Kun nyt sain mukavasti paskaa niskaani tuolla AA-laisten oikein järjestön nimellä varustetussa ketjussa niin lienee sitten parempi pysyä sieltä poissa. Tämän ketjun otsikko tuntuukin minulle sopivammalta, jatkan siis kai enemmän täällä.
Miksikö? Pitääpä kopioida mitä sinne viimeksi kirjoitin.
"Musiikit ja muut, minusta nekin voivat hyvin tänne kuulua. Olen niin ymmärtänyt, että tämä on tarkoitettu myös päihdeongelmista eroon päässeille, niille joiden alkoholismi on jo taaksejäänyttä elämää.
Aika luonnollista kai on, että he käsittelevät elämäänsä liittyviä asioita muista kuin päihdenäkökulmista?
Kun alkoholistisesti elämäänsä elävä ihminen katselee erilaisia tulevaisuudenmahdollisuuksia, voi päihdeongelmista vapaa elämäntapa olla hänelle kovin vieras. Saattaa hyvinkin olla vaikeuksia hahmottaa millaista elämä on entisenä alkoholistina.
Mitä se sisältää?
Onko se tylsää?
Onko se ikuista pelkoa alkoholismin uudelleen alkamisesta?
Onko se riippumista entisen ongelman seurauksissa vielä vuosien päästä?
Onko se elämää jonkun hengellisen opin tai ohjelman mukaan?
Onko entinen alkoholisti yksinäinen, ulos- vai sisäänsuuntautunut, seurusteleeko hän normaalien ihmisten kanssa vai valikoiko hän seuransa ongelmakeskeisesti?
Ehkä elämäntapamuutosta pohtivalle on hyväksi nähdä erilaisia vaihtoehtoja entisten alkoholistien elämäntavoista. Ainakaan en usko siitä mitään vahinkoa olevan."
Yhdenlainen entinen alkoholisti olen, mutta ei tosiaan, ei minun elämäntyylini taida edes yleisimmästä päästä olla. Vaihtoehtoja riittää, ja jos jollekin on edes vähän hyötyä muiden elämäntaparemonttien tulosten näkemisestä niin se on vallan hyväjuttu.
Siksipä yllytän muitakin kertomaan mitä elämään kuuluu kun siihen ei enää alkoholismi kuulu. Onko menetetty jotain arvokasta vai joutiko jo mennäkin.