Se siittä

Kovaa tekstiä on Kenian kirjoitukset.

Mielenongelmia, paha päihderiippuvuus, vakavia ihmissuhdeongelmia, taloudellisia pulmia jne…
Alkoholihan nämä kaikki tekee suoraan tai välillisesti, aivan kuten itsellenikin teki.

Vaihtoehtoina on tässä tapauksessa nään ainoastaan jonkun pitkäkestoisen yhteisöhoidon (6-12kk vähintään) ja sitten perään muuta hoitoa sille addiktin mielelle.

Milläpä selität sen että olen ollut jo lapsesta tällainen?Iman alkoa.

Tarviiko minun selittää sitä? On aivan luonnollista, että joillakin ihmisillä on “mielenongelmia” ilman päihteiden vaikutusta. Ne ongelmat vain pahenee kun tälläinen ihminen käyttää päihteitä
Joitain poikkeuksia lukuunottamatta (on olemassa päihteitä (psykedeelejä) jotka niihin joissain erityistapauksissa voi auttaa ja tietysti lääkkeitä jotka voivat auttaa pahimman yli), mutta pääsääntöisesti päihteet aiheuttavat juuri näitä psyykkeenongelmia joita ei edes itse kyetä havaitsemaan kovinkaan herkästi.

Ja kun eletään päihteiden aiheuttamien psyykeongelmien keskellä (puhumattakaan siittä että niitä on jo pohjalla valmiiksi), niin vaihtoehdot ovat aika vähissä.

.

Kylläpä pelottaa.Nukkumaan ja pikkunen kainaloon taas.Voisin soitta yhdelle mieskaverille,sille joka tarjoo aina sen kainalon hädässä,mut haluun olla ihan yksin,koiran kanssa ilman muita ihmisiä.

Painiksen kainaloon en tässäkään hädässä menis vaikka maksais.Meillä on sellanen et se laittaa mulle olkkariinsa pedin.Minä hiivin jossain vaiheessa yötä sen makurin ovelle vänkäämään kun se kauheenhirvee pelotus alkaa.Se että tuu viereen.Muttakun en voi sietää sen vieressä olemista!Mun elämä.Hyvää yötä.Tupakka,koira,vettä ja UNTA.

Usko itseesi. Sieltä päihdeongelmien alta voi hyvinkin löytyä ihminen jota sinun juuri nyt on vaikea havaita.
Oleellisin asia on ymmärtää, että se alkoholi ( joka on yksi pahinpia mielen sekoittavia huumeita liiallisesti käytettynä) on se miksi havaitset maailman sillä tavalla kun nyt havaitset, se määrittelee useimmat tunteet mitä tunnet. Se vaikuttaa sun mielipiteisiin, ihmissuhteisiin aivan kaikkeen…

Sillä mitä on ollut tai tulee olemaan , sillä ei ole mitään merkitystä. Kaikki millä on merkitystä on tämä hetki ja tämä hetki, jatkuu “ikuisesti”

Hankkiudu psykiatriseen laitoshoitoon heti. Siellä saa hyvät sapuskat viis kertaa päivässä ja analyysia ja hoitoa sulle.

Monet muut täällä sanovat että korkki kiinni ensin, totta mutta mun mielestä ongelma on paljon syvemmällä.

Psyk. katko=katko viinasta + ehkäpä oikea lääkitys sun maniaan/muuhun vaivaan.

Tuntuu, että sinä et edes halua apua. Mun mieheni halusi ja sai apua huumeongelmaansa. Meillä menee hienosti nykyään.

Olet kipeä, pliis hae apua.

.

Jos minä olisin Kenia, auttaisin itseäni hakeutumalla paikalliseen psyk sairaalaan, Helsingissä Aurora, Kenia asuu jossain muualla, oletan. Siellä saisi katkon hyvin alkuun ja katsottaisiin jatkoa.
En tosiaan tiedä miksi kirjoitan tähän topikkiin, ehkä haluan auttaa. Haluan joo.

Perstuntumalta sanoisin, että jonkinmoinen narsismi hänel on taustalla. Ja hänettelen, koska toivoisin hänen itse tunnistavan itsensä tästä?

On kovin helppoa kertoa toiselle se, miten tulisi elää, mutta haasteellista on kertoa siitä, miten itse elät.

Veit Kaaleppinen varpaat… :smiley:
Kiitos Kenia rehellisyydestäsi. Monenlaista solmua ja pulmaa, mutta et ole yksin ja ainut ongelmiesi kanssa. Omalla kohdalla asiat pysyivät solmussa ja kummallisia tilanteita riitti niin kauan kuin ajattelin, että minä nyt vain olen tälläinen ihminen ja ajelehdin vähän kuin lastu lainehilla katastrofista toiseen. Motivaatio muutoksesen syntyy usein totaalisen kyllästymisen ja ainakin omalla kohdalla tyhjyyden tunteen kautta. En pidä kertomaasi mitenkään poikkeuksellisena. Jokaiselle täällä päihteet ovat näytelleet ykkösijaa tavalla tai toisella. Jotakin muutoksen halua on kirjoituksistasi havaittavissa. Lapsi? Onko riittävä syy? Saatko motivaation siitä, että saat lapsen takaisin? Se ei useinkaan nimittäin riitä, muuta kuin puheissa. Toivon sinulle kaikkea hyvää, mutta ennen kaikkea sitä muutosmotivaation syntymistä.

No olen itse toiminut yllä kuvaamallani tavalla ja mieheni haki apua omalla tahollaan. Joskus voi olla ihan hyvä heittää ihan konkreettisia apukeinoja, muitakin kuin “korkki kiinni”. Mun mielestä heittäytyminen MT-ammattilaisten puoleen ei olisi huono homma olleskaan.

Ihme kyttääjä tuo painajainen,soitti et oli ajanu eilen bemullaan mun perässä kun sieltä läksinO.O Oon ällistynyt sen vahtaamisesta.

Tiesi tarkkaan joka mutkan missä pyöräilin.Ei jaksa.Sanoin et tuo mulle tupakkaa.Sais samantien kuskata klinikalle.Huono olo.Eiköhän ne tupakat kohta ilmesty ja sit soittamaan liitoon ja ties minne.

Vähänkö se on pihi,viisi tupakkaa toi,ihan paska.Tietää tarkkaan et kun ne loppuu,mun on pakko lähtee heittämään kiviä sen ikkunaa.Kiristäjä.

Kenia, tämä sinun tarina todella kuulostaa epätodelliselta, painajaiselta, b-luokan saippuaoopperalta ja kaaokselta. Jotenkin tätä sinun ketjua on ollut pakko lukea, ehkäpä oma elämäni on tylsää ja tasaista, jossa ei highlightejä. Aikaisemmin toki häpäisin itseni useinkin kännissä ja toisin kuin sinulla, minun läheiseni lopettivat kaikenlaisten päihteiden tuonnin minulle. Se oli eräs merkki siitä, että minä olin menettänyt kontrollin, kukaan ei vain sitä suoraan sanonut. Nyt he ovat kertoneet, että luottivat minun lopulta ymmärtävän. Minulla suurimmat draamat tapahtuivat humalassa. Siksipä minäkin antaisin sinulle ohjeen, että korkki kiinni, ehkäpä myös kännykkä vähäksi aikaa.

.

Minua tämä ketju ahdistaa, koska jotenkin näköalapaikalta seuraan selvää ajautumista katastrofiin. Ilman, että minkäänlaista vertaistukea voisin täältä käsin antaa. Sosiaalipornoon viitaten: tirkistely ei kuulu harrastuksiini. Koen itseni Kenian kärsimysnäytelmän pitkittäjänä ja osittain mahdollistajanakin. Niin kauan kun hänellä on yleisönsä, mitään ei tule tapahtumaan. En tosin tiedä, tulisiko muutenkaan. Yhden vakaumukseni takana kuitenkin seison. Korkki kiinni ensimmäisenä. Ihan sama miten, mieluiten katkaisuhoidolla. Ja sen jälkeen -tai rinnalla - muut ongelmat käsittelyyn.

PS. Puhun kolmannessa persoonassa, koska en tiedä kenelle Kenialle viestini tulisi osoittaa.

.

Mulla taitaa olla taas vainoharhoja…Emily,et kai sä tunne mua tuolta yhdeltä palstalta…kissat ja lapset,korkeesti koulutettu…sano ettet ole se.Poistit mut facesta…ollaan soiteltu.Muistutat hirmu paljon henkilöä jota tarkoitan.

.