Rauha tuntuu laskeutunenen plinkkiin. Leijonakuningas elokuvan lopussa on kohtaus, jossa vihreys palaa palaneeseen maahan.
youtube.com/watch?v=vzMh8SEKA6k
Rauha on palaamassa myös omaan elämääni. Olen vihdoinkin oivaltanut, mihin hyvä olo katoaa, jos siihen jää roikkumaan. Hyvä olo on hetkessä ja tuo hetki katoaa auringon laskiessa. Jos jään katselemaan auringolaskua, käännän selkäni uudelle nousevalle auringolle. Jokaisen päivän pitää löytää oma onnellinen hetkensä - muuten onnellisuus on vain muisto menneisyydestä. Vähitellen se muisto muuttuu itsepetokseksi ja katoaa kokonaan.
Tänään olen onnellinen, koska minun ei tarvitse aloittaa kokopäivätyötä pääkaupunkiseudulla. Olisihan se ollut yksi mahdollisuus, mutta sen myötä olisin menettänyt monta muuta mahdollisuutta. Keikkatyötä on tälläkin viikolla ollut niin paljon, että lauantainakin on työpäivä. Sieltä täältä ottavat jo yhteyttä keväänkin töihin liittyen. Mikä minun on aloillani ollessa, kun digitaalikamerassa edelleenkin filmi riittää. Löysin myös kangaskaupan, josta saa ulkoilukankaita. Varsinainen aarreaitta omille haaveilleni. Siellä oli myynnissä juuri sitä ihmeellistä Finnlaysonin vanhaa sateenpitävää mikrokuitua, jonka perään olen haikaillut - ja vielä useita värejä. Nykyään sitä kuulemma valmistetaan Pakistanissa. Viime kesän sadekuuroista oppineena ryhdyn tekemään itselleni uudet golf-housut.
Niin - pysyin eilenkin raittiina. Minulla oli onnellinen päivä, josta kävin illalla myös kiittämässä AA-tovereita. Tänä aamuna tuntuu jotenkin turhalta pyytää itselleen uutta raitista päivää - mutta pyydän silti. En siksi, että tuntisin tukea juuri nyt tarvitsevani. Pyydän tänäänkin, jotta muistaisin pyytää sitä myös sinä aamuna, kun seuraavam kerran tukea tarvitsen.
Vähitellen minulle on myös auennut, mitä koira tarkoitti häntäänsä heilutamalla. Se tietenkin halusi kertoa ihmetelleensä vähäistä henkisyyttäni koko pienen ikänsä. Ihmetelleensä, miksi en opi elämän aivan yksinkertaisia perusasioita. Samalla se ilmaisi olevansa iloinen, että vihdoinkin olen heräämässä.