Mä taidan jäädä lomille täältä plinkistä.
Raittiina kuiteskin päivä kerrallaan hommaillaan mitä hommaillaan.
Mä taidan jäädä lomille täältä plinkistä.
Raittiina kuiteskin päivä kerrallaan hommaillaan mitä hommaillaan.
^NOETJÄÄ!
Täydentävänä esitän kysymyksen…mikä pännii isoimmin…? Näsäviisaat kotipoliitikot vai pimeys?
^ Minun tarkoitukseni ei ole olla näsäviisas, vaan kirjoitan mielipiteitäni ja kokemuksiani niin asiallisesti kuin osaan. Saan tehdä sen siinä kuin muutkin.
Politiikkaa se ei ole, eikä politiikkaa tehdä kotona vaan vuorovaikutuksessa muiden ihmisten ja yhteisöjen kanssa.
Plinkki-loma voi olla ihan paikallaan joskus itse kullakin, ja sellaisenhan voi aina pitää jos haluaa.
PS. Ja ihan pokkana kirjoitan myös muiden ketjuihin, kun muutkin on kirjotelleet kaikenlaista mun ketjuihin. Niihh. ![]()
Se on tää vuodenaika aika paha ollut välillä vuosien varrella.
Joo, mulle aivan outo tapaus tää Husu, niinkuin kaikki muutkin poliitikot. Hakkaraisestakaan en tiennyt yhtään mitään ennenkuin vasta täällä Päihdelinkissä luin jonkun Vadelmamunkin vuodatuksen aikanaan. Onhan tää sinänsä hieno palsta, että täältä voi lukea poliittiset juorutkin.
Oon mää vaan sellanen politiikan ystävä.
Olishan sitä voinut vaikka lukea tuon Husun muistelmat, mutta kaippa täs viimesetkin sympatiat häviää, kun tietää tuon yhden nimimerkin asenteen suomalaisia kohtaan.
Jos ei kyse ole pakolaisista tai heidän palveluidensa ja työllisyytensä turvaamisesta, niin kyse on valtaosin alapään asioista ja mitä laittaa lapselle nimeksi, ettei se nyt vain sitten kuvaa liiaksi synnynnäistä sukupuolta, ja minkä värisiä vauvan vaatteita voi käyttää tai jotain muuta yhtä oleellista asiaa. Mitä sanoja saa käyttää, ai vittumaaria, niin se yksikin vihriä siellä Rovaniemellä rotestoi kun Stockka käyttää alemyynnistä nimitystä “Hullut päivät”. Tää olis kuulemma poistettava kun se on niin hulluja loukkaava. Voi kyrpäjooseppi sentäs. Nää vihreet on kyllä surkein puolue mitä on koskaan Suomen maassa ollut.
^ Tuota minäkään en ollut kuullut, että joku vastustaisi Hullujen päivien nimeä, eli kyllähän täällä kaikenlaista oppii itse kukin. ![]()
Sitäkään en ollut kuullut, etteikö lapselle saisi antaa perinteistä sukupuolelleen kuuluvaa nimeä! Jos minulla olisi lapsi, niin kyllä varmasti olisi joko Matti tai Maija. Ja vieläpä niin päin, että poika olisi Matti ja tyttö olisi Maija.
Työllisyytensä eteen jokainen joutuu itse näkemään hieman vaivaa, ja niin se usein on että ahkeruus ja tunnollisuus palkitaan, vaikka olisi sitten pakolaisena tullut maahan.
Minun asenteeni Suomea ja suomalaisia kohtaan ainakin on se, että Suomi on loistava maa jota rakastan sydämeni pohjasta. Täällä asuu paljon fiksua, sivistynyttä, rehellistä ja avarakatseista väkeä, joiden kanssa on helppo tulla toimeen. Kulttuurimme ja historiamme on myös värikäs ja kiehtova, kaikkine kipuineenkin. Olen ehdottomasti sinivalkoinen samalla kuin jonkun muunkin värinen.
Toki Suomessa on myös pieni joukko takapajuisia öyhöttäjiä sekä vihan ja eriarvoisuuden lietsojia, mutta he ovat nähdäkseni pieni, vaikkakin äänekäs, vähemmistö. Se on harhautuneiden porukka, joka ei halua kenellekään hyvää, ei edes Suomelle.
Mutta utelias olen sen suhteen, mikä on helise, mainitsemasi “alapään asia”?
PS. Husun muistelmat voi kyllä lukea vaikka inhoaisi vihreitä. Husu on nähkääs ehta kepulainen. ![]()
Pimeys ja talvi on kyllä henkisesti tosi rankkaa aikaa joillekin… ymmärrän…onneks ihan selkeesti on jo kevättalven merkkejä ilmassa…
Mua ottaa lähinnä päähän sellanen puhe yrittämisestä kuin se olisi jotain tosta vaan aloitettavaa harrastustoimintaa…toki sitä voi toiminimellä kaivaa vaikka muniaan…mutta aika paljon toimeentulovastuita ja niiden menetyksiä tuohon touhuun liittyy…niinku jos meinaa itsensä yrittämällä ruokkia…perheestä puhumattakaan…
Politiikka nyt on niin jonninjoutavaa lannanjauhamista ettei voisi vähempää itseäni kiinnostaa… ihan tarpeeks jauhamista ite tässä elämisessäkin…se on kiinnostavaa tuossa lajissa, että tuota politiikkaa harrastavat ihmiset on aika herkkiä miepiteistään …joskus on tosi hauska katsella eduskunnan kyselytuntiakin ihan vaan sen takia kun porukka tappelee siellä sanallisesti kuin päiväkotilapset!
Mutta koitahan jaksella vielä pari kuukautta… kohta pian on paljon aurinkoa ja kunnon kevät!
Aivan sama mitä puoluetta edustaa, puolue kuin puolue.
No eiks vihreiden puolueessa ole pääasiallinen kysymys ollut männä vuosina just nää naimapuolen assiit ja naimisiin menot ja papilliset vihkimykset ja miksikä nyt sitten enää saa ketäkin kutsua. Homoja ei saa sanoa homoiksi ja lesboja ei saa sano lespoiksi ja tällattii juttui. Miten täs nyt sit enää ketään tosiaan sanoo, 7-kypä tuumi, että ihmisnisäkäs, mutta kun sekin viittaa nisään. Neekereitä ei saa sanoa neekereiksi. - Tais olla sielä hesassa suurin tapahtuma männä kesänä se pridekulkue ja kuuluko siihen se naisten suuri pyllistys siellä eduskuntatalon edessä.
Olikos se nyt sitten Ylen sivuilla tarina kolmen kimppasuhteesta johon kuuluu kaksi miestä ja yksi nainen. Ei hyö vissiin samaan aikaan kaikki sängyssä ole vaan tuolla yhdellä miehellä on suhde sekä tuohon toiseen mieheen että tuohon naiseen. Alunperin oli tuolla yhdellä miehellä ja naisella tuo suhde, mutta Vihreiden nuorten päivillä syttyi suhde noiden kahden miehen välille. Ja siittä tämä ihana uusio suhde kimppakerä sai alkunsa. Jätte kiwa juttu! - No onhan noi aivan raamatulliset kuviot, jossa mies voi pitää niin monta hellua kuin haluaa, ottais vielä vuohen kimppaan mukaan.
Mulle on aivan herttasen yhden tekevää kuka nussii kenenkin kanssa vai nussiiko ollenkaan! Sen mää vaan sanon, että homoja ja lesboja ja sekasukupuolisia tulee aina ja iankaikkisesti olemaan vain hyvin pieni prosenttiosuus väestöstä vaikka minkälaista älämölöä asiasta pidettäisiin.
Minä näkisin niin, että se politiikka on taustalla aika monessa asiassa jota pidämme itsestään selvyytenä. Jo se maantie, jota pitkin mahdollisesti ajelet joka päivä, on poliitikassa siihen päätetty vetää missä se on, samoin kuin kaikki lait joita joudumme noudattamaan tai saamme noudattaa.
Politiikassa on myös säädetty, että meillä on sellaisia asioita kuin työttömyysturva, soiaaliturva, terveydenhoito ja niin edelleen.
Kansainvälisissäkin suhteissa politiikka on neuvottelua ja vuorovaikutusta, ja jos neuvottelu ja vuorovaikutus loppuvat, tartutaan aseisiin tai vähintään eristäydytään Pohjois-Korean tapaan.
Politiikassa juurikaan ei voi olla liian herkkä mielipiteistään, koska ne törmäävät aina hieman erilaisiin mielipiteisiin. Hermojaan ei saa siis menettää tiukassakaan väännössä. Hirmu iso osa politiikasta on kompromissien tekoja, mutta kaikessa kanssakäymisessä ei toki tarvita edes puoluetunnuksia.
Minäkin istuin viime viikolla samassa pöydässä kokoomuslaisen, persun ja rkp:läisen kanssa, eikä puoluekantoja olisi edes huomannut, jos niitä ei olisi ohimennen mainittu.
Yrittäjyyttä en toki minäkään pidä ihan kevyenä puuhana, ja ehdottomasti sympatisoin pienyrittäjiä ja olen pk-yritysten puolella. Juuri niiden, jotka maksavat veronsa Suomeen, eivätkä kierrä veroja veroparatiiseissa.
…meidän seksuaali tasa-arvo perheessä on muuten 50% homoja…, sillä…koira yrittää koko ajan köyriä kissaa, eikä kissa pääsääntöisesti tykkää yhtään pahaa tosta… tai sit se vaan pelkää ja on pakotettu osaansa kun on pienempi ja heikompi… ![]()
Jokatapauksessa olen avarakatseinen poliittisesti liberaali metsuriseksuaali veronmaksaja kansalainen. ![]()
“Naimapuolen assiit”? Jos tarkoitat sukupuolineutraalia avioliittolakia, niin kyllä se oli kysymyksenä ihan koko Eduskunnassa, ja kantaa ottivat kaikki puolueet. Vieläpä onneksi melko myönteisellä tavalla. Kerrankin Vasemmisto, Vihreät ja Kokoomus olivat liikuttavan yksimielisiä. <3
Pridessä oli mukana useita puolueita. Itse näin Pridessä niin Kepun, Vasemmiston, Kokoomuksen, kuin Vihreidenkin kojut. Persut ja Kristilliset kyllä loisti poissaolollaan.
Seksi ja sukupuolisuhteet on minun mielestäni aivan jees niin kauan kuin osapuolet on täysi-ikäisiä, syyntakeisia ja omasta halustaan mukana. Jos juttuun kuitenkin liittyy kumppanin pettämistä, niin se on tietysti ikävää eikä niin jees.
Homoseksuaalit ovat vähemmistö, mutta melko yleinen vähemmistö, niinkuin vaikkapa vasenkätiset. Ja aivan yhtä luonnollinen vähemmistö. Esiintyyhän homoseksuaalisuutta myös eläimillä.
Ja jos joku ei osaa erottaa kahden aikuisen ihmisen suhdetta eläimiin sekaantumisesta, niin ei kannata hankkia vuohta! EIkä koiraa.
Siis onks ne koira ja kissa molemmat uroksia, vai miten ne on homoja? ![]()
Juuri noinhan se on.
Mä olen ajatellut, että mikäli nää mun omat “opiskelut” netissä, siis leikkiminen ohjelmilla, johtaa jonkinlaiseen tulokseen, että vois jonkun markkinaraon keksiä, niin ne hommat mä hoidan aivan pimeenä tai jonkun muilutuksen kautta. - Joo, mä en enää ala mihinkään paperirumbiin ja byrokratiakuvioihin mukaan jos mä eläkkeen lisäks muutaman satasen kuukaudessa kenties saisin lisää. Pimeetä duunia ei ole tullut koskaan tehtyä.
Joo kuule jos maanviljelijä etsii multaporkkanoiden pussittajaa, niin siihenkin hommaan tarvitaan HYGIENIAPASSI. - Joo, jos noita pikkuhommia on siellä täällä tarjolla, niin aina tarvitaan jotain vitun passeja joka hommaan. On tää saatana menny kummaksi. Ja passi kun passi maksaa sen 45 euroa ainakin ja tiä mitä ne kaikki kortit maksaa.
Onks noi idiootit ottaneet huomioon kun tuota yrittäjyyttä kaupataan ratkaisuksi joka välissä, että harvoin sitä pystyy aloittamaan ilman minkäänlaisia investointeja. Mut varmaan sitä mannaa sit sataa ilmatteeks taivaalta, jotta saa puljun pystyyn.
Juu poikia on molemmat ötökät!
Tuolla omassa ketjussa kirjoitinkin tuosta työn vaikeaksi tekemisestä myös… etenkin rakennusalalla… mulla pitää olla ainakin kolme eri korttia ennenkuin työmaalle edes pääsen… isot sakot rapsahtaa jos varusteet on puutteelliset…ja joka ikiseen koloon on keksitty joku muovihärpytin suojaamaan jotain mahdollisen kärpäsen laskeutumisen aiheuttamaa traumaperäistä psykosomaattishäiriötä…
Niin ja tosta rahan vaihdosta… tervettä järkeä tosiaan on sopivaa käyttää… monet firmat käyttää häikäilemättä suomessa hyväkseen käytäntöjä ja porsaanreikiä…myös meidänkin kunnan “työttömien syrjäytymisvaarassa olevien” työharjoittelua käytetään hyväksi… vähintään yhtä kovat työt ja mieluiten vielä ne paskimmat hommat annetaan monessa yrityksessä heille tehtäväksi, mitä itse ei viitsitä tehdä… ja melkein ilmaseks ovat kunnalta “pakkohommissa”… meillä on nyt kolmas tällänen kaveri hommissa kunnan pienvähimmäispalkkarahalla…jokaiselle työntekijälle olen antanut ihan vaan reiluuden nimissä “pimeänä” palkkaa eli ns. Ruokarahaa…kun mun mielestä työstä pitää maksaa.

Onpa upea kuva Kiirunasta. Tarvitsi oikein tarkistaa, että onko se oikea kuva vai tehty, noista kuvistakaan kun ei nykyisin enää tiedä onko ne aitoja vai rakenneltuja. Oikea valokuva se on Telegraph-lehdestä.
Sain spostia Pohjois-Ruotsista eilen ja siellä oli metri lunta ja -30 pakkasta.
Kyllähän tuosta Metsien miehen mainitsemasta nuorten syrjäytymisvaarassa olevien työllistämishommelista ja sen hyväksikäytöstä riittäisi maan laajuisesti varmasti paljon kerrottavaa, mutta kyllä siinä mielenrauha katoais lopullisesti mikäli tätä paskaa alkaisi laajemmin tonkimaan, eikä tää foorumi ole sille oikea paikka.
Älyäis toi yks lopettaa noi saatanan älyvapaat saarnansa kun ei oikein mistään mitään tiedä.
No sai nyt edes vähän kilahdettua eilen, niin kestää jälleen paremmin tuon politiikan ihmelapsen pölinöitä jonkun aikaa.
Ja raittiina tänään jatketaan…
No, just meinasin sanoa, että mitä jos… jatkettaisiin raittihina.
Juu raittiina eteenpäin…
Enkä itsekään asiaa sen enempää jauha…mutta pääpointtini oli alunpitäen sieltä pohja ketjusta, että mielestäni meidän pienten ihmisten on melko hyödytöntä lässyttää ja pelastaa asioita turhalla politisointisoopalla tms… ainoat merkittävät asiat mitkä hyödyttää on konkreettiset teot…puhetta maailmaan ja palstoille kyllä riittää…enemmän konkreettista hyötyä varmasti sai työharjoittelukansalainen kun annoin sille 40e viime ma kun sillä oli rahat finaalissa ja tukiaisiin vielä aikaa… koko viikon on ollut kun Naantalin aurinko ja aina kahvit valmiina kun olen tehtaalle tullu…eli kaikki voitti eikä tarvinnu yhtään jauhaa turhaa P.skaa…
Voisin myös kuvitella, että täällä päihdelinkissäkin moni ottaisi mieluummin vastaan tukea ja neuvoja tuosta raittiuden kanssa etenemisestä yms…
Keskustelu ja viestintähän ovat konkreettista tekemistä. Jos kaikki olisi vain “turhaa lässytystä”, miksi kukaan edes kirjoittaisi tällekään foorumille? Miksi kukaan kirjoittaisi mielipidekirjoituksia, miksi kukaan kirjoittaisi blogia, miksi kukaan vaivautuisi mihinkään?
Mutta: maailma rakentuu sanoilla, keskustelemalla ja neuvottelemalla. Jos ne loppuvat, alkavat heilua nyrkit tai vielä pahemmat aseet. Ihminen joka ei osaa keskustella, turvautuu helposti väkivaltaan. Ja jos asia-argumentit loppuvat, alkavat solvaukset.
Konkreettista on myös lainsäädäntöön ja päätöksiin vaikuttaminen. Ne kun vaikuttavat meidän kaikkien elämään.
Esim. kunnallispolitiikka on nimenomaan pienen ihmisen politiikkaa, matti- ja maija meikäläisen politiikkaa.
Saattaapa olla että tiedän kuin tiedänkin jostain jotain, ja ehkä juuri se sinua riepookin. Olet saanut myös kilahdella minunkin ketjuissani, mm. aloittamassani “Työttömän elämää” ketjussa, enkä ole edes yrittänyt kieltää sitä. Metsien mieskin on saanut kirjoittaa sinne kakka-vessa-juttuja, ja saa kirjoittaa edelleen jos sellaisia haluaa jakaa.
Minulle tulee muuten aina vähän nihkeä olo, kun ikääntynyt ihminen sortuu solvauksiin ja kiroiluun. Siitä tulee aina oudosti jotenkin seniili vaikutelma. Olen kai työskennellyt liikaa muistisairaiden vanhusten parissa. ![]()
En siis tarkoita että joku tällä foorumilla olisi seniili, mutta semmonen mielleyhtymä ikäihmisen kiroilusta ja sadattelusta mulle tulee. Eikä sellainen fiksua viestintää ole nuoremmaltakaan.
PS. Korjaus Husun puoluekantaan. Hän ei ole enää ehta kepulainen, vaan entinen kepulainen. Siirtyi demariksi 2016.
Hän on muuten sitä mieltä, että vanhuksista pitäisi huolehtia paremmin, ja vanhukset voisivat asua elämänsä loppuun omien jälkeläistensä luona. Se on hänen mielestään hyvää siinä kulttuurissa, josta hän on syntyisin: perhe ja suku muodostavat turvaverkon, koska yhteiskunnan rakentamaa turvaverkkoa ei ole niinkuin meillä.
Pyrin jatkossakin välttämään ketjuja joissa kirjoittelet, mutta erehdyin nyt osallistumaan tuohon pohja-aiheiseen ketjuun. Sillee ilman kummempaa kanssakäymistä välillämme mahdumme varmaan kirjoittelemaan tänne palstalle molemmat. Silleen pärjättäis vielä paremmin kun ei luettaisi ollenkaan toistemme aikaansaannoksia, mutta kun välillä uteliaisuus voittaa.
Sä Helise kun puhut naista, niin voitko selittää!
Mun vaimo on naureskellu mulle eilisestä asti kun hyökkäisin eilen keittiöön suihkusta esitteleen helikopteritemppua sille… vieläpä selostin että mulla on vehkeet (mikäli se ei sitä ymmärrä tai näe)…nyt se vaan repeilee mulle koko ajan…ihme tyyppi
…totes vielä, että koittaa löytää mulle sopivan päivähoitopaikan…ja että mulla on jotenkin hidas sytytys kun tuun vielä 15 avioliittovuoden jälkeen ilmoittamaan munasillani sen eteen olevani mies…mun mielestä tossa ei ole mitään kummallista…vai onko?