta onnistunut edes leikkaamaan filmiä onnistuneesti. Mä en ymmärrä mikä jippo multa jää huomaamatta. No tänään jatketaan harjoitusta. Se ohjelma maksaa 600 euroo ja se on kuukauden ilmaisessa koekäytössä. Näköjään siihenkin tarjotaan netissä ohjeet kuinka sen saa ilmaiseksi käyttöön.
Absolutistin elämää jatketaan tänäänkin eikä tee heikkookaan.
Tuollaisessa talossa asuisin kyllä todella mielelläni.
Pandat tulee tänään! Upeeta, niitä kyllä lähden katsomaan vaikka bensarahaa ylimääräistä ei olisikaan. Onneksi niitä ei tungettu Korkeasaareen.
Filminkäsittelyharjoituksia jatketaan tänäänkin. Eilen meni jälleen kaikki pieleen mut haitanneeko tuo mitään, sillä mullahan ei ole minkäänlaista kiirettä homman suhteen. Taidan ottaa vielä torkut.