Vuoristorataa

Kultis

Mä olen kans miettinyt tuota samaa, ja oon kyllä antanut ihan suoraa palautettakin. Kiva kun oot siinä ja selvinpäin. Mutta tietty meillä retkun päihteidenkäyttö on koko ajan siinä pöydällä ja siitä puhutaan muutenkin. Teidän tilanteessa noi sun tavat ilmaista sitä että on kivempi olla, on luontevia. Kun tekee vaan silleen miltä tuntuu, niin se on oikein. Eiks niin?

Ja ei kai sitä tosiaan vielä kannata ihan hirveesti tuulettaa, koittaa vaan iloita siitä illasta :slight_smile:

Mun retku palasi tänään hetkeksi vanhoihin käytösmalleihin. Mua niin nauratti. Ilmoitin aamulla, että muistahan sitten, jos haluat että lähdetään reissuun huomenna, että tulet ajoissa kotiin. No, täähän sitten mulle ruikuttamaan tekstiviestillä, että on kamala krapula ja lääkkeet loppu ja röökit loppu eikä oo rahaa millä tulla ja lääkäriinkin pitäis mennä… Mä totesin, että himassa on lääkkeitä ja röökiä, junalla pääsee pummilla, kärsi krapulaa ja tuu kotiin.

Siitä alkoi kiukuttelu. Kun ei herunut myötätuntoa. Ruikutusta. Johon mä totesin että älä höpötä, sulla on asiat paremmin kun monella muulla. On koti ja rakastava perhe. Sitten alettiin jo uhittelemaan, että vittu mä vaikka tapan itteni. Siis toi kuulostaa kauheelta varmasti ulkopuolisesta, mutta mä en enää reagoi tollasiin, mua lähinnä nauratti. Teki mieli laittaa viesti et selvä. No, maltoin mieleni enkä vastannut enää. Sitten pari tuntia myöhemmin jatkoi kiukuttelua, että palauttaa avaimet ja puhelimen ja kama on hänen rakkaansa jne. paskaa. En vastannut mitään.

Olin sanonut lähteväni suoraan töistä maalle. TASAN kello 16.00 mies laittoi viestin, että lähit sitten. Se siitä hämärtyneestä ajantajusta. Olin vielä töissä, sanoin sen ja kyselin että onko hän sitten kotona. Ei kuulemma, mutta tulee jos vielä saa tulla. Olin niin väsynyt, ja töissä meni puoli kuuteen, että soitin ja kysyin että mihin aikaan herra olisi saapumassa. Vastasi siis taas puhelimeen. Se on omituinen nykyisin. Kierteli ja kaarteli. Sanoin, että on vähän vaikea luottaa sanoihinsa kun on jo maanantaista asti lupaillut. Arvatkaapa mitä sanoi. “Soitan sulle KOHTA.”

Ilmoitin, että käyn kotona syömässä ja jos hän ei ilmoita KOHTA (tunnin sisään)nitsestään ja kerro miten ja milloin tulee kotiin, mä lähden. Hirveen vaikea pitää rajoista kiinni. Mutta tästä mä pidän. Mun kohta menee ihan just umpeen.

Oikeesti mä halusin tulla tänne katsomaan mitä teille kuuluu :slight_smile: Mulla oli hirveet vieroitusoireet, kun en ehtinyt koko työpäivän aikana poiketa täällä.

Ja tietysti pitää ilmoittautua, että olen todennäköisesti vähintäänkin lauantai-iltaan asti poissa linjoilta.

Oikein. Rajat kuntoon ja nokka vastatuuleen. Se ajantaju on niin kummallinen noilla käyttäjillä, että siihen ei pääse mitenkään sisälle. Viikko saattaa olla hetki ja välillä taas sitten puoli tuntia on ikuisuus. Siinä yksi painava syy, miksi sitä on niin vaikea selvästä päästä vierestä elää.

Hyvää reissua, nauti.

Voisitko ennen lähtöä ilmoittaa millä kokoonpanolla menit? En mä utelias ole pois se minusta.

Menit miten vaan, niin nosta sukkahousut ja kääntele takkia tarpeen mukaan, tsemit

Ja laula, laula, laula, laula…!

Mä painostan sua kokeilemaan sitä erilaista lähestymistapaa, jos se ei soita KOHTA!

Ei sillä muuten mitään väliä ole, mutta haluaisin lukea täältä mitä tapahtui. Nautin niin kovin siitä kultakalan laulukertomuksesta joskus taannoin.

Olet sä kyllä aikamoinen :wink:

Miehellä on nyt hätä, että mä lähden. Puoli tuntia ennen määräajan päättymistä ilmoitti itsestään. Lupasi tulla tämän vuorokauden puolella.

Vastasin, ettei ihan riitä. Kun oot jo monta päivää lupaillut. Konkreettista jotain pitäis saada nyt.

Mua kiinnostaa tää nyt niin paljon, että tekis mieli jäädä oottelemaan. Asetella aikarajoja ja katella miten se sätkyilee, että älä ny mee vielä.

Hihii.

Mä olen sadisti.

Eikö tee yhtään mieli laulaa? Soittaisit nyt ja ennen kun se kerkee sanoa mitään laulaa luikautat ja lopetat puhelun siihen.

Meillä on almatsun kanssa tällainen painostuskerho. Se voisi olla terapeuttistakin. Hitto, kun en aikanaan tajunnut sitä. Voisin mä kyllä tehdä sen nytkin, mutta se ei varmaan toimisi niin hyvin. Toisaalta kyllähän noita kiukutteluja on tässä tullut, että jos sinne siirtäisi sen sitten.

Niinpä. Siis kun täällä on puhuttu painostamisesta, niin nyt mä kyllä koen sellaista.

Mä en ole raaskinut lähteä mihinkään, kun oon lueskellut ja kirjoitellut tänne. Meneehän se ilta näinkin :wink:

Niin, itsekään en voi ainakaan mihinkään shokkihoitoon käyttää tuota laulua nyt. Ja musta se on niin ihana idea. Mä olen sille hihittänyt siitä saakka kun Kultis sen tänne skrivasi.
M on juuri nyt palaverissa että en ainakaaan tällä istumalla voi sitä tehdä, voihan sen tehdä ihan huvikseen, mutta vaikutus ei ole sama kun tuollaisessa vähän kriittisemmässä tilanteessa. Laula perkele!

Retku alkaa kohta hermostua, kun mä vaan epäilen ja epäilen.

“mä tulen, usko nyt!”

• uskon kun näen.

tää on niin mielenkiintoista.

No, menitkö jo?

Yksin vai yhdessä?

Masokisti mielipuoli sie oot… ja vapaaehtoisesti tässä.

Yhä olen epäuskoinen. Tuolla pihalla äijä lykkii ruohonleikkuria - ei se voi olla selvinpäin. Vaan onko se? Hä?

Katso tarkasti meneekö se ruohonleikkuri suoraan vai vingertääkö laidasta laitaan.

Kotona ollaan edelleen. Töissä meni överiksi ja nyt en meinaa jaksaa pysyä hereillä. Vain teidän tuellanne. :wink:

Retku (kirjotin eka mies, mut korjasin) laitto just viestin, että on saanut rahaa matkaa varten tännepäin.

Ihan kuin se olisi oikeasti tulossa!!!

Kyl se kerkee ne vielä juoda. Mä luotan päihderiippuvuuteen.

Ja silti… se joku pieni nostaa päätään… taas…

Kierrellen yrittää pummata mua hakemaan.

Se ei nyt onnistu, ei sitten millään… Mun TÄYTYY pysyä vahvana tässä asiassa. Edes tässä.

Lähetän sulle vahvuussäteitä! Niillä sinusta tulee reipas ja vahva. Käy vaikka nukkumaan ja syytä sitä väsymystä. Siis keksi siitä syy itsellesi.

Se mun toipuisa ystäväni soitti ja nauroi mua, että olen kuulemma erikoinen ihminen. Kun sanoin, että tää on hirveän mielenkiintoista just nyt. Mä olen oikein utelias, miten tässä käy ja mitä seuraavaksi tapahtuu tai yritetään. :laughing:

Eli mielipuloli, kyllä.

Jotenkin tää ehkä liittyy myös tuohon Kultiksen epäilyyn. Eikö olekin mielenkiintoista?! :open_mouth:

Voi vittu.

Nyt se pyytää suoraan hakemaan.

Mun on niin hirveän vaikea sanoa ei. Enkä mä enää edes tiedä haluanko. Kun mä haluun vaan sen kotiin.

AAAARGH.

Mulla on varmaan joku nykytekniikan ihme, itsestäänkääntyvä takki.

:laughing: Joo, ihan selvä tapaus.

Eipä nää virtuaalikäsiraudat nyt taida sua pidätellä… Mut joko se hukkas ne matkarahat? Aika nopee!

No siis maanantaina sai 14 egee. eiköhän ne ollu loppu jo ennen kun mä pääsin duuniin :wink:

Ai niin… mutta eihän se ole alkoholisti :laughing: :laughing: :laughing:

Säkö et ole vielä rynnännyt sitä hakemaan. Olet aika sissi sinnittelemään :wink: