Fixattu fajanssi

Lang Lang: Franz Liszt - Love Dream (Liebestraum), S. 541 No. 3

Tällä veikolla näyttäis tuo mindfullnessi olevan kohallaan, aivan ihana esitys.

2CELLOS - Vivaldi Concerto for 2 violins in A minor (1st movement)

HAUSER - Vocalise (Rachmaninov)

Lang Lang, Marquese ‘Nonstop’ Scott - Ocean 12 (from The Chopin Album)

Raittiina tänäänkin nauttien kauniista musiikista.

En ehkä sittenkään sairastu kun olo vaikuttaa selvästi paremmalta kuin eilen. Lähdin syömättä mitään koko päivänä kyydittämään yhtä kaupunkiasioille ja siellä paloi reissussa useampi tunti. Paluumatkalla oksetti jo pahan kerran ja kotiin tultua alkoi palelemaan ja jäseniä särkemään.

Näyttäis tuolla maakunnassa aika kostealta. Keskellä peltoja oli isoja lampia ja kaikki ojat ja pikkujoet tulvii. Onhan se mielekäs näky näin tammikuun lopussa.

Elämä jatkuu myös tänään ilman alkoholin luomaa vankilaa, vapaana kahleista.

Chicken Plays Operatic Aria on Piano Keyboard

Mikäli olisi mahdollista ottaisin muutaman kanan ja kukon. Ne ovat aivan ihastuttavia eläimiä sekä älykkäitä myöskin. Kana oppisi vaikka alkoholistiksi kun palkkiona olisi ruoka.

Jälleen uusi päivä onnelassa nimeltä Suomi.

Joo, mä jatkan elämääni raittiina myös tänään. Onneksi on eläkkeellä, niin saa sen pienen eläkkeensä edes jonkinlaisella varmuudella vielä kerran kuussa. Se on Korkeampi Voima katsonut minua sen verran suopeasti, ettei minun tarvitse asioida kelan tai muiden organisaatioiden kanssa näinä aikoina. Saattaisi hermo mennä sekä nälkä tulla.

Helmikuun ekaa päivää eletään ja on jälleen laskujenmaksupäivä käsillä. Jostain lafkasta oli tullut sähköpostilla ilmoitus, että posti ei pysty toimittamaan paperilaskuja, että maksa samalla viitteellä vaan sama summa.

Päivä kerrallaan raittiina pätee tänäänkin.

Huomenta päivää, tuli jälleen mentyä vasta aamulla nukkumaan! Junior kun käypi yökeikalla töisä, niin on tää rytmi männy vähä sekasi. Vähän on pöljä olo juoda aamukahvit klo 14 päivällä. Mut saahan aamukaffit nautittua vielä päivännäöllä huraaaaaa!

Millähän helkutilla tään rytmin taas vaihtaa kun tää vinksahtaa tähän malliin aivan luonnostaan aina.

Raittiina katsellaan kunnon lumisadetta tänään!

Perjantaiehtoon musiikkia tarjolla

2CELLOS - Cavatina

2CELLOS - The Show Must Go On

^^ Sen helkutin rytmin saat siten taas vanhaan jengaan, kun lopetat ton yökukkumisen ja meet siitä maate, niinku oisit jo !

Eläkä nainen telekkua ja takkua siel netis !

:laughing:

joo

:smiley:

Tässä vielä hyvän yön toivotus kappale heliselle ja vaikka vähän seiskakympällekin…maailman kaunein kappale… etenkin pianolla soitettuna.

youtu.be/Uv0UFTBxXAM

^ Joo, se on kyllä todella hyvä, tarvii sanua.

Pakko laittaa vielä toinen hyvänmielen video.

youtu.be/mLwg4a7YiH8

Kaikki huikeita tyyppejä tällä videolla… mutta n. 10 min kohdalla esiintyvä 9 vuotias pikkutyttö on aivan käsittämätön kyky…ei kukaan vedä tota biisiä noin hyvin ja kirkkaasti!

…ja minä osasin tuon soittaa joskus -80 luvulla pianolla. Ei ollut tarkoitus tulla tänne rehentelemään. Anteeksi.
Siis kaunis kappale minustakin. Samoin kirjat luettuna…

No Wau…upea biisi…mulla myös soittoäänenä toi kun on niin upea kappale!
Mitä mieltä muuten olet loppuluisusta!? (Sori Heli kun lainaan sun ketjua…)

Pelastusarmeijan soittokunta

Huooooooohmenta. Hereillä jo ennen kymmentä. Nukkumaan menin siunattuun aikaan eli klo kahden kieppeillä. Vaikuttais aivan hienolta vuorokausirytmiltä näin äkkiseltään. Mä jatkan nyt kahvittelua sekä mietin päivän askareita krapulatta ja raittiina.

Ei menny putkeen tää päivä. Iltapäivällä “sammuin” ruokailun jälkeen ja heräsin klo 17 jälkeen. Voi paska sentään! Uusi yritys huomenissa ja valvoa koko päivä myöhään yöhön mikäli saapi ensi yönä nukuttua kohtuullisesti.

In animi securitate vitam beatam. (Cicero)
“Onnellinen elämä on mielenrauhaa.”

Eipä vois asiaa paremmin todeta.

Nykyisin koen eläväni tuota onnellista elämää vaikka puitteet ovatkin sangen minimalistiset aikaisempaan elämään verrattuna. Kun tarkastelen elämääni taaksepäin on tuon mielenrauhan elämässäni vienyt alkoholi. On se varsinainen taikajuoma, sillä jo varhaisessa vaiheessa huomasin, että litku ei sovellu minulle laisinkaan, mutta siittä huolimatta tarvitsi piipahdella “raiskaamassa” itseään niin henkisesti kuin ruumiillisestikin humalan luomalla holtittomuudella.

Ja taitaa myös ikääntyminen vaikuttaa tuohon mielenrauhaan aika paljon sanoisin.

Ulkona on reipas pakkanen ja aurinko paistaa. Raittiina tänäänkin.

Pohjaketju oli aivan mielenkiintoinen niin kauan kun mukaan tuli jälleen kolmannen maailman lapset ja joku somalipolitiikko ja paasaus Suomen erinomaisuudesta alkoi.

Minun mielestäni pohjan rakennusaineina tarvitaan myös uskoa, toivoa sekä rakkautta. Viimeksi mainittu rakkaus näistä lienee tärkein rakennuspalikka. Johan tuo rakkaus saa ihmisen tilaan, jota jotkut tutkijat vertaavat mielenhäiriöön. Toisaalta tuo rakkaus antaa ihmiselle paljon voimaa, mutta toisaalta se voi myös syöstä ihmisen tekemään aivan järjettömiäkin tekoja päätyen aina murhiin asti.

Usko ja toivo kulkevat vissiin käsikynkkää. Sanana usko saa joidenkin ihmisten niskakarvat heti pystyyn riippuen siitä mitä se kenellekkin ensimmäisenä tuo mieleen. Jos ei ole uskoa niin ei ole toivoakaan.

Mä meen nyt aamukahville, päätä särkee ja niska on aivan tiltissä.

Mut raittiina kuitenkin tää päivä lähtee liikkeelle ja pelotta siitä että kestääkö pohja, se kyllä kestää, mutta koskaanhan ei tiedä tuotakaan satavarmaksi. Elämällä on taipumusta yllättää ihminen täysin kun sitä vähiten odottaa.

^ Kukaanhan ei varmaan kiistä rakkauden merkitystä. Itse olen puhunut sen tärkeydestä useinkin, ja itse tunnen saaneeni elämässä rakkautta yllin kyllin. Ja rakkaudesta on kehittynyt toivo, ja uskokin moniin asioihin. Jos ei usko johonkin yliluonnolliseen, se ei tarkoita etteikö uskoisi mihinkään.

Rakkautta ei poista kolmannen mailman lasten mainitseminen tai oman maan hyvien asioiden mainitseminen. Päinvastoin, nekin kuuluvat rakkauden piiriin.

“Somalipoliitikko” on oikeastaan suomalaispoliitikko, mutta Somaliasta kotoisin. Hänen tarinansa voisi juurikin ilmentää sitä toivoa, johon jokaisella on mahdollisuus.

Ihminen, joka vietti ensimmäiset päivänsä Suomessa putkassa ala-ikäisenä turvapaikanhakijana, maassa jonka kieltä ei osannut tai kulttuuria ymmärtänyt, ja ensimmäiset vuotensa Suomessa vastaanottokeskuksessta, ponnistaa karummista oloista kuin useimmat meistä.
Jos hän on onnistunut elämässään, huolimatta siitä että törmää rasismiin ja vihapuheeseen joka päivä nykyisinkin, niin se jos mikä on toivon kertomus.

En mä kyllä ihan tätä lausetta ymmärrä, mut onhan niin paljon asioita joita en ymmärrä.

Kyllä mä kokeneena alkoholistina tähän sanoisin, että pieni terve pelko tulee säilyä sen verran, ettei ehdoin tahdoin joudu viinakentille kitumaan.

Mulla ja Metsänreunan miehellä varmastikkin on tuo pohjan kestävyys paremmalla pohjalla johtuen korkeasta iästä, eläkkeelläolosta, vähäisistä käytettävissä olevista varoista sekä elämänkokemuksista. - Ei joudu edes kiusauksiin!

Mutta entäs nuori henkilö, joka on vielä voimainsa tunnossa ja varoja löytyy ja tilanteita, joissa alkoholia käytetään, on paljon. Niin kyllä on syytä pitää se pieni terve pelko mukana ainakin mikäli tietää olevansa alkoholisti.

Joo, kyl tuo raittiina pysyminen on aivan varmasti helpompaa vähävaraisilla, eläkkeelläolevilla ehtoopuolen kojooteilla.

Eli ikä on tavallaan suojakerroin! Vanhetessa riskit minimoituu pultsariksipaluusta. Kannattaa siis ikääntyä vaivoineen kaikkineen päivineen öineen :smiley: