Päivän ajatelma

Hyvää matkaa, Myrskylyhty!

Miksi pahana asiana pidetään kun tietämättömyyttään jotain kyselee, ja tietä etsiskelee.

Hyvää ja antoisaa matkaa Myrskylyhty. Odottelen kuulumisia.

Kesäkukka: onko kysymyksiäsi väheksytty? Ei yleensä kuulu tämän foorumin tapoihin. (Ongelmatauksia on ilmennyt foorumilaisissakin, kysy uudestaan jos et saanut asiallista vastausta.)

Ei tässä tuvassa, mutta naapuri torpassa tulee selkeätä piilovittuilua joiltakin. En vaan jaksa olla innoissani toisten vetämisestä puusta alas, mielestäni toisia pitää tsempata. Ehkä tosiaan olen liian outolintu tänne :cry:

Jokainen kokee viinasta irrottautumisen omalla laillaan ja ongelmat ja vieroitusoireet ovat yksilöllisiä. Naapurissa (vähentäjissä) ei yritetä edes lopetaa vaan vähentää. Mielestäni vähentäminen on huomatavasti vaikeampaa kuin lopettaminen.
Joillakin menee tilanne niin kireäksi että pyrkii kaikin tavoin sabotoimaan omaa ja toisten raitistumista. Yrittää selittää itselleen ettei ongelmaa ole, petata syytä juomisen jatkamiseen. Näille ei oikein voi muuta kuin siirtyä toiseen tupaan. Asiallisiakin kirjoittajia on.
Jos tarkoitit naapurituvalla tämän osion eri ketjuja, neuvo on sama.
Pärjäillään. :smiley:

Juu, naapuritorppa on eri rakennus :laughing: ja onneksi suurin osa on jees. Ongelma kai on se, että mun ongelma ei ole kaikille riittävän suuri tai jotain. KTS tuesta :slight_smile:

Ei ole tyhmiä kysymyksiä jos oikeasti tarpeeseen kysyy, eikä soisi olevan tyhmiä vastauksiakaan, mutta kai niitäkin joskus lipsahtelee. Ihmisiä kun olemme kaikki. :slight_smile:

Toisen ihmisen ongelman kokoakaan ei voine internetin välityksellä määritellä, vaan kyllä jokaiseen pitäisi lähtökohtaisesti suhtautua vakavasti ja asiallisesti.

Mutta väärinkäsityksiähän sattuu, etenkin internetissä. Tahattomiakin väärinkäsityksiä.

Ei olekaan vammaisuus tarttuvaa. Ja olen usein ihan huoleti sellastenkin ihmisten lähellä joilla jotain tarttuvaa on, esim. HIV tai hepatiitti.

Mutta kuka siis on vammainen ja millä tavalla? Ei ole tietenkään pakko kertoa asioistaan tai itsestään jos ei halua, mutta uskoakseni täällä voi kertoa monenlaisista kipeistä asioista ja saada niihinkin tukea.

Myrskylyhty: nappaa mut maukkalaukkuun mukaan loma olis tarpeen :mrgreen:

^ Minulla voisi olla ihan sama pyyntö kuin Pikisellä samasta syystä. huokaus :frowning:

Vaikka just olin lomalla ja kaukanapoissa. Tai ehkä just siks.

Oon lentänyt vähän alamaissa Suomeen palattuani. Vähän tylsältä tuntunu kaikki, paitsi onneksi ollut muutamia keikkoja bändin kanssa. Ainoot valopilkut, vaikka olisi elämässä muitakin hyviä asioita vaikka miten paljon.

Ootan vaan että kevät etenis sen verran pitkälle että saisi siitä iloa revittyä ihan enemmälti.

*Kiinnostaisi kyllä pikkuisen tietää, mikähän tuo Keton bändi mahtaa olla, kun on puhellut siitä niin usein täällä lämpimään sävyyn… Eli kenenkähän muussikon kanssa tässä loppujen lopuksi poriseekaan? :wink: Harmi, ettet näitä taida haluta paljastaa, minkä ymmärrän kyllä. Enhän minäkään rupea tarkemmin erittelemään täällä kalastusharrastustani, kun se on ollut tavallaan sivulauseen väärti maininta siitä, että minulla on harrastuksena kalastus… josta sitten jauhan sen alan keskustelupalstoilla joskus innokkaastikin :slight_smile:.

–kh

No en mää paljasta, koska siinä on kuitenkin pelissä mukana niin paljon muitakin ihmisiä itseni lisäksi, jotka eivät millään tavalla tälle foorumille tai foorumin aihepiiriinkään kuulu.
Sivullisten suojelemisexi siis, hehhee. :smiley:

Kyllähän mä siitä kirjotan täällä, viime aikoina ihan tahallanikin, kun kypsyin vähän niihin AA ja Jumala-aiheisiin. Ja joskus jotkut kuittailee että pitää kirjottaa vaan omista asioista mistä “tietää jotain”. Ja niinku Metsänreunan mies aina tähdentää, voi siihen raittiuteen kuulua monenlaisiakin asioita elämässä ja niistä voi kirjoittaa. No mä sitten kans kirjotan monenlaisista asioista elämässä. :smiley:

Ja enhän mää sillä tavalla mikään oikee tähti ole, kun joudun käymään ns. tavallisessa työssäkin elantoni eteen, että turhan utelias ei kannata suotta ollakaan.

Öh, joskus joku on täällä arvaillut myös työnantajaani ja joku tainnut arvata sen oikeinkin joskus, mutta ei siitäkään sen enempää. Sehän voi olla vaikka joku… Alepa. Heh, no ei se oo, mutta vois olla.

I’ll get my coat ja taidampa lähtee salille. Sen voin kertoo; se on Sats! (ja anteeksi anteeksi ylläpito jos tuo oli kaupallinen mainos ! : )

Raitista ja aurinkoista kevättalvipäivää teille kaikille! o/

Minulla tulee Keto mieleen aina kun kuulen radiosta Haloo Helsinkiä :smiley:

Minä olen myös ollut vähän alamaissa ja olen kovasti koittanut keksiä jotain uutta kivaa elämääni, jotain mikä ei olisi kallista ja voisin harrastaa kipeilläkin jäsenillä. Päädyin sitten opettelemaan uutta kieltä, sellaista mihin pitää opetella aakkosetkin. Josko nyt sitten nuo tylsistyneet aivoni saisivat vähän virikkeitä kun työnikin on sellaista ettei siinä aivoja tarvita?

Ihanaa että päivät jo pitenee huimaa vauhtia, sitten näkee että pitäisikö niitä mielialalääkkeitä sittenkin harkita jos ei aurinkokaan auta piristymään. Lopettamisesta on nyt hieman yli 8 kk.

Hyvä Pipari! Valoa kohti, itse kukin.

Blondi ja basisti sopis kyllä hyvin kuvaan… :laughing: :smiley: Ja Helsinkikin.

Mutta nyt hei hyvät siskot (ja miksei veljetkin)…

[size=150]Hyvää ja raitista Naistenpäivää kaikille! [/size] :smiley:

Juomisen lopettamiseen ei tarvita AA:ta eikä mitään muitakaan tukitoimia. Oma päätös ja tahdonvoima riittävät hyvin, tai jos ei niin katkaisuhoito.
Raittiina pysyminen onkin sitten jo eri juttu
. :bulb: :slight_smile:

• Ketostix 20.03.2012 klo 08.15. Kehä 3:n paremmalla puolella.

[size=85]Saa lainata vapaasti. : ) [/size]

.

No mutta Hanski, kyllä sä tietät että raittiina pysymiseen minä tarvitsen tietenkin teidän, vanhojen valtiomiesten, viisaita neuvoja ja ohjausta ja tukea. :smiley:

Ai onko Dipolissa kekkerit taas? Jumakekka, sinnehän pitää sitten mennä. Mutta tokko uskaltaa edes harkita saapumista herra Foo, vaikka sellaista sanoo. :laughing:

.

Jestas, tosiaan; kevätpäivät Dipolissa 14.-15.4. ! :open_mouth: :slight_smile: Aivan kuin 5 vuotta sitten!
Aah, memoriiiiis!

Eiköhän sieltä sitä joikhu-seuraa löydy ihan riittämiin. Voin tarjota bullakahvin jos tuut. Mutta sitten sun on luvattava olla irvailematta ja tiuskimatta mulle, niinku täällä inter netissä. :slight_smile:

Vai itseäsi parempaan? :laughing: Ettekös te miehet oo kuitenkin luonnostaan jo luomakunnan kruunuja naisiin verrattuna. Teillä kun on munatkin ja meillä ei.