Uusi yritys

Maanantain työt selätetty. Fiilis hieman kaksijakoinen. Juomattomuus tuntuu hyvältä, edelleen. Mukavaa aloittaa taas viikko fressinä, ilman pelkoa siitä, huomaako joku miten henki haisee ja kasvot punottavat jne. Pientä alakuloa edelleen, mutta siedettävissä määrin. Ehkä tämä tästä pikkuhiljaa muuttuu paremmaksi ja asiat järjestyvät uomiinsa. Työstressi painaa jonkin verran, tilanne on sellainen sillä puolella ettei alisuoriutumiseen ole varaa. Olen jopa antanut periksi periaatteestani olla tekemättä töitä omalla ajalla. Nyt se on jopa mahdollista, kun kaikki ylimääräinen aika ei mene juomisen kanssa säätämiseen. Työt eivät siis ole jääneet tekemättä aiemminkaan. Tuntuu vaan, että nyt on pakko näyttää myös olevansa tarpeellinen ja pysyvänsä tahdissa. Nämä yt-täyteiset ajat eivät jätä varaa epäonnistumisille. Kaikesta huolimatta mukavaa viikon alkua kaikille!

Itse myös YT-yrityksessä töissä. En enää edes jaksa miettiä sitä asiaa, kun ei sille mitään mahda. Tämän neuvon sain työpsykologilta.

Hyvä hyvä! Tänään on hyvä päivä huitaista huiviin ihan vaan kraanavettä! Sitä se keho ja mieli kaipaa, puhdistusta ja elvytystä ja nesteytystä. Otahan sie rennosti vaan, ja nuku oikeen hyvät unet niin jaksaa taas sitten tiistaita kohti painaa! :slight_smile:

Kiitti Narkkis, pelkällä vedellä ei tänä iltana selvitty. Kahvia juon parhaillaan :smiley: . Mut nukuttanut on taas sen yhden unettoman yön jälkeen.
Mites siellä menee? Jatkuuko kuivattelu?

Tänään iski töistä päästyä yllättäen pitkästä aikaa ajatus, että mitäs jos kävis yhdellä näin viikonlopun kunniaksi. Nopeasti sain kuitenkin perusteltua itselleni, että se ei liene järkevä ajatus. Pelastauduin siis nopeasti kotiin, ja väistin vaaran!
Muuten ihan ok fiiliksillä viikonloppua kohti. Hyvin nukutut yöt ovat selvästi tasoittaneet fiiliksiä. Edelleen pientä alakuloa on usein havaittavissa, mutta tämän kans oppinee elämään.
Mukavaa viikonloppua kaikille!

Hyvää viikonloppua myös sinulle! Hienoa, että olet raittiina säilynyt!

Hyvää ja raitista viikonloppua! Älä anna periksi :slight_smile:

Hyvää ja raitista viikonloppua :slight_smile:
Lepoa ja rentoilua!

Tunsin eilen aivan käsittämättömän heräämisen fiiliksen. Pohdiskelin alkoholinkäytön plussia ja miinuksia. Listasin mielessäni asiat ja niitä tarkastellessani päädyin siihen, että minulle sillä ei ole enää mitään annettavaa.
Olen nyt kohdannut omat mörköni, selkä suorana. Myöntänyt virheeni ja hyväksynyt sen, etten voi mennyttä muuttaa. Tulevaisuuteen sen sijaan voin vaikuttaa ja yrittää parhaani.
Kaikki se stressi, mitä olen paennut alkoholilla, on täysin käsiteltävissä selvänä. Minulla ei ole enää tarvetta paeta.
Tämän oivalluksen myötä lähden tähän sunnuntaihin levollisin mielin. Rauhalista sunnuntaita kaikille plinkkiläisille!

Tulevaisuus rakentuu päivä kerrallaan, ja niin kuin tyyneysrukouksessa sanotaan, mennyttä ei voi muuttaa. Tänään on kuitenkin mahdollisuus rohkeasti olla ottamatta ensimmäistä ryyppyä.
Hyvää sunnuntaita sinullekin!

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Kiitos Samoin Sorb!

Lomapuiston

Lomapuiston jakama ajatus on ollut itselleni tärkeä. Tänäänkin on mahdollisuus olla ottamatta sitä ensimmäistä ryyppyä :slight_smile:

Hyvää sunnuntaita!

Kiitos kommenteista Koheltajainen ja Lomapuisto. Aamun hyvä fiilis ei jaksanut kantaa ihan koko päivää, illan myötä pientä alakuloa on ollut havaittavissa.
Kuten Lomapuisto totesi, tänään on hyvä päivä olla ottamatta ensimmäistä hörppyä. Minun kohdallani tämä pitää paikkansa kirjaimellisesti. Se ensimmäinen hörppy muuttaa kaiken, sen olen niin monesti kokenut.
Viikonloput ovat muuten muuttuneet paljon juomisen lopetettuani. Tuntuu, että on aikaa ja energiaa tehdä vaikka mitä. Siltikin nämä kuluvat ihan liian nopeasti ja maanantai tulee aina liian aikaiseen. Taas aamulla saa lähteä tuottamaan voittoa riistäjä kapitalisteille. :smiley:

Tämän olen itsekin huomannut omalla ja muidenkin kohdalla… Pahimmillaan se viskaa koko pelilaudalta tai tulee eteen “palaa lähtöruutuun” ja kun pettyy itseensä, on vaikeampi (ei toki mahdotonta) saada kiinni samasta raittiuden sujumisesta.

Voimat ja energia lisääntyy raittiina eli arjen haasteet kestää paremmin ja nauttii vapaa-ajan tekemisistään enemmän. Aktiivi"juoppo" on oikeastaan koko ajan puolikuntoinen; kännissä, kankkusessa, tai viinanhimovitutuksessa… Hyviä hetkiä ei hirveesti ole…

Jatketaan vaan samaan malliin. :slight_smile:
Ehkä talvi onkin hyvä tässä vaiheessa raittiutta… Kerkee toipua ja sitten kesäksi on täydessä tikissä henkisestikin ja jaksaa touhuta haluamiaan juttuja ja ne joilla lomat on, saa niistä enemmän irti ja toisaalta ratkeaminen on paremmin vältettävissä, ehkä, kuin ihan alkuraittiudessa. Ite ootan uimista ja retkeilyä ja ehkä jotain kesäkaupunkireissuja sitten, vaikka toki elämä on tässä ja nyt… Kun joulukin on vielä välissä. :laughing:

aaltoilee kyllä olot, mutta mulla tuntuis loiventuvan “sahaaminen” jo nyt. :wink:

Mahtavaa, oon iloinen sun puolesta!! :slight_smile: kuulostaa merkittävältä oivallukselta :slight_smile:.

Huomenta!
Tänään heräsin epämääräiseen, hieman flunssaiseen ja ahdistuneeseen oloon.
Todellakin melkoista vuoristorataa nämä olojen muutokset. Aivan kuten mariam. kirjoitteitkin.
Noh, aiempi oivalkukseni ei sillti nöistä mitätöidy, kestän nämä huonot fiiliksetkin juomatta vaikkei hyvältä tunnukkaan. Ennen yritin juuri tällaiset epämääräiset ahdistukset alkoholilla turruttaa, erittäin ikävin seurauksin.
Nyt siis alakulosta huolimatta töiden kimpppuun. Kiitos taas kommenteista, on mukava niitä lukea ja saan teistä ja teidän kirjoituksistanne paljon voimaa.

Hetki mennyt taas sitten viime kirjoituksen. Linjoilla olen kyllä ollut, ei vain ole tullut kirjoiteltua vaikka muiden tekstejä olenkin lueskellut.
Raittius on pysynyt, mistä olen ollut erittäin tyytyväinen. Alakulot vaivaavat edelleen, säännöllisesti. Tämän lisäksi olen huomannut , että melkoisia muutoksia itsessäni ja ajatusmaailmassani.
Andanten nollabudjetoinnin myötä oikeastaan heräsin tähän. Ajatus on vielä hieman vaiheessa ja vaatii työstämistä ja käsittelyä, mutta tuntuu, että isojen asioiden äärellä ollaan.
Nähtäväksi jää, mihin tässä päädytään. Niin tai näin, viikonloppua kohti mennään. Raittiina edelleen.

Huomenta!
Takana pitkästä aikaa huonosti nukuttu yö. Ajatukset vaan eivät suostuneen pysymään taka-alalla ja pää tuntui käyvän ylikierroksilla koko aamuyön. Nyt kyllä väsyttää ja nukuttais sitten.
Isot asiat pyörivät mielessä. Mikä on se nolla, mihin voi tyytyä? Mikä on vaan välttämättömin? Edelleen tuntuu, että pitäis kiirehtiä kohti muutoksia, vaikka moneen kertaan on täällä todettu, ettei isoja muutoksia pitäis tehdä hätiköiden.
Vielä tänään ei kuitenkaan ole aika niille. Nyt vaan yritän selviytyä päivästä väsyneenä iltaan saakka.

Tajusin muuten just, että siitä on jo yli vuosi kun ketjuni aloitin.
Monta kertaa olen kompastunut tällä matkalla. Ylös on päästy ja tilanteeni on paljon parempi, kuin vuosi sitten.
Paljonon ratkaisemattomia asioita on edelleen, monet virheet olen tehnyt kerta toisensa jälkeen, mutta jotain on myös muuttunut. Tiedostan ongelmani ja olen saanut selville sen taustoja itsetutkiskelun avulla. Matka on edelleen kesken, mutta uskon että nyt kun olen löytänyt oikean suunnan, on sen tekeminen helpompaa.
Kiitos teille kaikille tuestanne tähän mennessä!

“Aamun koittaessa ilta jo hämärtää”
Iltaan käy tämäkin päivä. Hyvä, mutta raskas.

Raskas viikonloppu vaikeiden asioiden äärellä. Tänään pitkästä aikaa hiipi mieleeni ajatus juomisesta. Vielä pystyin suuntani pitämään, mutta ajatus jäi häiritsemään. Onko raittiuteni kestävällä pohjalla, kun edelleen ajatus juomisesta on läsnä?