Päivän ajatelma

.

Samwais, härregyyden, sinullahan on kuninkaalliset munat, mutta onko ne omat vai varastetut, kas siinäpä pulma. Naapurin kanalastako vai munalasta tai sittenkin Kaarle Kustaalta… :open_mouth:

Hei kettu, kanala on piiritetty, tule ulos tai käytän kyynelkaasua…Jee, jee Jerry Cotton…muistatkos tuon?
Ruattinmaan sankarhahmo Munixmän ei mitenkään pärjää savonmuan sankarille Vituixmänille, se on kuitenkin kaiken lähtökohta. :stuck_out_tongue:

Pitäisikö muuten laittaa tuonne jumalaketjuun linkki tänne, että täältä löytyy tälläistä käytännön läheistä hengellisyyttä… :smiley:

Oikeasti olet sammy pelastanut minun päiväni niin monet kerrat, että kyllä se on ihan oikeaa hengellisyyttä. Näin vakavasti puhuen. Ilon ja valon tuominen synkkään hetkeen on ihan parasta hengellisyyttä.

joo, minä menen kanssa. Pitää juosta sata asiaa ja pakata. Kiitos. :smiley:

Olen kyllä aika nirso ja valikoiva, vaikka karppaajat yleensä ovatkin persoja munalle. Tai sitten olen vain kyllästynyt väliaikaisesti.
Kännissähän sitä kelpasi joskus vaikka minkälainen omeletti.

Mutte ei, ei valitettavastii tule mieleen halpaa majoitusta Dipolin seudulta eikä oikeestaan koko Espoosta. Internet ja ehkä jopa AA tietävät enemmän. Ei mulle tule mieleen kuin se hotelli mikäsenniminyton ihan siinä Dipolin vieressä, mutta se tuskin on huokea.

Minä en voi valitettavasti majottaa ketään koska en mene itsekään kotiini yöksi. : )

.

Mullekin kevätpäivät 2007 juuri mainitussa Dipolissa oli ikimuistoinen kokemus, vaikka sen aikainen raittius pätkähtikin poikki sitten jo kesän alussa.

Päivämääräkin oli sillon sama. Saa nähdä miten paljon samoja ihmisiä paikalla.

Voi olla tosiaan, että AA on järjestänyt jotain halpaa ryhmäyöpymistä jonnekin. Yleensä kai on tapanakin järjestää.

Kotona ollaan.

Risteily oli kerrassaan hieno kokemus.Karibian saaret on uskomattomia,Atlannin ylitys on huikea kokemus.350 matkalaista ikähaarukassa 3-92v joten ihmisiä oli melkoinen kirjo.Raittiina olemisessa ei ollut mitään ongelmaa;muutamat joi vähän enemmän,suurin osa kait normaalisti ja monet ei ollenkaan.Rommitiloilla ja -tehtaissa,retkillä oli aina myös alkoholiton vaihtoehto ja niillä tarjottimilla ei ollut vain yksi tai kaksi lasia vaan täydet tarjottimet erilaisia Karibian hedelmämehuja.

Monet oli reissussa yksin ja jokainen alkujaan kuvitteli,että joutuu yksin hytissään nyhjäämään tai kannella jossain nurkassa kirjan kanssa,mutta ei pitänyt paikkaansa.Seuraa oli kullekin just sen verran mitä kaipasi.

Yhden ainoan kerran joku mies kysyi,että ei taida tuossa sun lasissa drinkkiä olla? No ei ole ei,kerroin,että lopetin drinksujen ottamisen,kun se vei niin paljon aikaa vuorokaudesta.Onneksi se pilke sammui miehen silmissä justiinsa,kun otin tupakat esille.

Lähden Karibialle ensi vuonna uudestaan;eri saarille Länsi-Karibialle.

Kissat ei nyt jätä rauhaan.Kaikki 3 haluaa olla läsnä tässä läppäriiilä ja seuraavat mua kuin hai laivaa.

On niin mukava olla kotona.

Kiva kuulla Myrskis reissustasi ja siitä, että mukavaa oli. Tervetuloa takaisin keväthangille, putkahdan itsekin sinne ihan justiinsa. Palstalla on myöskin hyvin kodikasta ja turvallista; mikään ei ole poissa ollessasi suuremmin muuttunut. :smiley:

Hei Basi ja samwais, kiitos hyvistä jutuistanne tässä myrskyisässä plinkki-entreessäni. Olette välillä suorastaan valo pimeydessä. Minä vasta treenailen ja ihmettelen näitä meininkejä täällä.

Kun ajatelmista pitäisi olla kysymys niin mäjäytän runolla, tai pikemminkin sen viimeisellä säkeistöllä. Kirjoittaja oli, kas kummaa, maanisdepressiivinen alkoholisti. Jossain vaiheessa ajattelin tatskauttaa tämän nahkaani mutta äh, oishan se vähän kornia ja toisaalta se kulkee mukana jossakin nahan alla.

Sun edessäs tahdon ma polvistua,
    mut silmihin katsoa tahdon ma sua
    ja sanoa: Henkeni annan!
    mut mieltäni nuorta en milloinkaan.
    Se tuskassa tulta iskevi vaan,
    sen kanssani hautahan kannan.

Ja Eikka Leikkaahan tuo tietty on.

R-R

Kiitos Basilica,

Täytyy myöntää,että ajattelin kyllä teitä,kun hytissäni menin levolle joka ilta about 22.00 ja aamulla klo 06.00 ylös.Mun ei tarvinnut notkua tanssiravintolassa ja täydet yöunet takasi,ettei väsyttänyt päivällä.Minusta tulee tällä menolla ihan viisas.

Palstaa oon vähän ehtinyt silmäillä.Uusille juomisen lopettajille tervetuloa minultakin ja tsemppiä.Ryyppääminen loppuu,kun lopettaa vaikeroinnin ja tekee asialle tosissaan jotain.Apuja on tarjolla.

Ettei vaan olisi päässyt noin jo käymään :slight_smile:?
Matkasi kuulosti hurmaavalta. Karibia… drool :slight_smile:

Minusta myös sinä Myrskis olet tolkun nainen, niin kuin jossain päin Suomea on tapana sanoa, ja taidat vaan tolkummaksi tulla. :smiley:
Se on mukava Rytmis, jos ilahduttaa. Me kyllä tuon Sammyn kanssa osaamme välillä myös vähemmän ilahduttaa. Sam pyyhegummaa edellä ja minä perässä, ja sitten vähän mökötetään jne.
Alkoholisti tykkää toistosta, miettikääpä kuinka monta kertaa käsi nousi, tarttui ripaan, soitti taksin, sihautti tölkin… Minusta tuntuu välillä, että me raitistuvat olemme vielä aika kiinni noissa toistoissa. Vähän niin kuin Teletabit: uudestaan, uudestaan…keskusteltaisiinko vaikka hengellisyydestä…ööhh… :laughing:

Itse joudun välillä ihan tosissani tekemään töitä etten paina " lähetä viesti "-nappia, jotenkin näinä aikoina haluaa jotakin rotia nettikäyttäytymiseen, eikä tee mieli provota mitään paskamyrskyä. Hienoa kuitenkin että täällä saa myös mököttää ja suuttua, meininki tuntuisi olevan kohtuu armollista.

.

Ihan kauhea kaukokaipuu iskee aina vaan, ja vielä viime kuussa kun oli talvi, se äityi ajottain ihan oikeaksi masennukseksi. :open_mouth: En ole tohtinut kertoa täällä asiaa, mutta olin sen takia hetken oikealla sairaslomallakin. Diagnoosina stressin ja talven aiheuttama ohimenevä depressio… heh. Tai jotain sinne päin.
Tohtorisetä määräsi mirtazapiinia ja “olemaan niinku parhaalta tuntuu.”

Onneksi nyt jo täällä Suomessakin on kevät. Menee kevät ja kesä ja syksy tavallisissa kuvioissa, sitten päässee taas “maailman toiselle puolen”. :smiley:

Mä oon kulkenut kujia perässä lapsiparvet,
niiden silmissä ilo ja kovan elämän arvet…

Isä olen täällä maailman toisella puolen,
Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestä huolen…

youtube.com/watch?v=sS6Ta6SrTHs&ob=av3e

Tuli mieleen kun (vanhana uskoon kääntynyt) mutsi aina joskus huolissaan kun meikä ramppaa maailmalla, että josko vieraista kulttuureista tulee huonoja vaikutteita. Facebookin kautta viimeksi kerroin, että Goa on ainakin katolinen osavaltio. En tiedä rauhottiko tai tiesikö sen ennestään että ainakin jotenkuten olen kristittyjen käsissä. :smiley:

^^Semmoista se Sammy on ja minäkään en lupaa olla kommentoimatta tekstiesi poistoa vastakaan, koska voi olla että en lupausta pystyisi pitämään. Sisältö sen sijaan on sellaista, että se yleensä herättää minulla halun jutteluun ja se kai on hyvä juttu, toivottavasti sininkin mielestäsi :smiley:

EDIT: joo, meillä on uusi ystävä sini nimeltään… :laughing:

Ja Ketolle aurinkoa kahmaloittain. :smiley: