Kenen suosiossa sinun toiminnallasi pitäisi olla ?
Jos ei nukuta, niin sitten valvotaan. Olen minäkin kolme vuorokautta valvonut kunnon putken päälle.
Antabus on hyvä asia jos se tehoaa. Minuun ei tehonnut. Lisäksi se on kovin helppo jättää pois kun alkaa juotattaa.
Nyt jo petaat kuukauden päästä alkavaa juomista, vaikket ole edes saanut lopetettua, tuskin siinä antabusta tulee otettua. Pakkoko sinun on olla seurassa, joka sellaiseen houkuttelee.
Antabus ei riitä. Sinulla on vakavia mielenterveydellisiä ongelmia, jotka pitää hoitaa. Lisäksi sinun on alettava ottaa sinulle määrättyjä mielialalääkkeitä. Ne voivat oikeasti auttaa.
Ei täällä valittaminen mitään auta vaan toiminta, kuten eräs todella suurista vaikeuksista selvinnyt ryhmäkaverini sanoi:
Huomenta.Ei mun mikään pakko ole olla yhtään missään seurassa.Kyse on siitä miehestä joka asuu ulkomailla ja käy täällä työkeikoilla,hän on tulossa ensikuussa taas tänne.Joka tarjoaa sitä luksusta.
Kertaus:kun menimme satamaan toukokuun lopussa, arvoin tosi pitkään otanko alkoholipitoista.Hän sanoi että limpparia,kahvia,mutta mä sorruin siideriin.Ja se oli sitä menoa…satamasta ajettiin hotellille ja se halusi tarjota ruuan.No mitäs…minä vaan viiniä tilaan.Sitten piti päästä kaupunkiin kiskomaan lisää,vaikka mies ehdotti porekylpyä.
Ja sit se läpi yön oksentaminen En varmaan senkään suosiossa piakkoin ole…
On se kyllä ihmeesti jaksanut mua.Nyt siis ei oltu nähty yli vuoteen.2011 oltiin eräässä laskettelukeskuksessa mutta enhän mä osaa käyttäytyä.Se kävi sieltäkäsin töissä ja minä turhauduin yksin siinä hotellihuoneistossa.Huusin kun mikäkii pahalla tuulella kun se tuli töistä ja koitti saada rauhaa hetken töistä tultua.
Siitähän seurasi kyyti kotiin nopeesti.Vinguin matkalla että ostaa mulle uuden kännykän.Ostihan se.Istuin autossa tukka märkänä ja vielä kehtasin naukua että herra on hyvä ja laittaa sen kännykän toimintakuntoon.
Joku siinä on et se kestää mua…no miehet on tollasia.Katsoin meilin,siltä kolmikerroksiselta on tullu viestiä että miten menkat?!Oonko mä sille jotain laulanu menkoista vai pelkäsikö kun ilman kondomia oltiin.Oi hyvä luoja noiden miesten kanssa!
Jumankauta sinä olet sekaisin. Hae nyt hyvä ihminen sitä apua! Kaadat kaiken tänne ja retostelet sairaalloisen ylpeänä sillä, miten saat luksuselämää ja miehet tekevät eteesi mitä vain. Onko näin, vain onko mielikuvitusta? Ei sun ajatuksenjuoksua enää tajua kukaan.
Mene päivystykseen ja kerro siellä kaikki tämä, mitä täälläkin- pääset takuuvarmasti suljetulle; eli hoitoon ja katkolle. Muuten sä et selviä hengissä, yritä ymmärtää.
Kenia, itseasiassa mulla ei ollut tarkoitus tulla ketjuusi, mutta tulenpa kuitenkin lyhyesti yhtymään Daven ja Silentin ehdotuksiin mahdollisimman nopeaan apuun hakeutumisesta. Mulle tuli nimittäin sellainen mielikuva, että heität jo todellisia tapahtumia ja nettikirjoituksia sekaisin.
Tuo asunnon siivoaminen neliömetreittäin ja pari muutakin näyttävät tutuilta täältä plinkistä. Olisiko näin?
Munkin piti pysyä poissa vastailemasta näihin Kenian postauksiin, mutta tulinpa nyt vielä sittenkin yhtymään Daveen, Silentiin ja andanteen, siis näin kirjoituksen muodossa . Melko selväähän tuo on, että Kenian tarinat ovat pitkälti mielikuvituksen tuotetta, jota hän keksii omaksi “ilokseen”, niin surullista kuin se onkin . Pistin myös merkille saman kuin andante, eli Kenia on poiminut näistä foorumikeskusteluista asioita, joita kertoo sitten omina kokemuksinaan. En usko varsinaiseen trollaukseen, vaan siihen, että sairaalla ihmisellä saattaa ihan oikeasti mennä todellisuus ja mielikuvitus sekaisin, kun yrittää hakea edes jostakin jotakin sisältöä elämäänsä. Ehkä Keniaa auttaisi parhaiten se, että hän jäisi täällä huomiotta, niin sitten se oikean avun hakeminen saattaisi helpottua, kun kukaan ei enää ruoki Kenian huomionhakua. EHKÄ… Tosin vääränlaista huomiota nyt saa helposti muualtakin, kuin Päihdelinkistä, joten enpä sitten tiedä … Vääränlaisella huomiolla en nyt tarkoittanut sitten sitä, että ihmisillä täällä ei olisi ollut täysin vilpitöntä halua auttaa Keniaa. Se nyt vain on huomattu, että niistä auttamisyrityksistä ei ole ollut mitään konkreettista hyötyä.
Winston, ehdit edelleni. Niinhän se on, että me vastaajat olemme Kenian tilanteen mahdollistajia. Eli oikeastaan rikoskumppaneita koska estämme näennäistuellamme hänen tilanteensa muuttumisen. Toinen juttu jonka olen havainnut Kenian kirjoituksista on se, että hän ulkopuolisista asioista kertoessaan osoittaa mielestäni suurtakin osaamista. Vaikea juttu. Itselleni sen verran vaativa, että jätän taas tähän. Jos ei tahti muutu.
Olen ymmärtänyt että et ole edes kokeillut niitä lääkkeitä?
Toisaalta, lääkkeet eivät tehoa jos juo samaan aikaan, ei ainakaan toivotulla, siis tarkoitetulla tavalla. Toivottavia vaikutuksiahan on monenlaisia
Asia joka pisti näissä kirjoituksissa mietityttämän, onko sinulla siis koira? Miten koira pärjää jos huitelet ympäri kyliä ja olet aika ajoin pihalla kuin lumiukko?
Anteeksi jos en ole huolissani siitä mitä itsellesi teet, koska lukuisia kertoja olet saanut äärimmäisen hyviä neuvoja, niistä kuitenkaan piittaamatta, mutta jos aiheutat elävälle luontokappaleelle aiheetonta kärsimystä koska viina menee kaiken edelle, se saa minut näkemään punaista
Juomisen lopettaminen ei ole helppoa, olen sen kokenut itsekin kantapään kautta, mutta myös sen, että jos halua sitä ei ole lopettaa, jos on pienikin epäilys siitä, että juomattomuus on tylsää ja ahdistavaa, jokainen selvä päivä on itsensä kiduttamista.
Itselleni on elämän tarkoitus olla onnellinen ja nauttia elämästä, se mikä tekee onnelliseksi, on taas jokaisen oma henkilökohtainen asia.
Voi hyvä jumala…en jaksa enää teitä.Olen kyllä sekaisin alkoholista ajoittain,mutta realiteetit on päässä.Nämä kirjoitukset eivät ole minun mielikuvituksen tuotetta,mutta todella liian avoin olen.Oikeasti ihan järkkyä joutua selittelemään epäilijöille että nämä ovat totta!Mutta minkäpä mä sille voin jos kuullostaa liian utopistiselle.Kuten olen sen tuhat kettaa sanonut.Tää on mun elämää.
Apuu tarvii,siitä ei oo epäilystä.Terppa on lomalla ja pitää neuvotella sen kanssa seuraavalla ajalla kuinka edetään.
Ne lääkkeet on pakko alottaa,vaikka miten onkin uusi lääke.Googletin käyttäjäkokemuksia mut eipä niitä juuri ollut.
Koira on pikkukoira=sylikoira,ei tarvii isoa lenkitystä,kunhan pissillä käy ulkona.Toki otan sen lenkeille mukaan ja uinutkin se on.Sillä on aina raikasta vettä ja kuivamuonaa.
Ja DAVE…unohda mun fb-sivu!!!Voi helevetti että pitääkin olla tyhmä ja laittaa se julkiseksi täällä.Nopeastihan sen poistin mutta jo kerkesi joku napata:(.Oikeasti,se on mun yksityisyyttä mutta tottakai ihmiset on uteliaita.On siinä sentään asetukset siten ettei näy seinä,mutta ne julkiset tiedot…siinä ainakin näet että olen todellinen ja mun harrastuksetkin näkyy ja taitaa osa kuvistakin.
Voi hyvä ihme kun pitää joka ikinen asia vääntää rautalangasta:Andante,asunnon siivoaminen neliömetreittäin ei ehkä ole huono neuvo ja tuttua muillekkin.Täällä on kai jossain mainittu sama,eilen se mun seurakuntaystävä sanoi nuo sanat:neliömetri kerrallaan!
En epäile ettet kirjoittele kokemuksistasi, mutta ulosantisi on alkoholin ansiosta välillä melko sekavaa joten jutut ovat välillä ihan outoja ja pistävät kokeneetkin konkarit epäilemään Voin kuvitella että jos itse olisin kirjoitellut kokemuksiani kännissä päiten viimeisinä kuukausina, olisi teksti ollut suunnilleen saman suuntaista
Ja sitä odotellessa voi hyvällä omalla tunnolla juoda?
Kannattaa oikeasti aloittaa ne vasta kun pystyt olemaan juomatta.
Toivottavasti käyt lenkillä usein, sylikoirakin, vaikka ei tarvitse juoksulenkkejä, tarvitsee ulkoilua ulkopuoisten kontaktien ylläpitämiseen ja virikkeeksi, vastapainoksi 24/7 neljän seinän sisällä. Ihan kuin me ihmiset. Ulkoilu on koiran “netti”
Mun takia on ihan turha surra, muista en tiedä. Olen jo unohtanut nimenkin. Kunhan vaan katsoin, että minkä näköinen ihminen sekoilujaan tänne oksentaa ja kruunaa kaiken vielä pistämällä FB sivunsakin esille.
Minä kyllä kannatan jo aiemmin esitettyä, että jospa annetaan näitten kommenttien olla koska, niistä ei mitään apua ole ja itsellekin tulee vaan paha mieli sekoilua seuratessa.
Alkoholi ei sopinut hänelle. Tuntui, ettei hän herkkyytensä puolesta olisi tarvinut sitä pisaraakaan. Alkoholi korosti hänen impulsiivisuuttaan joka taasen sekoitti herkän mielen yhä suurempiin solmuihin. Kihlatut vaihtuivat, jokainen oli se oikea, mikään valittu suunta ei viennyt maaliin, oli kyseessä sitten koulutus tai parisuhde.
Nyt kun olen lukenut kirjoituksiasi mieleeni tulee vuosikymmenien takainen ystäväni. Ainutlaatuinen, harvinainen luonnonlapsi joka on sortunut hänelle täysin sopimattoman aineen käyttöön. Sydämestäni toivon sinun ymmärtävän sen, ettet ole alkoholin arvoinen, vaan paljon enemmän. Sinulla on vielä paljon annettavaa maailmalle. Avaudu tälle hetkelle, unohda menneet, tuleva, huolet, murheet, vain se mitä on tässä merkitsee. Tässä hetkessä ei ole alkoholia, tässä hetkessä on vain Kenia. Tämän hetken myötä tulevat hetketkin ovat arvoisiasi.
Hetkinen, onks niitä jo useempia?? Oliko niin, että jossain välissä jo naitiin puolen Suomenkin kanssa?? Kai niitä sillä tahdilla sikiää. Jos puolet Suomesta on miehiä ja toinen puoli Suomea naisia - noin suunnilleen - niin minuun ei ainakaan kajottu