No se on hienoa se. Energiaa ainakin tuntuu riittävän kaikkeen turhanpäiväiseen.
Kiitokset sinulle ystäväni myötätunnostasi. Varmaankin selviän tästä kiusanhengestä aivan ominkin avuin. Perjantaina olin asian suhteen puhelimilla yhteydessä Valviraan. Siellä oli kovin ystävällinen naishenkilö, joka kuunteli ongelmaani hyvin rakentavalla otteella. Oli kovasti samoilla linjoilla kanssani, ettei päihdetyötä tekevien ole sopivaa vapaa-ajallankaan purkaa paineitaan tällä tavalla, kuin tällä palstalla tapahtuu. Olimme samaa mieltä, että alkoholiongelmaisten palstalla ärhentelyä voidaan käsitellä ammattietiikan häiriintymisenä. Laitoin saman tien asiasta kirjallisen lausuntopyynnön, jossa esitelin näitä pahimpia juttuja. Tapaan myös maanantaina oman kansanedustajani tämän käydessä kotiseudullani. Hänkin oli hyvin innostunuut tietysitä pihdehuoltoon liittyvistä näkökulmistani. Asia on kuulemma ajankohtainen.
Jooh… mutta ei sentään nyt tällä hetkellä uuden käyttäjätunnuksen rekisteröimiseen. Mitäs “deequn” raittiuteen tänään kuuluu?
[poistettu asiatonta - Päihdelinkin toimitus]
Jooh… mutta ei sentään nyt tällä hetkellä uuden käyttäjätunnuksen rekisteröimiseen. Mitäs “deequn” raittiuteen tänään kuuluu?
Miksi oletat että olen raitis?
[poistettu riitelyä - Päihdelinkin toimitus]
Minä olen nimimerkki Red Cat, jo tammikuusta 2007. En lainkaan kainoile myöntää sitä. Olen ollut myös RC. ja RiikkaRed, kai simppelistä vaihtelunhalustakin.
Kas. Kohtahan sinulla tulee siis neljä vuotta täyteen päihdelinkissä. Tapana on kai onnitella pyöreistä raittiista vuosista mutta kyllä tustakin suorituksesta voisi kakkukahvit tarjota. Neljä vuotta lopettajissa!
Ihmettelen vaan plinkkiä ja sen moderaattoreita, kun varmasti hekin ovat yhteydessä monen viranomaisen kanssa, jotta voisivat heti laittaa stopin tuollaiselle hyväksikäytölle mitä täällä ammattilaisten taholta ilmenee.
Päihdelinkin toiminta tässä asiassa on nimenomaan se asia, josta keskustelin kansanedustajani kanssa. Päihdelinkki on valtion rahoittamaa toimintaa, jonka valvonta on eduskunnan asia. A-klinikkasäätiön asema osana suomalaista päihedtyötä on kovasti keskustelun alla. Aivan yksinkertaisesti sanottuna - pitäisikö rajalliset resurssit käyttää juoppojen hyyssämiseen vai raitistumishaluisten tukemiseen. Taloudellisesti ajateltuna ei voi mitenkään puolustella sitä, että päihdelinkin tapainen mahdollisuus hyödynnetään heikosti pelkästään heikkotasoisen moderoinnin takia. Jos lopettajat haluaisivat keskustella lopettamisesta valtiovallan rahoittamalla keskustelufoorumilla, niin ei pitäisi olla liikaa pyydetty. Se asia, jota olen esittämässä huomenna on yksinkertaisesti kuvattuna, että lopettaminen ja vähentäminen eriytettäisiin kokonaan eri toimijoille maassamme. A-klinikkasäätiön varallisuus siis jaettaisiin käytännössä kahtia. Samoin juovien alkoholistien huolto jäisi kunnalliseksi toiminnaksi ja Minnesotamallinen hoito eriytettäisiin kokonaan valtion budjetista maksettavaksi. Budjettikehyksessä tarvittava rahasumma olisi noin 50 miljoonaa Euroa. Tämän jälkeen kunnat voisivat oman harkintansa mukaan rahoittaa alkoholistien huoltoa, mutta kaikille lopettamisesta kiinnostuneille olisi erillinen hoitomalli.
Samoin juovien alkoholistien huolto jäisi kunnalliseksi toiminnaksi
Missä juovia alkoholisteja hoidetaan nyt? eihän se mitään hoitoa ole. Hoito on ihan väärä sana. alkoholistien sosiaalihuolto oikea.