luulisin, että nyt tulee kuukausi näinä päivinä täyteen. Todella paljon parempi olo nyt kun ei tarvitse miettiä pelejä, ja rahatilannekin on parempi.
15 päivää takana pelaamattomuutta.
- pelaamaton päivä
- pelaamaton päivä ja hyvältä tuntuu
tänään tasan 4kk pelaamattomuutta takana ![]()
eikä tee mieli pelata, ei edes ajattele pelaamista juurikaan.
kyllä se tästä ![]()
4 päivää pelaamatta, joka on saavutus…
Aion lopettaa kokonaan.
Onko täällä jokin tietty paikka, johon on kerrottu oma tarina liittyen peleihin?
Itse olen 21 v. ja olen pelannut 15 vuotta.
Sen voit kertoa missä ketjussa tahansa. Vaikka tässä. Me kuuntelemme.
Kahdeksas päivä menossa. Välillä ajatus nettipokerista houkuttaa, mutta suhteellisen vähin vaurioin on pystynyt välttämään…
Joo anna palaa vaan. Täällä ymmärretään peliongelmatarinoita (GA-ryhmän ohella) paremmin, kuin missään muualla.
Olen 21 -vuotias ex-peluri ja joskus olen ollut kuivilla -viimeksi 10 vuotta sitten- ja joskus en ole halunnutkaan eroon pelaamisesta.
(sanon noin, koska lopetan pelaamisen tähän paikkaan) (5 päivää pelaamatta) (sitä ennen joka päivä pelaamassa n. vuoden ajan) .
![]()
Aloitin pelaamisen jo 6 -vuotiaana, kun eräässä helsingin lähiössä oli kuppila, jossa kukaan ei potkinut pihalle alaikäisiä pelureita. Yletin juuri ja juuri näkemään pokerikoneen kuvaruudun ja oli aina hienoa päästä tuplaamaan ja testaamaan ns. valotaktiikkaa.
Samanikäisenä opin kaikki mahdolliset korttipelit, lautapelit ym.
Lautapeleistä kiinnostavin oli shakki ja korttipeleistä kiinnostavimmat olivat tikki ja tietysti pokeri. Ensimmäisen kerran pelasin livenä RAHASTA isoisääni vastaan 7 -vuotiaana ja pelimme oli tikki. Hävisin vanhalle konkarille tietenkin viikkorahani, mutta kun aamulla heräsin, niin yöpöydälle oli ilmestynyt hävityt rahat takaisin. Pari kertaa sama toistui eli hävisin rahani ja isoisä palautti ne, mutta lopulta emme enää pelanneet, koska mielekkyys häipyi. Kun vain pokeriyhtiötkin olisivat yhtä kilttejä kuin isoisävainaani…
Ikävuodet 7-10 pelasin 99 % kaikista ansaitsemistani rahoista pitkävetoon, peliautomaatteihin ja muihin RAY:n ja veikkauksen peleihin. Jossain vaiheessa 10 -vuotiaana mulla oli muutaman kuukauden tauko pelaamisesta ja sen jälkeen kun aloin taas pelaamaan, yritin pelata vähemmän kuin aikaisemmin siinä onnistumatta.
Yhteensä siis olen pelannut elämästäni viimeiset 15 vuotta, mutta;
Olen 2 vuotta ollut (nettipokeriin tutustumisen myötä) täysin kiinni peleissä. Olen yrittänyt keksiä keinoja, joilla pääsisin hetkeksi irti pelaamisesta, jotta mielekkyys siinä hommassa säilyisi ja en ns. pakkopelaisi. Väkisin ei ainakaan voita.
Koskaan en ole porannut hävittyäni, lukuunottamatta kahta poikkeusta:
-10 vuotta sitten, kun hävisin työstä ansaitsemani rahat eli tarkka summa 64 mk ja olin tuolloin 11 v. ja summa oli niiiiiin iso hävittäväksi.
-Viikko sitten laivalla ollessani–> ryyppäsin suruuni ja yritin keksiä keinoja, joilla pääsen peliveloistani eroon (nelinumeroinen luku pikavippejä kaikista paikoista, jotka vaan keksitte). Olen keksinyt jonkinlaisen keinon ja katsotaan nyt miten homma etenee.
Katkerat kyyneleet näinä kertoina ovat olleet merkki siitä, että haluan tosissani eroon ja pystyn siihen prkl.
Tuon 10 vuotta sitten tapahtuneen asian jälkeen olin pelaamatta yli vuoden, mutta sen jälkeen yksi kokeilukerta taas ajoi minut pelurin tielle.
Minulle ainoa keino olla pelaamatta on se, että pelaa latiakaan. Tuskin kenenkään tarvitsee piilotella pitkävetolappujaan tai olla puhumatta peleistä ym., sillä se ei aiheuta mulle halua pelata.
Nämä seikat persoonallisuudessani enemmän tai vähemmän ovat aiheuttaneet sen, että olen näin paskassa jamassa kuin nyt olen:
-Voiton hetkellä en ole tyytynyt pieneen tai pienempään voittoon, vaan umpiväsyneenä on täytynyt yrittää väkisin saada isompi aikaiseksi ja monesti päivän voitot ja kova työ meni hukkaan
-Olen suhtautunut ehkä pikkuisen ylimielisesti isäni -jolla on 40 vuoden kokemus peleistä ja kaikkeen pelurin elämään liittyvistä asioista- neuvoihin
-Olen pelannut rahaa, jota ei kertakaikkiaan saa pelata eikä varsinkaan hävitä
-Olen lainannut pelaamiseen rahaa
-Olen laiminlyönyt terveempiä harrastuksia ja syömistä sekä nukkumista pelaamisen takia
-Olen joskus ollut välinpitämätön ihmissuhteissani pelaamisen takia
-Olen joskus ollut poissa jopa ansiotyöstäni pelaamisen takia
-Olen pelannut vaikka ei ole ollut sellainen fiilis edes (tämä ei tarkoita sitä, että on ollu aivan pakko pelata, vaan sitä että joku kaveri esim. kysyy että tuunko rinkiin ja sitten oon menny vaikka olisi pitänyt mennä nukkumaan.)
-Olen hävinnyt kaikki tärkeät paikat eli jos oli mahdollisuus voittaa 150 000 e, niin en ikinä voittanut
Pokeri, taito, tuuri ym.:
Taitolaji ja taitolaji. Jokainen oppii säännöt ja moni taitaa jo tavallisesta 5 kortin pokerista pelin kulun ja periaatteen ym.
Moni, joka täällä markkinoi itseään voittavaksi pelaajaksi, ei tajua eikä halua myöntää sitä tosiasiaa, että pokeri on myös tuuripeli eikä myönnä sitä, että hänkin on saattanut juuri isoimmat voittonsa saada TÄYSIN TUURILLA.
Todella lapsellista on väittää, että peli on täysin taidosta kiinni.
Moni ex-peluri täällä varmasti on taidoiltaan parempi kuin ne, jotka ovat voittaneet tai väittävät voittaneensa pokerissa. Ja yleensä ne, jotka eniten kehuvat voittojaan, ovat matkalla perseaukiseksi (vaikka siinä menisikin kauan) tai sitten ovat jo perseauki ja lukevat pyysingin kirjasta ne sivut, jotka viimeksi jäi lukematta ja yrittävät uutta ‘‘nousua’’. Ojankaivuulla saa helpommin rahaa kuin pokerissa.
RIGGED??:
Kaikista eniten mua vituttaa, kun joku puhuu pitkästä juoksusta. Mitä vittua se tarkoittaa (älkää hyvät ihmiset ruvetko selittämään mitä se tarkoittaa, tiedän kyllä.)? Omalla kohdallani tämä termi ‘‘pitkä juoksu’’ tarkoittaa -ainakin paffilla- sitä, että pelaat kuinka hyvillä korteilla vaan, kuinka hyvässä fyysisessä ja henkisessä kunnossa vaan, kuinka hyvin valmistautuneena vaan, kuinka hyvin pelin sisällä vaan ja kuinka konservatiivisesti vaan, niin aina menee rahat. Eli koskaan en ole päässyt voittoputkeen, vaikka olen ollut joka kerta paremmilla korteilla liikkeellä kuin vastustaja (ja 9 kertaa 10:stä 80% suosikki). <—KÄRJISTETTY ESIMERKKI… Eli uskon, että ainakin jotkut pokerisaitit ovat rigged, ainakin vähän. Uskon siis, että sivulta ei voi voittaa sijoittamallaan 10 eurolla esim. 1 000 euroa, koska nettipokerisaitti haluaa jossain vaiheessa minunkaltaisen äijän katki, vaikka sitten siten, että pistävät linjat poikki juuri kun iso potti on tulollaan.
Lisään vielä, että jos jokin päivä olen ollut huonon tuurin takia esim aina huonommilla liikkeellä kuin toinen (esim. pelaan 5 sit&go -turnausta ja joka kerta -yhteensä 5 kertaa-, kun kyse on rahasijalle pääsystä menen all-in ja jompikumpi putoaa eikä saa rahaa ja minulla on KK ja toisella AA), niin hyvin harvoin olen saanut itselleni ohivedon toisesta. Todella harvoin!
Ja vastaavasti ihmettelen sitä, että miksi kolikolla ei koskaan nettipokerissa ole kääntöpuolta eli jos menen 5 kertaa 80% johdossa all-in, niin on ERITTÄIN HARVINAISTA 1/100, että kaikki kerrat voittaisin. Vastaavasti 5 kertaa päinvastaisessa tilanteessa häviän aina varmasti. Tätä on ainakin paf.
Nämä ovat KAIKKI MINUN KOKEMUKSIANI JA KÄYTÄNNÖSSÄ NÄHTYÄ ja saattaa kuulostaa uskomattomalta nuo asiat, mutta se vain menee niin, että toiset voittaa aina ja toiset häviävät aina. Ne ovat henkimaailman asioita myös osittain ja se kuuluu peliin.
Tottakai olen myös tiltannut ja pahasti jotkut kerrat ja silloin kussut koko pelikassan. Ja se on ollut seuraamusta edellämainituista ja siitä, että itsekuri ei riitä pitämään päätä kylmänä aina.
Kuulostaa ehkä turhan tökeröltä tekosyyltä, mutta olen ollut monesti niin vitun huono-onninenkin ja jos siinä ois joku pyysinki tai muu ns. pokeriammattilainen taputellu niskaan, että pitkässä juoksussa voitat kun pelaat samalla lailla, niin turpaan oisin lyöny samantien vittu. Ei pidä paikkaansa. Tuuri on pokerissa sellainen tekijä, että siitä ei saa olla ennakkoluuloja suuntaan tai toiseen.
Uskon, että moni tällä hetkellä menestyvä ‘‘pokeriammattilainen’’ on ollut samassa jamassa silloin tällöin kuin me kaikki täällä. Mutta he ovat saaneet joskus, kun ovat sitä eniten tarvinneet, niin hyvän sauman päästä isoihin rahoihin ja onnistuneet siinä ja nyt heillä on niin paljon rahaa, että sieltä tippuminen tänne on vaikeaa.
Itsellänikin oli se paffilla marraskuun lopussa (grand tournament ja selvisin toiselle pelipäivällä sijoitus 110 nurkilla, 70 parasta rahoille, voittajalle 170 000 dollaria), mutta tipuin ennen rahasijoja.
En tiedä, puhuinko itseni kanssa ristiin, mutta karu totuus;
Tämä on 3. kerta, kun olen pääsemässä siihen pisteeseen, että ei ole kuin yksi velka, jota tarvitsee lyhentää. Perseauki, pelivelkaa n. 15 000, vitutus laantunut jo hiukan kun itku ei paljon auta ja häviäjät monesti unohdetaan vähin äänin. Olen kuitenkin ottanut tappiot kuin mies ja aion hammasta purren maksaa velkani valtiolle ja rahoituslaitoksille. Tekis mieli laulaa se biisi: ‘‘tili tuli → tili meni, kuka perkele…’’
Nyt lopetan pelaamisen. ![]()
kokemusta pelaamisesta on niin paljon, että voisin kirjoittaa siitä kirjan nimeltä häviäjän päiväkirja. Suostuisko joku kustantamaan sen?
Saatais nähdä, että kumpi myy enemmän: se mun kirja vai herra pyysingin.
Näinhän se on, nettipokeri on rigged. Ilmeisesti PAF on ollut huolissaan noin perkeleen kovasta pelimiehestä ja päättänyt katkaista sut.
Täysin aiheeton ja epäkohtelias kommentti.
Saat kommentoida mielipiteitäni, mutta muuten voit pitää turpasi kiinni.
Olet syvällä, mutta et niin syvällä, etteikö paljon syvemmällekin pääsisi.
Tuo tunne siitä, että juuri minua on kaiken muun lisäksi vaivannut vielä älytön epäonnikin, on varmasti tuttu jokaiselle pitkän linjan pelurille. Ja kuitenkin siinä on vain kyse siitä, että todennäköisyydet toteuttavat itseään - eivät tasaisesti, vaan ryöppyinä.
Itse näen meille pelinarkomaaneille (joihin sinäkin selvästi lukeudut) käytännössä ainoaksi keinoksi päästä kiinni normaaliin - ja jo pelkästään senkin takia onnelliseen - elämään eräänlaisen uskoontulon. Siis sellaisen olotilan, jossa pitkäaikaisen riippuvuuden kaikkine siihen kuuluvine lieveilmiöineen mukaan tuoma häpeä tuntuu mitättömältä verrattuna siihen onneen, kun tajuaa, että voi avoimesti kertoa läheisilleen ja myös kohtalotovereilleen koko jutun. Ja voi siis sitä kautta myöntää heikkoutensa ja samalla julistaa uuden elämän alkaneeksi. Se on kokemisen ja kokeilemisen arvoinen asia.
Ei auta kuin toivoa että tämä piina loppuu ja saadaan se uusi laki aikaiseksi! Toivon niin paljon että tämä taistelu loppuu ja tajutaan kuinka suuri ongelma nettipokeri on. Itse “retkahdin” toistamiseen nyt, en käsitä miksi menin taas tekemään sen vaikka järki sanoo täysin muuta. En tosin tallettanut yhtään rahaa vaan sain 10€ nodeposit bonuksen, mutta kuitekin. No nyt koitetaan jatkaa ilman pelejä, hyvin toistaiseksi muuten mennyt.
Se on sun oma ongelma jos pelaat, etkä hallitse pelaamistasi. EI yhteiskunnan, saitin tai muiden pelaajien vika.
Mä tykkään pelata. Seuraan pokeria tv:stä, livenä netissä ja lataan ja katson videoita. Tykkään pelata livenä sekä varsinkin netissä. Sä haluat kieltää multa harrastuksen - “pokeri ei oo mun juttu, sitä ei saa pelata muutkaan”. Mä opiskelen, mä käyn töissä, harrastan liikuntaa ja pelaan nettipokeria.
Jos osa nettipokerissa ulkomaille valuvista rahoista halutaan pitää Suomessa, voisi RAY tai Veikkaus sitten perustaa oman nettipokerisaitin. Itse pelaisin varmasti siellä, jos pelaamisen ehdot olisi paremmat kuin ulkomailla. Peliongelmaiset kyllä löytävät pelinsä nettipokerikiellosta huolimatta.
Mitä sä tollasta pelimaailman puolustuspaskaa tuut tänne peliongelmaisille selittämään?
Et selvästikään ymmärrä ongelmasta mitään, joten pidä typerät mölysi kurissa.
Sitä, että sä ajattelet vaan itseäs.
Mä olen sitä mieltä, että homma on kyllä 100%:sti toisinpäin tässä asiassa.
Onko täällä moderaattoreita ollenkaan? Alkaa tämä väittely menemään aivan lapselliseksi ja täysin pois koko forumin tarkoitusperästä.